SEO Externe links

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord W
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-04-2020
Beste lezer,

Ik heb twee vragen op het gebied van SEO met betrekking tot het plaatsen van externe links:

1. Wat zijn geschikte locaties/pagina’s om externe links te plaatsen?
2. Mag je ongevraagd externe links plaatsen op je website zonder de eigenaar van de betreffende externe website hiervan op de hoogte te stellen?

Wanneer ik websites analyseer van mijn concurrenten, merk ik dat zij over weinig externe links beschikken. De meeste die ik tegen kom (als ik ze überhaupt al tegen kom) staan in de blog-pagina’s. Ik heb vanuit mijn SEO cursus begrepen dat idealiter elke pagina op je website over minimaal één externe link moet beschikken. Voor het merendeel van de websites die ik heb geanalyseerd is dit niet het geval.

Kan iemand mij hier toelichting over geven?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 11:44

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Het is heel lastig om hier een kort en eenduidig antwoord op te geven. In de essentie moet een je een verwijzing eigenlijk verdienen en kan je ook niet zomaar een externe link op iemand zijn website plaatsen. Zou niet weten hoe je dat wilt doen.

Ga opzoek naar websites of pagina's die jouw doelgroep bezoekt, maar ga enkel voor betrouwbare en grote websites (kwaliteit). Je kan veel beter één kwalitatieve verwijzing naar je website krijgen in plaats van 10 slechte websites. Zo kan een concurrent met één link hoger komen dan iemand met 20 links. Staar je vooral niet blind op zoveel mogelijk verwijzingen.

Vraag jezelf af of je wel een verwijzing zou willen op die website als Google niet bestond.

Ideaal gezien wil je misschien naar elke onderliggen de pagina een verwijzing, maar dan moet dit wel een nuttige verwijzing zijn. Niet gewoon eentje die je puur voor Google aanmaakt. Probeer mensen te helpen, waarde toe te voegen aan het internet of vragen te beantwoorden.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Waarom zou je minimaal 1 externe link moeten hebben, typische SEO cursus die over dit soort feitjes gaat. Laat me raden, er moet ook maximaal en minimaal 1 H1 op elke pagina staan? Gewoon je gezonde verstand gebruiken, als er geen externe link nodig is op een pagina hoef je dat ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord W
Beste @Lieftalig & @André

Hartelijk dank beiden voor jullie adviezen!! Ik ben bang dat ik mijn vragen niet goed geformuleerd heb. Ik vroeg mij af op welke pagina's van onze bedrijfswebsite zelf, ik het beste externe links kan plaatsen.

Voorbeeld: wij zijn bezig met meerdere projecten. Voor deze projecten heb ik projectpagina's aangemaakt. Is het hier bijvoorbeeld slim om een externe link te plaatsen naar de website van de opdrachtgever en/of van andere betrokken partijen?

Zo ja? Mag ik deze links dan plaatsen zonder hun hiervan op de hoogte te stellen? Het zijn eigenlijk een soort van backlinks naar hun websites waardoor zij hier ook voordeel uit zouden moeten halen lijkt mij.

Hoor graag van jullie!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Dat mag altijd, daar is het hele internet op gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 11:44

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Externe links mag je altijd en overal plaatsen. Kan zelfs een meerwaarde zijn als het een nuttige link is voor bezoekers.

Uiteraard kan je ook een aparte externe link, partner of linkpagina aanmaken voor op de website. Dit zal echter geen meerwaarde hebben voor de ranking van je website.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord W
Beste @André & @Lieftalig,

Wederom hartelijk dank voor jullie toelichting!! Hier kan ik mee verder.

Mogelijk tot horens.

Groetjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je externe links plaatsen dan kun je ook altijd aangeven dat je dit doet en misschien plaatsen zij dan ook wel weer een link naar jouw website. Dat is natuurlijk wel waardevol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat hangt er nogal vanaf. Als je vanaf de "Kinderdagverblijf 'Het groene rupsje'"-site gaat linken naar "Big John's Oudijzerhandel" zal dat weinig waardevol zijn en mogelijk zelfs je reputatie schaden. Google (en andere zoekmachines) zijn echt niet gek; als links geen toegevoegde waarde hebben zullen ze diezelfde (non-)waarde hebben in je ranking.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Op je eigen website mag je natuurlijk plaatsen wat je wilt maar niet elke website eigenaar of bedrijf is er blij mee dat je een link plaatst. Vanuit SEO oogpunt kan het voordelig zijn maar zeker ook nadelig. Ook vanuit commerciële oogpunten kan een bedrijf liever niet hebben dat je naar ze linkt.

Zeker zakelijk, zou ik het altijd even overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wat zijn geschikte locaties/pagina’s om externe links te plaatsen?

Het plaatsen van externe links op je eigen website is voornamelijk ter aangeven van je bronnen en daarmee ter ondersteuning van het artikel dat je hebt geschreven. Als het gaat om een uitgevoerd project biedt een link naar het bedrijf meerwaarde voor de bezoeker van de projectpagina aangezien deze meer te weten kan komen over het bedrijf/uitgevoerde project. De locatie van de link op de pagina maakt niet heel veel uit, plaats deze onder een paragraaf waaraan deze is gerelateerd.

Als het mogelijk is om te linken naar artikelen op je eigen website die gerelateerd zijn, of die als bronnen dienen, is dat handig om te doen. Een goede interne linkstructuur houdt bezoekers op je eigen website en maakt het makkelijker voor zoekmachines op je website te indexeren.

2. Mag je ongevraagd externe links plaatsen op je website zonder de eigenaar van de betreffende externe website hiervan op de hoogte te stellen?
Ja, dat mag altijd. Al is het verstandig om contact te zoeken zodat deze hiervan op de hoogte zijn. Aangezien dit voor hen SEO-voordelen heeft zullen deze dat veelal op prijs stellen.

1 link per externe pagina is geen belangrijke factor en ik zou me hier niet perse aan houden. Plaats externe links wanneer dit meerwaarde biedt voor je bezoeker van de pagina en je naar een waardevolle website kan linken die ter ondersteuning van je eigen pagina geld.
Pagina: 1