Windows 10 maakt Linux-systeembestanden toegankelijker in Ve

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 23:40
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat
nieuws: Windows 10 maakt Linux-systeembestanden toegankelijker in Verkenner
en mention de auteur met eerst een @ en dan de username. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.
Tijs Hofmans https://tweakers.net/crew/838/ @TijsZonderH TijsZonderH

Misleiddende titel.

Het gaat enkel om bestanden van Windows Subsystem for Linux (WSL). De titel van het artikel impliceert dat het nu ook mogelijk is om Linux-(systeem)partities te lezen met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:00

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Maar onder WSL2 gaat het toch ook om kernel-bestanden? Dat is waar nu integratie voor komt.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 23:40
Ik bedoelde eigenlijk dat de titel van het artikel impliceert dat Microsoft ervoor heeft gezorgd dat mensen met een Windows-Linux dual-boot opstelling binnenin Windows 10 de partities van het andere besturingsysteem dat geïnstalleerd is op de machine kunnen lezen zonder 3rd party tools. Dat is dus niet waar.

De vlieger gaat enkel op over opstellingen met WSL, niet over opstellingen als dual-boots. Dat is de cruciale informatie die gemist wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door RoestVrijStaal op 09-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:00

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat is denk ik net hoe je erin gaat als je het artikel leest, wat mij betreft klopt de kop verder wel. Maar dat het om WSL gaat kan er wellicht nog wel bij ja, dat zet ik er wel in.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.