Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
Sinds een tijdje ben ik begonnen met livestreamen (Twitch) & het maken van videos (YouTube).
Hiervoor gebruik ik momenteel een elgato CamLink 4K icm een Panasonic HC-V180 met wat additionele belichting om me heen.

Dit is op zich prima, maar ik heb ook nog een Nikon D7100 met mooie lenzen hier staan (ik weet nog niet of deze ook een clean video kan outputten)

Van wat ik had gelezen is het niet verstandig om een dSLR te gebruiken voor streaming (vaak tussen de 90 & 120 minuten) & lange videos (60 minuten) opnemen omdat de sensor dan oververhit kan raken.
Nu zag ik vandaag een video van Alpha Gaming (Live Streaming With A Real Camera - Everything You Need Pt 1) in m'n feed voorbij komen waar hij aangeeft zelf onder andere een Canon 5D te gebruiken.
Ook zie ik bij andere mensen dat ze een x00D of x0D gebruiken.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze het risico nemen van een oververhitte sensor, of dat de berichten die ik heb gelezen tegenwoordig niet meer accuraat zijn (of minder risicovol).
Iemand hier die relevante ervaring heeft met een dergelijke setup?

Sowieso lijkt het me verstandiger om een mirrorless camera te pakken, wat de meeste streamers ook gebruiken/aanbevelen, maar dat terzijde.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Beste antwoord (via Jan_V op 17-04-2020 23:44)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Recent heb ik het met mijn camera geprobeerd, als een soort webcam. Daar werd hij best warm van inderdaad, plus hij schakelt vanzelf uit na een korte periode van inactiviteit. Voor mij was dat toen met mijn camera niet te doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja.

Of iets kan is natuurlijk wat anders of dat het handig/verstandig is... ;)

Als ik ff snel google op "live stream video nikon d7100" dan zie je idd dat het op zich geen probleem zou moeten zijn. Maar, afhankelijk van de kwaliteitseisen en gebruiksgemak lijkt me een handzamere camera/objectief combinatie wat praktischer.

En als je googled op "sensor overheat video nikon d7100" vind je ook de nodige info.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52
Bedankt!

Handig/Verstandig is inderdaad een dingetje. Uiteindelijk is iets als een Sony A5100/A6000 met een nette prime een betere oplossing.

Er is inderdaad redelijk wat te vinden met dergelijke zoektermen, maar ook redelijk veel conflicterende verhalen en veel posts van enkele jaren oud.
Dat is dan ook gelijk de reden van de vraag, omdat ik de mensen in dit subforum net iets hoger heb zitten qua kennis & kunde dan de random mensen op andere kanalen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Recent heb ik het met mijn camera geprobeerd, als een soort webcam. Daar werd hij best warm van inderdaad, plus hij schakelt vanzelf uit na een korte periode van inactiviteit. Voor mij was dat toen met mijn camera niet te doen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8