Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-07 19:44
Ik heb een vraag hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben 23 en heb MBO richting gamedevelopment gedaan. Ben uiteindelijk toch in de ICT gegaan en heb eerst 1.5 bij mijn vorige bedrijf gewerkt.

Nu bij mijn huidige bedrijf(hier werk ik ongeveer 8 maanden)

Ik verdien 2770 euro per maand zonder reiskosten omdat ik te dicht bij woon.(8 km) + 20 euro bruto zorgkosten.

30 vakantiedagen, 80% pensioen betaald, collectiviteit bij huidige zorgverzekeraar(lastig switchen i.v.m chronische ziekte)

Nu kan ik bij een nieuw bedrijf 2900 + 250 netto reiskosten krijgen. De afstand is ongeveer hetzelfde als bij andere bedrijf.
38 vakantiedagen, 50% pensioen betaald, collectiviteit bij andere zorgverzekeraar(dus lastig switchen)

Ik weet niet of of nieuwe werkgever bijvoorbeeld kan zeggen we verlengen je contract maar zonder reiskosten.

Wat zouden jullie doen? bij mijn huidige bedrijf blijven of toch voor betere voorwaarden gaan.

Functie is bij huidige bedrijf en nieuwe bedrijf ongeveer gelijkwaardig.

[ Voor 5% gewijzigd door klaasfaak123 op 09-04-2020 14:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker blijven zitten waar je zit en na de crisis even kijken of de economie direct weer omhoog gaat, of dat we in slechtere jaren terecht gaan komen.

PS. lekker loon voor een 23-jarige MBO-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
pas even op met die pensieonpremie! dat kan het bruto verschil doen verdampen. Collectiviteit is meestal een paar procent, dus nog geen tientje per maand. Functie inhoudelijk kan ik er niets over zeggen, en dat is misschien wel het belangrijkst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:12
Heb je het naar je zin bij je huidige werkgever of is geld en evt. vakantiedagen het enige motief om van baan te wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zorgverzekeraars hebben toch een acceptatieplicht, waarom zou overstappen lastig zijn dan?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Ascension schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:23:
Heb je het naar je zin bij je huidige werkgever of is geld en evt. vakantiedagen het enige motief om van baan te wisselen?
Ik heb het nu naar mijn zin bij huidige werkgever. Doen ook niet moeilijk met naar ziekenhuis gaan etc.
Echter wil ik over een paar jaar wel een huis kopen. Maar dat gaat natuurlijk makkelijker als je een hoger loon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
evilution schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:29:
Zorgverzekeraars hebben toch een acceptatieplicht, waarom zou overstappen lastig zijn dan?
Ook kwa ziekenhuisbezoeken vergoeding van medicijnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Gewoon het gesprek met je huidige werkgever aangaan als je vindt dat je meer zou moeten verdienen.

Werkplezier zou ik trouwens wel iets belangrijker vinden dan die +/- 60 netto extra in salaris.

Waarom zou je trouwens 250 euro netto reiskosten krijgen om 8km te overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Als je het naar je zin hebt en hier een vast contract hebt zou ik ff lekker blijven zitten tot de corona ellende een beetje achter de rug is. Als je nu overstapt en bij je nieuwe werkgever over een paar maanden je contract niet verlengd wordt omdat we met zijn allen in een recessie belanden (zou zomaar kunnen) ben je verder van huis.

Als het allemaal meevalt kun je over een paar maanden altijd nog zien. Die paar maanden gaan echt het verschil niet maken voor je huis.
Jewest schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:38:
[...]

Sorry maar je hebt het over 130 euro bruto per maand.

Belangrijker is om je af te vragen waar zitten je groeikansen?
Kun je sneller groeien bij deze baas of bij die andere?
(just my 2 cents)
Ook een goed punt! Op die leeftijd zijn groeikansen in mijn optiek veel meer waard dan een wat hoger loon nu.

[ Voor 48% gewijzigd door Charly op 09-04-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:30:
[...]

Echter wil ik over een paar jaar wel een huis kopen. Maar dat gaat natuurlijk makkelijker als je een hoger loon hebt.

