Toon posts:

Ik ben aan het flamen :?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de draad bij de Poll "Welke provincie woon je?"

Ik reageer reageer zo op een paar humorloze mensen.

Hierna krijg ik deze en deze om de oren. De eerste reactie van Xtuv is een flame (slecht onderbouwde mening), 2wicer zegt zelf al dattie een 0 troll verdient, en daarna lijkt me de reactie van Xtuv een flame, en zijn laatste reactie een 0 overbodig. Blijkbaar is hij nogal slecht in het onderbouwen van meningen, en dat ik een 0 Flamebait krijg, en hij een 2 inzichtsvol en 3 inzichtsvol, riekt naar mijn mening naar "ik heb wat vriendjes met een teveel aan modpoints die me helpen".

Jullie mening?

edit:
Aha, nu zie ik dat zijn eerste posting met maar liefst 5x een inzichtsvol en 1x een ondergewaardeerd omhoog is geschopt naar 1 inzichtsvol. Ruiken jullie die nare geur van genaai met het modsysteem ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

da's nog een draad die op m'n agenda staat nu :)
* GiLeX gaat effe wat bij schaven/ corrigeren daar :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 14:09

ronaz

Wishmaster

Ten eerste: Jouw reactie kan als flamebait worden gezien, je speelt op de man (de posters voor je) en lokt dus flames uit.

De eerste die je daarna om je oren krijgt, verdient IMHO uberhaupt geen +3, is IMHO ook een flamebait. speelt ook op de man.

De tweede van Xtuv is een geen directe aanval maar een constatering. Hij geeft een situatie weer die zich voor zou kunnen doen en hecht daar een waardeoordeel aan. Niet interessant of inzichtvol genoeg voor een +2, ik zou hem gewoon op 0:gemodereerd gemod hebben.

IMHO kan zoiets niet in een poll. Ik begrijp dat het humoristisch bedoeld is, maar dat is het absoluut niet voor de echte buitenlandse bezoekers. Voor je het weet heb je meldpunt discriminatie weer over de vloer.

Er zijn draden op GoT voor minder op slot gegaan.

edit: tieppoos

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zondag 05 augustus 2001 14:44 schreef ronaz het volgende:
Ten eerste: Jouw reactie kan als flamebait worden gezien, je speelt op de man (de posters voor je) en lokt dus flames uit.
Hier is * Renegade het volledig mee eens.
IMHO kan zoiets niet in een poll. Ik begrijp dat het humoristisch bedoeld is, maar dat is het absoluut niet voor de echte buitenlandse bezoekers. Voor je het weet heb je meldpunt discriminatie weer over de vloer.
Het zal inderdaad humoristisch bedoeld zijn, maar afgezien van dat meldpunt, kan het ook denigrerend overkomen, voor de tweakers die niet van "Nederlands afkomst" zijn. No effence meant met het "Nederlands afkomst". :)

Verder ben ik het draadje ook maar eens doorgewandel om te gaan schaven.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54
Je zou maar van buitenlandse afkomst zijn en
"Ik niet in Nederland wonen"
in moeten vullen. Ja lijkt me ook heel humoristisch
Hier mag je over zeggen wat je wilt maar het gaat ook over mensen die in het buitenland wonen en er niet vanaf komen. (dus buitenlanders die in nederland wonen wonen ook in een provincie niet?)

Maar hoe dan ook ik vind het flauw hoe er gereageerd wordt op het feit dat er zoiezo mensen van buitenlandse afkomst op tweakers kijken. Pak ze dan allemaal zo aan en niet alleen bijvoorbeeld turken en marokanen. Mijn vader is ook een buitenlander maar dat zal je niet zien aan mij. Voor de gene die het wel zien die zijn gewoon scheel.

Wat betreft je reactie die komt inderdaad niet echt vriendelijk over. Dus ik vind het wel gepast dat er over gediscusieerd wordt.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het MoLiCe gezelschap heeft z'n oordeel gevelt, maar ik blijf erbij dat het niet echt provocerend is. "Ik niet in Nederland wonen" hoort gewoon thuis in de informele sfeer waarin wij tweakers met elkaar omgaan.

