Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken wat het grootste verschil is tussen de kaarten, en dat lijkt mij voornamelijk de prijs te zijn. Performance-wise lijken ze bijna identiek op elkaar terwijl de 5700XT wel 100-150 euro goedkoper is.

Echter heb ik toch online veel gelezen over mensen die veel problemen hebben met de 5700XT door de slechte drivers. Ze zeggen dan dat ze liever het extra geld hadden uitgegeven aan een 2070 super om niet met deze problemen te hebben moeten dealen. Daarentegen heb ik weer gehoord dat deze drivers heden weer gefixt zijn, maar dat er zich nog wel een aantal crashes en bugs voordoen.

Hoewel beide kaarten binnen mijn budget vallen, lijkt mij geld besparen wanneer het mogelijk/verstandig is het best om te doen. Hebben jullie veel ervaring met deze kaarten? Wat zou de beste keuze zijn volgens jullie? Ik ben ermee van plan om op een 1440p 144hz scherm AAA games te gaan spelen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-04-2020 11:34)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Triple A 1440p 144Hz is lastig, met de 2070 Super of met de 5700 XT.

Bij dit soort dingen kan ik geen nuttige input geven.
Je hebt zelf al opgezocht en je eigen vraag beantwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken wat het grootste verschil is tussen de kaarten, en dat lijkt mij voornamelijk de prijs te zijn. Performance-wise lijken ze bijna identiek op elkaar terwijl de 5700XT wel 100-150 euro goedkoper is.

Echter heb ik toch online veel gelezen over mensen die veel problemen hebben met de 5700XT door de slechte drivers. Ze zeggen dan dat ze liever het extra geld hadden uitgegeven aan een 2070 super om niet met deze problemen te hebben moeten dealen. Daarentegen heb ik weer gehoord dat deze drivers heden weer gefixt zijn, maar dat er zich nog wel een aantal crashes en bugs voordoen.

Hoewel beide kaarten binnen mijn budget vallen, lijkt mij geld besparen wanneer het mogelijk/verstandig is het best om te doen. Hebben jullie veel ervaring met deze kaarten? Wat zou de beste keuze zijn volgens jullie? Ik ben ermee van plan om op een 1440p 144hz scherm AAA games te gaan spelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Triple A 1440p 144Hz is lastig, met de 2070 Super of met de 5700 XT.

Bij dit soort dingen kan ik geen nuttige input geven.
Je hebt zelf al opgezocht en je eigen vraag beantwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Je kan zulke vragen beter in Componenten Aankoopadvies zetten.

Dat is bedoeld voor advies.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
De problemen mbt de drivers heeft AMD vorige maand aangepakt... ik heb zelf een 5700XT en ervaar sinds die drivers geen problemen meer, geen crashes etc, alles loopt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En ik heb met mijn 5700XT spikes met inzakkende kloksnelheden, wat ook op de known issues van de laatste drivers staat :P .

Uiteindelijk blijft het lastig advies. Qua prijs / prestatie is de 5700XT duidelijk beter dan de 2070S. Maar gemiddeld genomen zijn 2070S'en stiller en tja, vergelijk hier het Navi topic met het Nvidia topic. Er lijken toch wel significant meer mensen problemen met de 5700XT te hebben tov de 2070S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:01
Ik ben iemand die een 5700xt heeft gehad met voornamelijk blackscreens waar de enige oplossing was om de pc te herstarten. Ik heb hierdoor een 2070 super gekocht en geen moment spijt gehad. De drivers waren een half jaar geleden nog niet zover van de 5700xt. Ben ook benieuwd of deze problemen nog spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeroentjeh schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:40:
Ik ben iemand die een 5700xt heeft gehad met voornamelijk blackscreens waar de enige oplossing was om de pc te herstarten. Ik heb hierdoor een 2070 super gekocht en geen moment spijt gehad. De drivers waren een half jaar geleden nog niet zover van de 5700xt. Ben ook benieuwd of deze problemen nog spelen.
Dat is gebruikelijk als een GPU net uit is. inmiddels al verholpen.

pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT met AMD Radeon Software Adrenalin 20.2.2 WHQL.
Scheelt je bijna 200,- nu @Verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 09-04-2020 16:31 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima samen met 5700XT of de 2070 super?. Merge.
Pagina: 1