(just my 2 cents)

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Smobbo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:36:
Gewoon het gesprek met je huidige werkgever aangaan als je vindt dat je meer zou moeten verdienen.

Werkplezier zou ik trouwens wel iets belangrijker vinden dan die +/- 60 netto extra in salaris.

Waarom zou je trouwens 250 euro netto reiskosten krijgen om 8km te overbruggen?
Omdat ik heb aangegeven dat ik een private lease auto heb en ze daar dan wel iets mee moeten doen. daarom betalen ze dat.

Ik ben al in gesprek gegaan met mijn huidige werkgever. Deze geeft niks extra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Charly schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:37:
Als je het naar je zin hebt en hier een vast contract hebt zou ik ff lekker blijven zitten tot de corona ellende een beetje achter de rug is. Als je nu overstapt en bij je nieuwe werkgever over een paar maanden je contract niet verlengd wordt omdat we met zijn allen in een recessie belanden (zou zomaar kunnen) ben je verder van huis.

Als het allemaal meevalt kun je over een paar maanden altijd nog zien. Die paar maanden gaan echt het verschil niet maken voor je huis.

[...]

Ook een goed punt! Op die leeftijd zijn groeikansen in mijn optiek veel meer waard dan een wat hoger loon nu.
Ik heb nu nog een paar maanden een tijdelijk contract bij mijn huidige werkgever(geen vast maar had een jaarcontract). bij nieuwe werkgever zou dat 6 maanden zijn voor contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Jewest schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:38:
[...]

(just my 2 cents)
Bij mijn huidige baas niet echt denk ik. Er zit een Senior en ik als junior. Maar daartussen niks. bij nieuw bedrijf geven ze aan dat je wel door kan groeien maar wat daarvan waar is is natuurlijk altijd de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
107mb schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:18:
pas even op met die pensieonpremie! dat kan het bruto verschil doen verdampen.
Op basis van de gedeelde informatie (percentage wat de werkgever bijdraagt) gok ik dat @klaasfaak123 geen helder beeld heeft bij de daadwerkelijke bedragen. Dat is sowieso iets om wat beter naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:41:
[...]

Omdat ik heb aangegeven dat ik een private lease auto heb en ze daar dan wel iets mee moeten doen. daarom betalen ze dat.

Ik ben al in gesprek gegaan met mijn huidige werkgever. Deze geeft niks extra's
Oké apart. Jij heb besloten om een auto privé te huren ipv te kopen. nu moet je werkgever hier een bijdrage aanleveren.
Ik krijg alleen km vergoeding, zit ook rond de 8 km.
Die 250 euro per maand is dus gewoon verkapte loon.
(https://www.rijksoverheid...n-werkgever-kan-ontvangen)

Maar telt niet bij je loon als je een huis gaat kopen.

ik zou bij de nieuwe werkgever om een tijdspad vragen, waar ze je loopbaan bij hun zien.
Hetzelfde bij je huidige baas.
En dan de voor en nadelen afwegen.
Gebruik als drijfveer/argumentatie dat je graag binnen nu en 5 jaar een huis wilt kopen.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Napo schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:52:
[...]

Op basis van de gedeelde informatie (percentage wat de werkgever bijdraagt) gok ik dat @klaasfaak123 geen helder beeld heeft bij de daadwerkelijke bedragen. Dat is sowieso iets om wat beter naar te kijken.
Ik betaal nu 17,03 zelf pensioen(20%) totaal pensioen is dus 85.15 is 3.07% van mijn brutoloon.

Als ik dat zou doen bij mij mijn werkgever waarvan ik de job offer heb gekregen. zou dat zijn: 89.03 / 2(want 50% wordt door bedrijf betaald) dan zou ik zelf 44 euro moeten betalen per maand.

Of doe ik het nu compleet fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:00:
[...]

Ik betaal nu 17,03 zelf pensioen(20%) totaal pensioen is dus 85.15 is 3.07% van mijn brutoloon.

Als ik dat zou doen bij mij mijn werkgever waarvan ik de job offer heb gekregen. zou dat zijn: 89.03 / 2(want 50% wordt door bedrijf betaald) dan zou ik zelf 44 euro moeten betalen per maand.