Bovendien, ik speel dan wel op de man, maar dat kan haast niet anders, moet ik anders een opmerking in zijn algemeenheid op zijn flame maken? Bovendien onderbouw ik mijn posting met een bron, dus zo'n verschrikkelijke flame lijkt het me niet ;)

[Edit] Bovendien is mijn punt vooral dat de postings van Xtuv zo extreem omhoog zijn geschopt na een tijd, en wat jullie daar van vinden. Dat dit als een flame gezien wordt, terwijl hij grappig/behulpzaam bedoelt is, kan ik nog inkomen, ik vind het alleen vreemd dat flames zoals die van hem zo hoog staan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ok, het MoLiCe gezelschap heeft z'n oordeel gevelt, maar ik blijf erbij dat het niet echt provocerend is. "Ik niet in Nederland wonen" hoort gewoon thuis in de informele sfeer waarin wij tweakers met elkaar omgaan.
Ik kan hier uit opmaken dat het dus in orde is om buitenlanders duidelijk te maken dat we er grappen over gemaakt mag worden dat het dus buitenlanders zij :(

Als er 1 ding is waar ik niet tegenkan dan is het dat wel. Men roept altijd dat buitenlanders slecht zijn maar ben ik dan ook slecht :?

Ik ben hier nooit maar dan ook echt nog nooit een posting tegengekomen waarin staat dat buitenlanders goed zijn. Voor de gemeenschap tweakers en voor de maatschapij. Nee het is altijd slecht en daarom ben ik er zo fel op tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de commotie eromheen nogal overdreven, netzoals de conclusie die jij daaruit trekt wauskes.
[Edit] Als het nou een langdurige doelbewuste poging was om buitenlandse tweakers zwart te maken, ok, maar ik denk gewoon dat er mensen wat te snel op hun slurfjes zijn getrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
"Ik niet in Nederland wonen" hoort gewoon thuis in de informele sfeer waarin wij tweakers met elkaar omgaan.
Helemaal niet mee eens. Mensen die dit niet grappig vinden, horen die dan niet in de groep tweakers? Is dat wat je denkt of wilt zeggen?

Omdat grapjes als "Ik niet in Nederland wonen" altijd voor sommige mensen kwetsend zijn vind ik ze gewoon helemaal niet grappig.
Doe het dan ook niet :(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op zondag 05 augustus 2001 16:46 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Ik vind de commotie eromheen nogal overdreven, netzoals de conclusie die jij daaruit trekt wauskes.
[Edit] Als het nou een langdurige doelbewuste poging was om buitenlandse tweakers zwart te maken, ok, maar ik denk gewoon dat er mensen wat te snel op hun slurfjes zijn getrapt :)
Doe je het weer :( Slurfjes??? Ik vind het gewoon belachelijk dat sommige mensen denken van wat is er nou erg aan? Heb je nooit geleerd wat er in japan is gebeurd met de Bom of in duitsland met die kampen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die het grappig vinden om grappen te maken over buitenlanders. Het getuigd gewoon weer van het feit dat mensen buitenstaanders niet mogen en die het liefste zwart maken. Hoe je het zegt maakt niet uit het blijft gewoon gruwelijk kwetsend. Kijk daar nou eens naar.

Stel iemand zit je de hele dag zwart te maken omdat je verkeerde schoenen draagt en jij hebt er geen erg in dat er iets verkeerd aan is. Maar hij blijft en blijft maar doorgaan net zolang totdat je er op een gegeven moment niet meer tegen kan. Autochtonen hebben het veel makkelijker die worden niet snel als buitenstaander beschouwd maar turken negers en wat dan ook die krijgen het al van jongs af aan te horen dat ze anders zijn. Dat is mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wauskes, rustig aan, ik hou m'n mond al. :)
Het is echt niet mijn bedoeling om mensen voor hun schenen te schoppen, als jij dat wel zo aanvoelt, mijn excuses daarvoor.

Ik zit blijkbaar op een andere golflengte dan de rest, so be it :) Ik weet wel dat ik in vervolg het woordenboek in de kast laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 16:55 schreef wauskes het volgende:

[..]

