Ideetje voor submitten van nieuws

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey redactie/mods/devs,

Ik wilde gisteren een link submitten voor nieuws en kreeg een melding dat deze URL al in de queue zat, helaas pindakaas voor mij dus.
Maar toen dacht ik : Stel het is echt heel bijzonder of belangrijk nieuws. Dan zien jullie die submit maar 1x met de kans dat ie lekker even onderop de stapel blijft liggen.

Het idee : Wat nou als jullie in de database een integer toevoegen en bij elke submit die integer gewoon ophogen? Dat geeft jullie misschien een sneller/makkelijker gevoel van urgentie/nieuwswaarde? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het misbruik maar beginnen... Je kan helaas niet iedereen vertrouwen met zo'n systeem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:48:
Laat het misbruik maar beginnen... Je kan helaas niet iedereen vertrouwen met zo'n systeem :+
Bijhouden welke user het doet en max 1 submit per user per artikel? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon een distinct count doen en misbruik bestraffen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Welk misbruik? Een tellertje ophogen? Hemeltje zeg. Denk eens na over een manier waarop het wel kan. 1x per persoon, 1x per uur, genoeg oplossingen te bedenken. Hangt er een beetje af wat je wilt: problemen bedenken kan iedereen. Oplossingen bedenken blijkt weer moeilijker.

Voor TS: je wilt op de een of andere manier bijzonder nieuws of tijdgevoelig nieuws uitlichten. Toch? Is dan een tellertje de beste methode? De vraag is eerder: hoe laat je aan de crew weten dat het echt superbelangrijk is?

En de tegenvraag is, en die mag de crew beantwoorden: hebben ze jou daar voor nodig? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56
DennusB schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:37:
Maar toen dacht ik : Stel het is echt heel bijzonder of belangrijk nieuws. Dan zien jullie die submit maar 1x met de kans dat ie lekker even onderop de stapel blijft liggen.
Groot nieuws krijgen we in veelvoud binnen via de submitqueue, omdat mensen gewoonweg verschillende bronnen aandragen :)

Ik denk niet dat een tellertje nodig is. Het is niet zo dat we de submits op volgorde afwerken; we maken zelf de afweging wat we prioriteit en voorrang geven.
Pagina: 1