Of doe ik het nu compleet fout?
Dat is afhankelijk van het type pensioen (premieovereenkomst of beschikbare premieregeling) en het percentage waarover je opbouwt waarbij je ook rekening mag houden bij de franchise.

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 09-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
TS: Ik zou voorlopig lekker blijven zitten waar je zit, tenzij je nu al zeker weet dat je gewipt gaat worden aan het einde van je eerste contract. Het is een rare tijd, we weten niet wat er gaat gebeuren.

Die 250 euro mag jouw werkgever niet netto uitkeren, op die 8 km per dag na, ga je daar dus gewoon inkomstenbelasting over betalen. Je zal dus zo'n 66 euro netto krijgen en van de resterende 184 komt er dan nog een eurotje of 95-100 jouw kant op.

Bruto 130 euro erbij vind ik overigens niet echt een enorme stap vooruit, als ik even heel eerlijk ben. Ik weet niet of ik daarvoor zou overstappen. Je schrijft dat je meer wil verdienen om een huis te kopen. Het is veel effectiever om die private lease eruit te bonjouren. Dat heeft een veel grotere invloed op je hypotheekbedrag dan die 130 euro die je er nu bij zou krijgen. Tevens kan je daardoor meer sparen. Je zal uiteindelijk toch met eigen geld aan moeten komen om een huis te kopen. Ik weet niet wat je nu ongeveer wilt kopen en in welke regio, maar houdt er rekening mee dat je in bepaalde regio's al over de 3500 per maand heen moet gaan om een hypotheek te krijgen voor een knap huis, als je geen spaargeld hebt.

Zonder vaste lasten voor een woning moet je met dit salaris minstens de helft van het bruto inkomen apart kunnen zetten. Dan kom je met de rest nog lachend rond. Zelfs met je private lease (tenzij je echt een idioot dure auto hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Pizza_Boom schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:18:
TS: Ik zou voorlopig lekker blijven zitten waar je zit, tenzij je nu al zeker weet dat je gewipt gaat worden aan het einde van je eerste contract. Het is een rare tijd, we weten niet wat er gaat gebeuren.

Die 250 euro mag jouw werkgever niet netto uitkeren, op die 8 km per dag na, ga je daar dus gewoon inkomstenbelasting over betalen. Je zal dus zo'n 66 euro netto krijgen en van de resterende 184 komt er dan nog een eurotje of 95-100 jouw kant op.

Bruto 130 euro erbij vind ik overigens niet echt een enorme stap vooruit, als ik even heel eerlijk ben. Ik weet niet of ik daarvoor zou overstappen. Je schrijft dat je meer wil verdienen om een huis te kopen. Het is veel effectiever om die private lease eruit te bonjouren. Dat heeft een veel grotere invloed op je hypotheekbedrag dan die 130 euro die je er nu bij zou krijgen. Tevens kan je daardoor meer sparen. Je zal uiteindelijk toch met eigen geld aan moeten komen om een huis te kopen. Ik weet niet wat je nu ongeveer wilt kopen en in welke regio, maar houdt er rekening mee dat je in bepaalde regio's al over de 3500 per maand heen moet gaan om een hypotheek te krijgen voor een knap huis, als je geen spaargeld hebt.

Zonder vaste lasten voor een woning moet je met dit salaris minstens de helft van het bruto inkomen apart kunnen zetten. Dan kom je met de rest nog lachend rond. Zelfs met je private lease (tenzij je echt een idioot dure auto hebt).
In de job offer staat dat ze bruto 480 euro reiskosten gaan vergoeden dat komt dus dan uit op 250 euro ongeveer.

Ik spaar nu 1000 euro per maand. private lease is 430 euro p.m ik heb nu zelf ongeveer 70.000 euro dus eigen geld heb ik zeker. Ik heb allemaal aparte potjes dus voor vakantie, cadeautjes, bril etc. Daardoor spaar ik ik dus ongeveer 1400 euro alleen de 1000 euro gaat echt naar de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het gras bij de buren is niet altijd groener...

