Goedemorgen tweakers,
Omdat ik door de intelligente lockdown wat vaker thuis ben, leek het me een goed plan om nu eindelijk eens een pc te bouwen.
Nu heb ik nog onderdelen op de plank liggen van jaren oud, waarvan ik me afvraag of het nog de moeite is om deze te gebruiken. In het verleden heb ik deze ooit is aangeschaft, helaas heb ik ze nooit gebruikt.
Laat ik nu maar eens actie ondernemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto's bewerken (Lightroom / Photoshop), Video's bewerken (After effects / Premier pro), Voor mij opleiding af en toe is 3D modelleren (Solidworks). En niet te vergeten: gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een extra €400,- (mag ongeveer +10% afwijken)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Die heb ik. Zoals eerder vermeld, de onderstaande componenten:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al het een en ander onderzocht, en iets als dit lijkt me wel een goede richting.:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet specifiek voorkeur voor een merk, wel vind ik het belangerijk dat het merk de juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een werkend & stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Ik was het niet direct van plan. Ik heb wel gezien dat het mogelijk is met de componenten die ik al bezit. Dus wellicht als het betere prestaties levert. (Als het prima werkt op de standaard manier ben ik al tevreden)
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat jullie mij kunnen sturen in het maken van een keuze van de componenten. (aangezien me perfectionistische eigenschap alles weer perfect wilt hebben
)
En advies of het nog de moeite waard is om met oude componenten een pc te bouwen.
Naast dat vroeg ik me nog af of het nodig is om ram te halen van 3200mhz, of is dit weggegooid geld?
(want dan kan ik dat geld beter spenderen aan RGB
)
Omdat ik door de intelligente lockdown wat vaker thuis ben, leek het me een goed plan om nu eindelijk eens een pc te bouwen.
Nu heb ik nog onderdelen op de plank liggen van jaren oud, waarvan ik me afvraag of het nog de moeite is om deze te gebruiken. In het verleden heb ik deze ooit is aangeschaft, helaas heb ik ze nooit gebruikt.
Laat ik nu maar eens actie ondernemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto's bewerken (Lightroom / Photoshop), Video's bewerken (After effects / Premier pro), Voor mij opleiding af en toe is 3D modelleren (Solidworks). En niet te vergeten: gamen!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een extra €400,- (mag ongeveer +10% afwijken)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Die heb ik. Zoals eerder vermeld, de onderstaande componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 295,91 | € 295,91 |
1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100i GTX | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 295,91 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al het een en ander onderzocht, en iets als dit lijkt me wel een goede richting.:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 75,90 | € 75,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 110,11 | € 110,11 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 117,08 | € 117,08 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 384,99 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet specifiek voorkeur voor een merk, wel vind ik het belangerijk dat het merk de juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een werkend & stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Ik was het niet direct van plan. Ik heb wel gezien dat het mogelijk is met de componenten die ik al bezit. Dus wellicht als het betere prestaties levert. (Als het prima werkt op de standaard manier ben ik al tevreden)
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat jullie mij kunnen sturen in het maken van een keuze van de componenten. (aangezien me perfectionistische eigenschap alles weer perfect wilt hebben

En advies of het nog de moeite waard is om met oude componenten een pc te bouwen.
Naast dat vroeg ik me nog af of het nodig is om ram te halen van 3200mhz, of is dit weggegooid geld?
(want dan kan ik dat geld beter spenderen aan RGB