Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC ga ik voornamelijk gamen. De focus ligt op het kunnen spelen van COD MW: Warzone en Cyberpunk 2077. Als deze twee vlot draaien kunnen mijn andere games (Apex, CSGO, etc) prima mee. Ik heb een LG 27GL850 1440p@144hz monitor, dus frames zo dicht mogelijk bij de 144 is fijn. Daarvoor wil ik best mijn instellingen naar medium zetten.
Daarnaast doe ik ook AI onderzoek, en het zou fijn zijn als ik hier ook eens wat GPU versnelde analyses kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1300 euro, inclusief alles, exclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga een volledig nieuwe PC bouwen, de oude spullen gaan naar de kinderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan de volgende setup:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben qua onderdelen niet echt van een bepaald merk, als het maar een goed product voor een goede prijs is. Qua videokaart zit ik vanawege Raytracing en CUDA toch echt aan een Nvidia kaart vast. Verder vind ik DLSS zeer interessant, en dat wordt ook niet door AMD ondersteunt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als de PC niet al te luid is.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zou een RTX 2060 super ook voldoende zijn voor 1440p gaming? Ik heb een LG 27GL850, dus ik verwacht dat ik de extra horsepower wel nodig heb om mijn fps richting de 144 te drukken.
- Ik heb de Ryzen 5 3600 gekozen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Zou een 3700x hier nog toegevoegde waarde hebben?
- Ik heb een wat goedkopere versie van de RTX 2070 super gekozen. Ik zie alleen meer mensen de Trio versie halen, maar die is 60 euro duurder. Wat vinden jullie van het merk 2070S?
- Ik heb voor een 1TB SSD gekozen, niet NVME. Ik verwacht niet dat ik het snelheidsverschil ga merken.
Met deze PC ga ik voornamelijk gamen. De focus ligt op het kunnen spelen van COD MW: Warzone en Cyberpunk 2077. Als deze twee vlot draaien kunnen mijn andere games (Apex, CSGO, etc) prima mee. Ik heb een LG 27GL850 1440p@144hz monitor, dus frames zo dicht mogelijk bij de 144 is fijn. Daarvoor wil ik best mijn instellingen naar medium zetten.
Daarnaast doe ik ook AI onderzoek, en het zou fijn zijn als ik hier ook eens wat GPU versnelde analyses kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1300 euro, inclusief alles, exclusief Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga een volledig nieuwe PC bouwen, de oude spullen gaan naar de kinderen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan de volgende setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Videokaarten | Asus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC | € 565,- | € 565,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 117,08 | € 117,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.244,33 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben qua onderdelen niet echt van een bepaald merk, als het maar een goed product voor een goede prijs is. Qua videokaart zit ik vanawege Raytracing en CUDA toch echt aan een Nvidia kaart vast. Verder vind ik DLSS zeer interessant, en dat wordt ook niet door AMD ondersteunt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als de PC niet al te luid is.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Zou een RTX 2060 super ook voldoende zijn voor 1440p gaming? Ik heb een LG 27GL850, dus ik verwacht dat ik de extra horsepower wel nodig heb om mijn fps richting de 144 te drukken.
- Ik heb de Ryzen 5 3600 gekozen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Zou een 3700x hier nog toegevoegde waarde hebben?
- Ik heb een wat goedkopere versie van de RTX 2070 super gekozen. Ik zie alleen meer mensen de Trio versie halen, maar die is 60 euro duurder. Wat vinden jullie van het merk 2070S?
- Ik heb voor een 1TB SSD gekozen, niet NVME. Ik verwacht niet dat ik het snelheidsverschil ga merken.