Toon posts:

Cellen een kleur geven bij een bepaald percentage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik wil graag een bestand opzetten, waarbij wanneer een bepaald percentage behaald wordt een andere cel groen worden.
Onder Occupied staat het daadwerkelijke percentage, wat per dag kan verschillen.
Rechtst daarvan zie je kolommen met 0%, 50%, 70%, 90%.
De getallen daaronder wil ik zo laten staan, alleen de achtergrond van deze cellen wil ik laten veranderen, zodra een percentage grens behaald wordt. Dat wil zeggen, zodra de 50% grens gepasseerd wordt, dat de 0 cel weer wit wordt, de 50% groen wordt en ga zo maar door.

Het aller mooiste zou zijn dat wanneer ik de percentages van de dag ervoor met de percentages van de volgende dag vergelijk, ik een heads up krijg van welke cellen precies van kleur zijn veranderd.

Zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYUarhPqkF627f1155N-neLgNl8=/f/image/nEWDZohKnNNPd0Q47sgMYf2A.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de opzet klaar, alleen weet ik niet welke formules ik moet gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:53
Je wilt voorwaardelijke opmaak gebruiken.
https://support.office.co...3f-4e13-9ecb-f1951ff89d7f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Bob,

Welkom op tweakers.net. Als ik jouw topictitel, met toevoeging excel in google gooi, krijg ik een keurig stappenplan. Heb je dat al eens gekeken / geprobeerd?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

@Renzzie Ik had inderdaad begrepen dat ik de Voorwaardelijke opmaak moet gebruiken, maar weet niet precies hoe ik dat moet instellen om andere cellen op te laten kleuren.

@Sparhawk Heb je de link van dit stappenplan voor me? Wanneer ik ditzelfde doe krijg ik deze er niet voor namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:56

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:04:
Goedemiddag,

@Renzzie Ik had inderdaad begrepen dat ik de Voorwaardelijke opmaak moet gebruiken, maar weet niet precies hoe ik dat moet instellen om andere cellen op te laten kleuren.

@Sparhawk Heb je de link van dit stappenplan voor me? Wanneer ik ditzelfde doe krijg ik deze er niet voor namelijk..
Probeer het eerst eens alleen voor de 50%-kolom te doen. De link van @Renzzie zou je daarbij op weg moeten helpen, specifiek het voorbeeld onder 'Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen moeten worden opgemaakt'.

PS: Je bestand bevat een spelfout: occupancy heeft nog een derde c ;)

[ Voor 6% gewijzigd door g0tanks op 09-04-2020 15:25 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Het is me gelukt! Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1