Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Hallo!
Het mooie weer en de quarantaine dwingen mij om meer te gaan hardlopen/fietsen. Op dit moment neem ik dan altijd mijn Oneplus 3T mee, en dat is best groot. Wat dat betreft zou ik, zeker voor het sporten, graag ook een stap willen nemen naar een smartwatch.

Eigenlijk zou deze 3 dingen moeten kunnen:
- Connecten met draadloze oortjes (bluetooth)
- GPS zelfstandig kunnen tracken
- zelfstandig muziek kunnen afspelen

Het grote issue hierbij is dat de telefoon dan niet in de buurt is, en ik zie door de bomen het bos niet meer; ik heb niets aan muziekspelerfunctie via de telefoon; die moet op de watch zelf staan om standalone te kunnen draaien. Hetzelfde geldt dus voor GPS. Is zoiets uberhaupt mogelijk tegen een schappelijke prijs?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 22:32
De eisen die je hebt, zijn allemaal mogelijk.
Je kan kijken naar Garmin, maar dat begint vanaf ongeveer €300.
Valt dit onder schappelijk? Je kan beter even exact je budget aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Ik heb daarvoor een Samsung Galaxy Active 2 voor genomen.

IS combatible met iOS en Android, mocht je ooit willen overstappen.
Heeft de mogelijkheid om lokaal muziek op te slaan en kan zelfstandig GPS tracken.
Uiteraard kunnen hier ook je oortjes mee geconnect worden.

Mocht je vragen hebben over deze, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik heb dezelfde afweging moeten maken, ik loop intussen rond met een Garmin Vivoactive 4. Qua smartwatch features is die niet super maar daar heb ik toch enkel de meldingen van nodig. Voordeel is een always on scherm en lange batterijduur. Wil je een fancy scherm en features en is batterijduur niet zo belangrijk, dan is de Samsung Galaxy Active 2 een betere keuze.

De ontvangst van bluetooth oortjes in combo met een smartwatch kan tegenvallen. Ik gebruik de JBL reflect contour 2's, die werken zonder problemen. Met de Nokia Power Earbuds viel de connectie constant weg.

[ Voor 0% gewijzigd door vverbeke op 09-04-2020 09:14 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 19:39
vverbeke schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:13:
Ik heb dezelfde afweging moeten maken, ik loop intussen rond met een Garmin Vivoactive 4. Qua smartwatch features is die niet super maar daar heb ik toch enkel de meldingen van nodig. Voordeel is een always on scherm en lange batterijduur. Wil je een fancy scherm en features en is batterijduur niet zo belangrijk, dan is de Samsung Galaxy Active 2 een betere keuze.

De ontvangst van bluetooth oortjes in combo met een smartwatch kan tegenvallen. Ik gebruik de JBL reflect contour 2's, die werken zonder problemen. Met de Nokia Power Earbuds viel de connectie constant weg.
Ik ben voor precies dezelfde optie gegaan. Doorslaggevend was voor mij dat de batterijduur net iets beter was dan vergelijkbare smartwatches in hetzelfde segment.

Als je meer geld te besteden hebt zijn er betere opties (Bijv. ForeRunner of Fenix).

Overigens, als het écht alleen om de grootte van je telefoon gaat zou ik ook een Flipbelt kunnen aanraden. Dat is een 'riem' waarbij je de telefoon strak om je heupen kunt dragen. De telefoon voel je dan niet bewegen tijdens het rennen. Zorg er wel voor dat je de goede maat hebt. Dan heb je alle voordelen van je eigen telefoon voor maar 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Na destijds dit gelezen te hebben had ik de handdoek in de ring geworpen, niet alleen naar het kijken van een smartwatch :)

Het hardlopen heb ik weer opgepakt (goede voornemens) en daarin bungelde mijn Oneplus 8 vrolijk in mijn broekzak. Inmiddels is de technologie natuurlijk ook een kleine 2 jaar verder en zag ik dat er meer en meer de combinatie te vinden is van eigen muziekopslag met GPS ingebouwde functie.

Mijn pols is klein, vandaar dat ik liever niet een te groot horloge heb.

Zelf vond ik de volgende opties:
pricewatch: Garmin Venu Sq Music Edition Zwart (Zwart)
pricewatch: Garmin Forerunner 245 Music Zwart (Zwart)
pricewatch: Samsung Galaxy Watch4 Classic (42mm) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Watch4 (40mm) Zwart (Zwart)

is er veel verschil tussen de classic en de gewone Watch4?

budget is max 300, maar dat betekent niet dat het op hoeft

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1