Naast de financiële vooruitgang zou ik ook naar de secundaire zaken kijken. Toekomstperspectief van dit bedrijf, jouw toekomst in dit bedrijf, werksfeer, reputatie van het bedrijf, omgang met elkaar in het bedrijf etc. Check misschien ook online reviews van klanten over het bedrijf, wil je er werken of niet? Werkt het nieuwe bedrijf ook goed mee aan je ziekenhuisbezoeken etc? Zet dus alles, maar dan ook echt alles, eens op een rijtje en kijk dan of overstappen voor jou de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:24:
In de job offer staat dat ze bruto 480 euro reiskosten gaan vergoeden dat komt dus dan uit op 250 euro ongeveer.
In het offer naar jou toe of in het algemene wervingsplaatje? Want zoals je het nu neerzet klinkt het alsof ze maximaal 480 euro reiskosten vergoeden. Bij jou met 8 km zou dat dan dus zo'n 66 euro per maand worden.
Ik spaar nu 1000 euro per maand. private lease is 430 euro p.m ik heb nu zelf ongeveer 70.000 euro dus eigen geld heb ik zeker. Ik heb allemaal aparte potjes dus voor vakantie, cadeautjes, bril etc. Daardoor spaar ik ik dus ongeveer 1400 euro alleen de 1000 euro gaat echt naar de spaarrekening.
Waar maak je je dan druk om? 12k per jaar, je wilt binnen 5 jaar een huis kopen. Met dit salaris kom je op zo'n 160.000 euro hypotheek. Dan zou je nu dus een huis van ca. 220.000 euro kunnen kopen. 10k kosten koper ga je wel kwijt zijn.

Overigens, zoals ik al zei, die PL is van grotere invloed. Die kost je minstens 75k hypotheekwaarde, even uitgaande van een looptijd van 4 jaar. Gaat je geldverstrekker uit van 100% van de waarde (hij moet uit gaan van minstens 65% van de waarde als financiering, de overige 35% mag hij zien als onderhoud/servicekosten), dan kom je nog beroerder uit. En dat doen velen. Dat betekent dat je slechts 85k hypotheek gaat krijgen. En die 430 euro erbij krijgen levert je over 4 jaar sparen gezien een kleine 20k op, want dat is reiskostenvergoeding en wordt dus niet meegeteld in je inkomen. Die loonsverhoging van 130 euro zorgt voor een hypotheekvergroting van 6500 euro, je komt dan op 166.500 uit. Niet echt de moeite dus, als je je hypotheek met 75k omhoog kan trekken door die PL eruit te gooien.

Mijn ervaring is overigens dat je van je hypotheekbedrag nog zo'n 5 tot 10k af moet halen voordat je op je daadwerkelijke hypotheekbedrag komt, maar N=1 in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasfaak123
Pizza_Boom schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:47:
[...]
In het offer naar jou toe of in het algemene wervingsplaatje? Want zoals je het nu neerzet klinkt het alsof ze maximaal 480 euro reiskosten vergoeden. Bij jou met 8 km zou dat dan dus zo'n 66 euro per maand worden.

[...]
Waar maak je je dan druk om? 12k per jaar, je wilt binnen 5 jaar een huis kopen. Met dit salaris kom je op zo'n 160.000 euro hypotheek. Dan zou je nu dus een huis van ca. 220.000 euro kunnen kopen. 10k kosten koper ga je wel kwijt zijn.

Overigens, zoals ik al zei, die PL is van grotere invloed. Die kost je minstens 75k hypotheekwaarde, even uitgaande van een looptijd van 4 jaar. Gaat je geldverstrekker uit van 100% van de waarde (hij moet uit gaan van minstens 65% van de waarde als financiering, de overige 35% mag hij zien als onderhoud/servicekosten), dan kom je nog beroerder uit. En dat doen velen. Dat betekent dat je slechts 85k hypotheek gaat krijgen. En die 430 euro erbij krijgen levert je over 4 jaar sparen gezien een kleine 20k op, want dat is reiskostenvergoeding en wordt dus niet meegeteld in je inkomen. Die loonsverhoging van 130 euro zorgt voor een hypotheekvergroting van 6500 euro, je komt dan op 166.500 uit. Niet echt de moeite dus, als je je hypotheek met 75k omhoog kan trekken door die PL eruit te gooien.

