Nieuwe AOC monitor geeft soms zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDavincii
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-08 21:48
Weten jullie misschien wat de oorzaak van mijn probleem is?
Ik heb recent een nieuwe AOC CQ27G2U/BK - Curved Gaming Monitor - 27 Inch gekocht en loop tegen een probleem aan. Als ik in een game zit, volgens mij alleen bij fullscreen, dan wordt het beeld op deze monitor soms 1 seconde zwart. Dit gebeurt denk ik elke 3 minuten. Dit probleem heb ik niet op het bureaublad of bij andere programmas. Wanneer dit gebeurt blijf ik wel beeld zien op mijn andere monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
2 monitoren:
AOC CQ27G2U/BK - Curved Gaming Monitor - 27 Inc (nieuwe monitor) (Displayport aangesloten)
Dell monitor (oude monitor) (HDMI aangesloten)

Pc:
graphics card: Geforce gxt 1060 6gb
Windows 10 OS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd om mijn drivers te updaten, dat leek eerst effect te hebben maar de volgende dag kreeg ik het probleem weer.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 15:52
Staan beide monitoren op dezelfde resolutie?
Chipset drivers up2date?

Heb je de optie om ingame te kiezen voor Borderless? Zo ja, probeer dat eens. Kijk of dat hetzelfde effect geeft.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Wat staat er in de errorlogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02
Al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:13
Mijn advies, controleer je driver software.

Ik heb ook net een nieuwe AOC monitor (AOC Q2790PQU) en ook wat issues.
Na een paar dagen geen enkel probleem was er na opstart ineens een bagger resolutie, daarnaast ook een paar keer, dat de laptop de monitor niet meer kan detecteren.
Zowel niet via HDMI of VGA kabel.

Nu al 2x nieuwe (automatisch via apparaatbeheer) driver software geïnstalleerd wat de problemen oplost. Wel vreemd voor de duurste monitor die ik ooit kocht :)
Met dit soort fratsen kan ik m niet aanbevelen.
Ik ben echter te lui om m terug te sturen. Het is verder een heel prettige monitor voor thuiswerken.

Inmiddels heb ik via de AOC-site de nieuwste driversoftware (maart2020!) klaar staan voor als er weer iets vreemds gebeurd.

Een ander issue bij mij is dat het contrast en helderheid iedere dag, nadat de stroom eraf is geweest, automagisch terug gaat naar default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDavincii
Nieuwe info: ik heb een hdmi kabel aangesloten en daarmee krijg ik het probleem niet, het is alleen wel erg wenselijk om een displayport kabel te gebruiken aangezien ik wel 144hz wil, want de hdmi kabel gaat maar tot 60hz.
Ik ga jullie tips proberen en kijken of iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDavincii
Ik heb gekeken en ik heb geen drivers voor mijn monitor geïnstalleerd, maar ik kan ze ook niet zo makkelijk vinden op hun site en aangezien ik de cd die er bij kwam weg heb gegooid moet het wel via hun site. De dichtstbijzijnde drivers die ik kan vinden is voor het model CQ27G2, is die denk je compatibel met mijn CQ27G2U/BK? of staan die U/BK voor niets belangrijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-08 09:14

Eren

Boss of this gym

De scherm dat jij hebt is niet G-sync compatible. Ik heb de platte versie die ook niet G-sync compatible is maar verrassend nog wel goed werkt maar ik krijg heel zelden een zwart scherm voor 3-5 seconden.

Zet je G-Sync maar eens uit dan zou je merken dat het gewoon naar behoren werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Eren op 11-04-2020 21:43 ]

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDavincii
Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!
Ik heb de drivers (hopelijk de goede, namelijk een beetje onduidelijk) geinstalleerd van hun website, en volgens mij lijkt het probleem opgelost te zijn. Ik heb G-sync overigens nog wel in de nvidia control panel aanstaan, dus als het weer blijkt terug te keren zal ik dat proberen uit te doen.
Pagina: 1