Doe je het weer :( Slurfjes??? Ik vind het gewoon belachelijk dat sommige mensen denken van wat is er nou erg aan? Heb je nooit geleerd wat er in japan is gebeurd met de Bom of in duitsland met die kampen. Ik kan me niet voorstellen dat er nog steeds mensen zijn die het grappig vinden om grappen te maken over buitenlanders. Het getuigd gewoon weer van het feit dat mensen buitenstaanders niet mogen en die het liefste zwart maken. Hoe je het zegt maakt niet uit het blijft gewoon gruwelijk kwetsend. Kijk daar nou eens naar.

Stel iemand zit je de hele dag zwart te maken omdat je verkeerde schoenen draagt en jij hebt er geen erg in dat er iets verkeerd aan is. Maar hij blijft en blijft maar doorgaan net zolang totdat je er op een gegeven moment niet meer tegen kan. Autochtonen hebben het veel makkelijker die worden niet snel als buitenstaander beschouwd maar turken negers en wat dan ook die krijgen het al van jongs af aan te horen dat ze anders zijn. Dat is mijn probleem.
Trouwens, jij trekt met bepaalde quotes mijn tekst wel erg uit zijn verband, en schildert me nu af als één of andere rascist/discriminator. Dat is iets wat IK niet vind kunnen. :( Ik ben niet de schuldige aan de rest van het foute gedrag van de Nederlanders jegens allochtonen, en wens daar ook niet op afgerekend te worden. En ik wens zeker niet in vergelijking getrokken te worden met een bom die het einde maakte aan 80 000 japanners. :( OF vergeleken te worden met het nazi regime.

Er is trouwens een bepaalde "wet" op UseNet, die zegt dat wanneer men in een discussie een voorbeeld uit WOII naar voren haalt, de discussie zondermeer doodbloed. Rationeler wordt het geheel er ook niet op.

Ik stel voor dat jij je postings nog eens doorleest, en het geheel laat rusten, ik weet wel dat ik in vervolg kromme moderaties mooi laat zitten, want voor je het weet ben je een racist. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 16:50 schreef mr_a het volgende:

[..]

Helemaal niet mee eens. Mensen die dit niet grappig vinden, horen die dan niet in de groep tweakers? Is dat wat je denkt of wilt zeggen?

Omdat grapjes als "Ik niet in Nederland wonen" altijd voor sommige mensen kwetsend zijn vind ik ze gewoon helemaal niet grappig.
Doe het dan ook niet :(
Wederom wordt er een quote van mij volledig uit zijn verband getrokken. Natuurlijk mag je dit niet grappig vinden, van mij part modder je me in één klap naar -1.

Ik probeer alleen mijn punt duidelijk te maken, en sommige mensen schijnen het ook grappig te vinden (gezien mijn +1 grappig).

Mijn grootste punt was dat hij ook verkeerd gemoddert was, en dat er zo ineens 5 inzichtsvol en 1x ondergewaardeerd uit de hoge hoed getrokken kon worden.

Blijkbaar moet ik nu de klappen opvangen van een t.net crewlid die een verkeerd gevallen grapje maakt, en dat ben ik eigenlijk niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zondag 05 augustus 2001 15:42 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Als iemand gekwetst is/wordt door dat soort uitspraken dan hoort het er gewoon niet op thuis...
Bovendien, ik speel dan wel op de man, maar dat kan haast niet anders, moet ik anders een opmerking in zijn algemeenheid op zijn flame maken?
Bovendien onderbouw ik mijn posting met een bron, dus zo'n verschrikkelijke flame lijkt het me niet ;)
Hij komt behoorlijk betweterig over, kan zijn dat je het niet zo bedoelt, maar dat is puur uit de posting niet op te maken. Iemand verbeteren omdat die een fout maakt is niet erg, betweterigheid uitstralen daarentegen staat gewoon arrogant, en zal al snel als flame resulteren.
[Edit] Bovendien is mijn punt vooral dat de postings van Xtuv zo extreem omhoog zijn geschopt na een tijd, en wat jullie daar van vinden.
Het complete draadje is doorgenomen door de mensen die dit topic hebben doorgenomen, maar de eerste weging (de eerste moderaties)is het zwaarst, daarna moet je met veel meer mensen aan het modden slaan om zoiets weer recht te trekken, dus het kan _even_ duren. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Jaymz

Keep on moving !