Mijn ervaring is overigens dat je van je hypotheekbedrag nog zo'n 5 tot 10k af moet halen voordat je op je daadwerkelijke hypotheekbedrag komt, maar N=1 in dat geval.
Nee in de offer naar mij toe. Privatelease kan ik nu niet mee stoppen want dan betaal ik een aardige boete en moet ik bovendien ook weer een nieuwe auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:50:
[...]

Nee in de offer naar mij toe. Privatelease kan ik nu niet mee stoppen want dan betaal ik een aardige boete en moet ik bovendien ook weer een nieuwe auto kopen.
Lijkt mij dan handiger dat ze dat als salaris gaan uitbetalen, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet willen doen, want dan moeten ze er ook sociale lasten over betalen.

Hoe lang moet je nog met je private lease? Want je zit dus mooi klem daardoor, een auto behoorlijk boven je stand willen rijden. En een nieuwe auto hoeft natuurlijk geen 20k te kosten. Een Saxo of 206 is natuurlijk ook prima om van A naar B te komen. Een enkeling uitgezonderd, zul je als 20er geen dure nieuwe dikke auto rijden als die niet van je ouders is. Dat is voor de meesten nou eenmaal niet weggelegd.

Ik heb bewust geen auto gekocht, ook al zou mij dat veel tijdswinst opleveren. Puur om het sparen en daardoor een huis kunnen kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 09-04-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Pizza_Boom schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:56:
[...]
Lijkt mij dan handiger dat ze dat als salaris gaan uitbetalen, maar dat zullen ze waarschijnlijk niet willen doen, want dan moeten ze er ook sociale lasten over betalen.

Hoe lang moet je nog met je private lease? Want je zit dus mooi klem daardoor, een auto behoorlijk boven je stand willen rijden. En een nieuwe auto hoeft natuurlijk geen 20k te kosten. Een Saxo of 206 is natuurlijk ook prima om van A naar B te komen. Een enkeling uitgezonderd, zul je als 20er geen dure nieuwe dikke auto rijden als die niet van je ouders is. Dat is voor de meesten nou eenmaal niet weggelegd.
lease duurt nog 39 maanden ongeveer. Echter bij navraag bij verschillende banken gaan zij gewoon uit van de 65% die bij BKR staat. Als ik over paar jaar weg zou gaan en nieuwbouw zo kopen van 220.000 euro moet dat lukken. 100.000 hypotheek. zelf 80.000(ik heb dan ongeveer 100.000 euro wil 10.000 overhouden + 10.000 inrichting.) en dan krijg ik nog ongeveer 50-60.000 van mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
8 vakantiedagen en 610 euro erbij. Ik zou het wel weten. Een nieuw zes maand contract (volgens mij is proeftijd illegaal bij een 6 maand contract) biedt meer zekerheid dan een contract dat afloopt na een paar maanden.

Ik zou wel even aan het nieuwe bedrijf de pensioenpremie laten voorrekenen. Dit kan ook een goed pensioen zijn waardoor het totaal 600 euro kan zijn. Op de lange termijn is dat ook loon, maar wel goed om vooraf te weten. Je betaalt 50% uit jouw salarisdeel dus voelt dit mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:59:
[...]

lease duurt nog 39 maanden ongeveer. Echter bij navraag bij verschillende banken gaan zij gewoon uit van de 65% die bij BKR staat. Als ik over paar jaar weg zou gaan en nieuwbouw zo kopen van 220.000 euro moet dat lukken. 100.000 hypotheek. zelf 80.000(ik heb dan ongeveer 100.000 euro wil 10.000 overhouden + 10.000 inrichting.) en dan krijg ik nog ongeveer 50-60.000 van mijn ouders.
Oef, 39 maanden nog. Best blok aan je been :X Waar wil je nieuwbouw vandaan halen? De bouw gaat op zijn gat, meer en meer. Ik hoop het voor je, maar heb er een hard hoofd in.

