3D printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_stieven
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10-2021
Hallo,

Ik ben door de verveling aan het zoek gegaan naar een 3D printer. Dit om bepaalde projecten te maken van bv. instructables.com + ik had een offerte verkregen voor een 3D printopdracht en dacht, dan koop ik beter zelf eentje.

Na enkele dagen lezen en video's bekijken ben ik er nog niet 100% aan uit welke printer geschikt zou zijn voor mij.
Budget max 350 a 400 euro.

Ik dacht eerst aan Ender 3 (goedkoop), maar ik lees dat dit een moeilijk te installeren printer is en dat je veel geduld en zin nodig hebt (niet mijn geval). Ik wil mij meer richten op het printen dan het tweaken, upgraden (wat wel nodig is blijkbaar). Ook geef ik liever iets meer uit in het begin dan een goedkopere printer kopen en enkele maanden nadien een duurder te willen aanschaffen.

Ik kijk nu meer richting CR reeks: CR-10 mini of CR-20

Hetgeen ik wel:
-op latere termijn toch meer dan PLA printen. Zeker hout moet ik kunnen printen daar dit reeds in mijn eerste project zit.
-weinig installatietijd
-kwalitaties/prijs een goed toestel.

Daar er weinig site's zijn die deze printers vergelijken heb ik dit zelf maar gedaan, maar soms verschilt de info zelf per site (vb. printmateriaal) en ook de prijs verschilt soms enorm.

Iemand raad of mening over welke printer ik het best zou nemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYgS8DcjhHyYQoex1TK3oy1RWgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYrIeFafd77iegBzE88SPxHl.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thocalev
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2024
De ender 3 in elkaar zetten is echt niet veel en absoluut geen moeilijk werk. Het is in een half uur te doen, en als je echt veel tijd neemt kost het een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 15:12
Ik heb zelf net de Ender 3 Pro gekocht. De eerste paar prints (een modelbouw spoorbrug voor m’n zoontje) zijn goed gelukt voor iets wat ik zelf heb ontworpen.
Maar sinds een paar dagen lukt geen enkele print meer. Hier wil ik niet mee zeggen dat het een slechte printer zou zijn, verre van zelfs. Ik denk gewoon dat je onder een bepaald budget altijd wel met wat tweaken zal blijven zitten.
Ik ben ervan overtuigd dat ik de mijne wel weer goed zal krijgen, maar ik heb nu wat minder tijd en ik wil hem op zijn definitieve plaats hebben voor ik er volledig in duik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolkief101
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb zelf de Anet et4 en ben daar wel heel tevreden mee :)

Enkele voordelen :

Heel gemakkelijk in elkaar te monteren
Niet veel tweaking nodig (je kan nog altijd, maar niet echt nodig)
Je hebt fillament run out detectie
Als de stroom uitvalt, kan je gemakkelijk herstarten door de stroouitvalfunctie (weet niet juist hoe het heet)
Verwarmd printbed voor PLA ABS PETG
Heel goede prijs kwaliteit verhouding.

Dan de nadelen :

Maakt enorm veel lawaai (Dus koop de pro versie, die heeft silent stepper motors)
Geen automatische bed leveling
Hij komt uit China, dus de vertaling is niet echt zo goed.
Alleen micro SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d99n
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-12-2024
https://www.makeanything.design/favorites

Deze YouTuber houdt een actuele lijst van zijn favoriete 3d printers bij, ook heeft hij van de meeste printers een uitgebreide review gedaan die je uiteraard op youtube kunt kijken. Ik weet dat het wat laat is, maar mocht je nog twijfelen is dit denk ik een nuttige resource :).