Gentlemen:

Ik had net een mooi verhaal getyped, maar ik doe iets mider slims, waardoor m'n reactie /dev/null is gaan bezoeken.

Iig gaat dit om een misliukte grap van de 1e reactie. Persoonlijk vinnik dit geintje kunnen, maar ik zie deze liever niet op T.net.

Hij is grappig ja, maar als je een (oude) show van Youp van 't Hek langs de FAQ stuurd, zal je verbaast staan over de hoeveelheid trolls en flamebaits.

Sommige trolls zijn ook humor, of anders gezegd, sommige grappen zijn trolls (neem turkenmoppen, we lachen er (bijna) allemaal om, maar feitelijk zijn het troll's of flamebaits)

Dat mensen de grenzen anders leggen onderling blijkt uit bovenstaande. REPECTEER elkaars mening, dan worden we allemaal wat wijzer, zonder dat er gewonden vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 17:29 schreef Renegade het volgende:

[..]

Als iemand gekwetst is/wordt door dat soort uitspraken dan hoort het er gewoon niet op thuis...
[..]

Hij komt behoorlijk betweterig over, kan zijn dat je het niet zo bedoelt, maar dat is puur uit de posting niet op te maken. Iemand verbeteren omdat die een fout maakt is niet erg, betweterigheid uitstralen daarentegen staat gewoon arrogant, en zal al snel als flame resulteren.
[..]

Het complete draadje is doorgenomen door de mensen die dit topic hebben doorgenomen, maar de eerste weging (de eerste moderaties)is het zwaarst, daarna moet je met veel meer mensen aan het modden slaan om zoiets weer recht te trekken, dus het kan _even_ duren. :)
Dat het even duurt dat zo'n reactie rechtgetrokken wordt snap ik natuurlijk wel, en het was niet mijn bedoeling om beterweterig over te komen.

Voor de rest: Jaymz for president! Couldn't say it better! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zondag 05 augustus 2001 18:59 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Dat het even duurt dat zo'n reactie rechtgetrokken wordt snap ik natuurlijk wel, en het was niet mijn bedoeling om beterweterig over te komen.

Voor de rest: Jaymz for president! Couldn't say it better! :)
Ok dan. We doen allemaal ons best, en met z'n allen houden we het hier op deze manier ook leuk. Maareh... Jaymz for president! :? Heeeeeelp (just kidding) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeehhhh, ik dus niet in nederland wonen, maar wel nederlandse nationaliteit heb?? wat nu? Ik heb ook nog een huis in zuidholland waar ik regelmatig verblijf, maar ik woon in Engeland?? wat vul ik nou in?? ;)

geintje dus, maar ik kan zo'n woordspeling ook wel waarderen, en uit ervaring weet ik dat de meeste niet autochtone nederlanders ook wel om dat soort opmerkingen kunnen lachen. Ik zal dit soort reacties ook nooit op -1 pof 0 modden, maar das mijn persoonlijke mening, en wees blijdat we die hier nog allemaal mogen hebben

(hier? waar was ook nou weer hier??, veel reizen maakt je wat warrig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op maandag 06 augustus 2001 21:09 schreef Martin het volgende:
eeeehhhh, ik dus niet in nederland wonen, maar wel nederlandse nationaliteit heb?? wat nu? Ik heb ook nog een huis in zuidholland waar ik regelmatig verblijf, maar ik woon in Engeland?? wat vul ik nou in?? ;)

geintje dus, maar ik kan zo'n woordspeling ook wel waarderen, en uit ervaring weet ik dat de meeste niet autochtone nederlanders ook wel om dat soort opmerkingen kunnen lachen. Ik zal dit soort reacties ook nooit op -1 pof 0 modden, maar das mijn persoonlijke mening, en wees blijdat we die hier nog allemaal mogen hebben

(hier? waar was ook nou weer hier??, veel reizen maakt je wat warrig :P )
Zoals Jaymz al zei: "heb respect voor iedereen". ook voor diegenen die dit geintje niet kunnen waarderen. Daarom horen dit soort dingen eigenlijk niet op de frontpage thuis, juist doordat we ook met die mensen rekening moeten en _willen_ houden.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1