Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC: 1440p, RayTracing, cuda/AI (~1300 euro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 19:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC ga ik voornamelijk gamen. De focus ligt op het kunnen spelen van COD MW: Warzone en Cyberpunk 2077. Als deze twee vlot draaien kunnen mijn andere games (Apex, CSGO, etc) prima mee. Ik heb een LG 27GL850 1440p@144hz monitor, dus frames zo dicht mogelijk bij de 144 is fijn. Daarvoor wil ik best mijn instellingen naar medium zetten.

Daarnaast doe ik ook AI onderzoek, en het zou fijn zijn als ik hier ook eens wat GPU versnelde analyses kan doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1300 euro, inclusief alles, exclusief Windows.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga een volledig nieuwe PC bouwen, de oude spullen gaan naar de kinderen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan de volgende setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 114,95€ 114,95
1VideokaartenAsus GeForce RTX 2070 Super 8GB Dual Evo OC€ 565,-€ 565,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 76,50€ 76,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 99,90€ 99,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 117,08€ 117,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.244,33

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben qua onderdelen niet echt van een bepaald merk, als het maar een goed product voor een goede prijs is. Qua videokaart zit ik vanawege Raytracing en CUDA toch echt aan een Nvidia kaart vast. Verder vind ik DLSS zeer interessant, en dat wordt ook niet door AMD ondersteunt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou mooi zijn als de PC niet al te luid is.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om over te klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
- Zou een RTX 2060 super ook voldoende zijn voor 1440p gaming? Ik heb een LG 27GL850, dus ik verwacht dat ik de extra horsepower wel nodig heb om mijn fps richting de 144 te drukken.
- Ik heb de Ryzen 5 3600 gekozen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Zou een 3700x hier nog toegevoegde waarde hebben?
- Ik heb een wat goedkopere versie van de RTX 2070 super gekozen. Ik zie alleen meer mensen de Trio versie halen, maar die is 60 euro duurder. Wat vinden jullie van het merk 2070S?
- Ik heb voor een 1TB SSD gekozen, niet NVME. Ik verwacht niet dat ik het snelheidsverschil ga merken.

Alle reacties

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Prima systeem zo, niets aan veranderen. De Crucial P1 is overigens WEL een NVMe SSD maar met QLC. Niet het snelste maar zo te zien voldoende voor je doeleindes.

Heb zelf dezelfde 2070S gehad, prima ding. Je leest echter wel dat mensen de LED aan de zijkant niet mooi of te fel vinden. Je kunt deze NIET aanpassen, dus hou dit in je achterhoofd. Zelf ook een Gigabyte 2070S gehad, eveneens een prima kaart imho.

Wel een tip, je zou eventueel naar micro-ATX kunnen kijken. Mijn inziens het micro-ATX versie van het door jouw gekozen bord een betere deal. Je krijgt dezelfde features +1 extra m.2 slot en een optische audio poort.. voor minder! Kastje kan dan ook naar de Mini versie van dezelfde kast.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 102,-€ 102,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C Mini€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 183,90

Hoewel ik persoonlijk de NZXT H400 een mooiere/fijnere mATX kast vind ;)

pricewatch: NZXT H400 Zwart

[ Voor 74% gewijzigd door ECP0WERS op 09-04-2020 14:49 ]

• phiemstra
Bedankt voor je feedback! Is de kleinere variant van de kast niet te beperkend qua grafische kaarten? Op zich zit ik niet echt met ruimte gebrek, al is een kleine kast ook wel leuk...

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
phiemstra schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:38:
Bedankt voor je feedback! Is de kleinere variant van de kast niet te beperkend qua grafische kaarten? Op zich zit ik niet echt met ruimte gebrek, al is een kleine kast ook wel leuk...
Nee hoor, dit is geen enkel probleem :) Hier past ook 315mm lange en 3-slots dikke kaart in.

[ Voor 5% gewijzigd door ECP0WERS op 09-04-2020 15:47 ]

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Je zou voor een moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort, LED-verlichting, wordt iets minder warm en is iets goedkoper dan de Tomahawk Max.
(-)Je levert daar 2 fan headers, een DVI-D poort, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Tomahawk Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

*burp*

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
Ik kan beter de 2070S verwisselen met de Sapphire 5700XT. Presenteert na genoeg gelijk en kost ~€150 minder.

[ Voor 3% gewijzigd door kyrillajax op 09-04-2020 19:37 ]

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 12:23

edeboeck

mie noow noooothing ...

kyrillajax schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:15:
Ik kan beter de 2070S verwisselen met de Sapphire 5700XT. Presenteert na genoeg gelijk en kost ~€150 minder.
Wel liefst TS goed lezen vooraleer advies te geven:
phiemstra schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:24:
[...]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben qua onderdelen niet echt van een bepaald merk, als het maar een goed product voor een goede prijs is. Qua videokaart zit ik vanawege Raytracing en CUDA toch echt aan een Nvidia kaart vast. Verder vind ik DLSS zeer interessant, en dat wordt ook niet door AMD ondersteunt.
[...]
Stel dat uitspraak van TS over de niet-ondersteuning niet klopt, argumenteer dan.

• phiemstra
Ik wil specifiek een kaart met raytracing hebben. Nu engines als Unreal raytracing gaan ondersteunen, en de nieuwe consoles ook rt krijgen, gaat het volgens mij veel sneller met rt in nieuwe games. Cyberpunk 2077 gaat rt ondersteunen, en voor die game koop ik primair de nieuwe pc. En mincraft rt lijkt me cool :).

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
phiemstra schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:06:
[...]

En mincraft rt lijkt me cool :).
Minecraft heeft ook ondersteuning voor PTGI. Dat is van SEUS, en is een shader die met elke gpu gebruikt kan worden. Het verschil tussen path tracing en ray tracing is dat path tracing meerdere rays per pixel volgt, tot het de lichtbronnen gevonden heeft, waar het de gemiddelde kleurwaarde van neemt. Ray tracing doet maar één ray per pixel, maar zoekt actief naar de lichtbron. Voor het oog ziet het er hetzelfde uit, maar ik verwacht wel dat Minecraft RTX betere performance of visuals krijgt, dan PTGI, aangezien Sonic Ether geen partij is voor een speler als NVIDIA, die bovendien samenwerkt met Minecraft zelf.

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
edeboeck schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:39:
[...]
Wel liefst TS goed lezen vooraleer advies te geven:

[...]
Stel dat uitspraak van TS over de niet-ondersteuning niet klopt, argumenteer dan.
Goed dat je het even aan geeft, ik lees de TS soms nogal snel.
Pagina: 1