Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevries007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 13:23
Ik ben sterk aan het overwegen om een g12 te kopen voor mijn 1080ti. Deels omdat hij nogal wat geluid produceert en deels voor de temps.

Gezien de limitaties van mijn case (ik zet mijn geheel dan terug van een Kolink Rocket naar een Sharkoon QB One) ben ik op zoek naar de beste (/betere) 120mm aio. Als ik in de pricewatch kijk start het bij MasterLiquid Lite 120 voor 42euro en eindigt het bij BeQuiet voor *slik* 120euros.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een goeie vergelijking van 120mm aio's. Kosten, performance, geluidsprestaties en waarde (kosten/performance ratio).

Iemand aanraders? Liefst met argumenten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Beide producten die je aanhaalt hebben een hoop reviews. Ik zou beginnen met voor je zelf op een rijte zetten wat de voor- en nadelen zijn van die twee en eventueel een derde die qua prijs er tussenin zit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevries007
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 13:23
g0tanks schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:06:
Beide producten die je aanhaalt hebben een hoop reviews. Ik zou beginnen met voor je zelf op een rijte zetten wat de voor- en nadelen zijn van die twee en eventueel een derde die qua prijs er tussenin zit.
Ik zou inderdaad al het uitzoekwerk zelf kunnen doen en per koeler benchmarks kunnen gaan opzoeken. Ik vraag me af of iemand dit niet al heeft gedaan, zeker als dit door 1 persoon zou zijn gedaan (1 processor met verschillende koelers bijv) zou dat een super handige bron zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05:05
Ik heb zelf een Coolermaster ML240L RGB (is nagenoeg hetzelfde als diegene die jij noemt, maar dan 2x zo grote radiator). Goede AIO en ik haal daar hele goede temperaturen mee op een afschuwelijk hete FX-9590 cpu. Een nadeel waren alleen de meegeleverde fans. De fans die erop kwamen ratelde, resoneerde en waren ook gewoon erg luid. Ik ben uiteindelijk overstag gegaan en heb de fans toen vervangen voor 2 Noctua NF-F12 fans. Dat was dus wel weer €40 extra. Als je voor een 120mm oplossing gaat zou je voor ongeveer €60 klaar zijn en heb je er een Noctua fan op zitten voor de rad. Super goed en super goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door MainframeX op 09-04-2020 14:37 . Reden: typfouten ]

Idempotent.