Overigens ben je met 10k inrichting er niet. Bouw wordt niet casco opgeleverd, maar ook niet afgewerkt. Standaard badkamer wil eigenlijk niemand, standaard keuken idem. Je zult vloeren moeten leggen, gordijnen, schilderwerk doen, je tuin aanleggen (zelfs een paar simpele stenen en een paar graszoden kosten geld en permanent in het zand blijven zitten is echt drama), je moet meubels hebben. Meeste mensen gaan nog voor wat simpele opties. Denk dat jij eerder op 25k extra moet gaan rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

klaasfaak123 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:30:
[...]

Ik heb het nu naar mijn zin bij huidige werkgever. Doen ook niet moeilijk met naar ziekenhuis gaan etc.
Dat is erg belangrijk ! je weet wat je nu hebt, niet wat het misschien wel gaat worden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Voor dat bedrag zal ik de overstap niet maken in deze tijd. Sowieso als je het goed naar je zin hebt zou ik blijven zitten waar je zit, voor mij persoonlijk is werk sfeer belangrijker dan een paar centen meer.

Als ik je 1 tip mag geven als je een huis wilt kopen over paar jaar, doe dit als je lease afgelopen is. Een privatelease hakt echt zo hard in op wat je maximaal kan krijgen. Heb zelf ook privatelease en wilde hypotheek verhogen voor verbouwing maar door de privatelease was er helemaal niks mogelijk. Had ik die niet gehad dan had ik 70k bij kunnen lenen.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:32
Je bent 23, hebt al een bijzonder hoog salaris voor een mbo-er. Je ligt dus goed in de markt. Nu komt er een andere partij langs die:
- 130 euro bruto meer salaris biedt
- plus 480 euro bruto reiskosten
- plus waar je meer doorgroeimogelijkheden lijkt te hebben (bij je huidige bedrijf in ieder geval niet)
- met een vergelijkbaar contract

Waarom zou je twijfelen???

Ik zou mij overigens op mijn 23e bij mijn tweede job en met een enorme bak spaargeld op mijn rekening echt geen zorgen maken over pensioen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:09
Jewest schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:57:
[...]

Oké apart. Jij heb besloten om een auto privé te huren ipv te kopen. nu moet je werkgever hier een bijdrage aanleveren.
Valt mee. Waarschijnlijk hanteert de werkgever bij de functie een bepaald 'vervoersbudget', primair bedoeld voor een zakelijke lease, maar wat ze ook bereid zijn (deels) uit te betalen. Kies je een zakelijke lease boven je budget, moet je zelf bijleggen. Kies je geen zakelijke lease, of een leaseauto onder het budget krijg je centjes in handen. En kies je een auto die precies binnen het leasebudget past, dan blijft de beurs (wat vervoerskosten betreft) verder gesloten. Zoiets is niet heel uitzonderlijk.
Ik krijg alleen km vergoeding, zit ook rond de 8 km.
Die 250 euro per maand is dus gewoon verkapte loon.
(https://www.rijksoverheid...n-werkgever-kan-ontvangen)

Maar telt niet bij je loon als je een huis gaat kopen.
Inderdaad zal het grootste deel van het uitbetaalde vervoersbudget bij zo'n korte reisafstand als belaste vergoeding worden uitbetaald, die geen onderdeel is van het bruto salaris voor de hypotheekberekening.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

let op dat in veel pensioen regelingen de betaling past begint als je 25 bent.
Dus dan heb je wel een regeling, maar toch geen pensioen.

Ik zou de overstap overigens maken, je bent 23 en hebt tijd genoeg om risicomijdend te gaan denken tegen de tijd dat de volgende crisis komt. (...)

Overstap van zorgverzekeraar zou ik me niet zo druk om maken trouwens, is meer dat je aanvullende pakket lastig kan zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zijn al veel goede overwegingen gepost m.b.t. zekerheid van contract e.d.

Hoe schat je de kans in dat je huidige contract verlengd wordt? En met welke periode? Is een vast contract afdwingbaar? Dat is in deze tijd ook (nog) wel wat waard.
Pagina: 1