Witregel bij lijsten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie waarschijnlijk iets simpels volledig over het hoofd, maar hoe zorg je ervoor dat je een lijst een "titel" mee kan geven zonder dat er een witregel ontstaat?

Wat ik nu enkel voor elkaar krijg:
- Nette lijst, maar met een witregel tussen de 'titel' en de lijst
- Netter lijst, zonder witregel tussen de 'titel' en de lijst, maar dan is er geen marge links van de lijst; en de software negeert spaties aan het begin van een regel, dus daarmee valt het ook niet op te lossen.

- Voorbeeld 1:

Dit is een titel voor een lijst
  • Item 1
  • Item 2
  • Item 3

- Voorbeeld 2:

• Item 1
• Item 2
• Item 3

Ik heb liever de formatting van voorbeeld 1, maar die witregel is heel irritant als je meerdere lijsten achter elkaar wil tonen; dan zit steeds die onwenselijke witregel er tussen - en die krijg ik niet weggewerkt. :P
-edit- Trouwens, je kan wel de titel in de "lijst" zetten zonder li-tags, maar dat vindt ie niet zo leuk plus wordt dan alle overige bbcode genegeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 09-04-2020 16:54 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Beste antwoord (via WhatsappHack op 09-04-2020 21:55)

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

WhatsappHack schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:34:
[...]

Ja haha, maar het gaat er om dat de post goed leesbaar is :P Kan moeilijk tegen iedereen zeggen "installeer ff custom CSS als je niet honderd witregels door de post heen wilt hebben". ;) Ik snap sowieso niet waarom er automatisch een witregel wordt toegevoegd om eerlijk te zijn. Als iemand een witregel wil kunnen ze toch een enter geven? o0

Maar ik gok dat het in het begin zo is gedaan en dan kan je dat niet meer aanpassen, omdat dan oude posts opeens andere formatting krijgen.
Ja, standaard css frameworks hebben een dergelijk UL opmaak. Tenzij tweakers het zelf aanpast, zullen de anderen het niet gaan zien, anders dan jouw aanpassing zoals in voorbeeld 2. Wat je nog zou kunnen proberen, maar weet niet of het werkt, is ALT+0160 in plaats van spaties erin zetten.

• Item 1
   • Item 2
   • Item 3

Hey, dat werkt.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Met custom css hehe:
code:
1
2
3
ul {
margin-top: 0px !important;
}

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:57:
Met custom css hehe:
code:
1
2
3
ul {
margin-top: 0px !important;
}
Ja haha, maar het gaat er om dat de post goed leesbaar is :P Kan moeilijk tegen iedereen zeggen "installeer ff custom CSS als je niet honderd witregels door de post heen wilt hebben". ;) Ik snap sowieso niet waarom er automatisch een witregel wordt toegevoegd om eerlijk te zijn. Als iemand een witregel wil kunnen ze toch een enter geven? o0

Maar ik gok dat het in het begin zo is gedaan en dan kan je dat niet meer aanpassen, omdat dan oude posts opeens andere formatting krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 09-04-2020 19:34 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo te zien in de debugger in mijn browser is dat niet iets wat vanuit Tweakers CSS gedaan wordt, maar een default van de browser die ul elementen standaard een regel marge meegeeft aan de bovenkant. Wat ook blijkt uit het feit dat die custom CSS ook werkt zonder de !important.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 09-04-2020 19:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

WhatsappHack schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:34:
[...]

Ja, standaard css frameworks hebben een dergelijk UL opmaak. Tenzij tweakers het zelf aanpast, zullen de anderen het niet gaan zien, anders dan jouw aanpassing zoals in voorbeeld 2. Wat je nog zou kunnen proberen, maar weet niet of het werkt, is ALT+0160 in plaats van spaties erin zetten.

• Item 1
   • Item 2
   • Item 3

Hey, dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Jivebunny Dank u zeer! :)

Pagina: 1