Powerconnector GPU lijkt kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:45
Met de 8 pins power connector op een ouder videokaartje wat ik hier sinds kort heb liggen, een RX 480, is het de vraag wat ik nu moet doen. Hij wil niet booten, want stroomtekort.

Iets in die power connector op de videokaart is beschadigd geraakt denk ik, heb al verschillende kabels op mijn voeding geprobeerd. Als het aan de aansluiting ligt: wat kan ik dan het beste doen, is het mogelijk om zo'n 8 pins connector op de videokaart zelf te vervangen?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
veel is mogelijk..
maar kun je dat?
of moet je dat buitbesteden ?

zon kaart hoeft zo duur niet te zijn dus of het rendable is is dus maar de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoe weet je zo zeker dat er stroom tekort is? Die kabels en stekkkerd kunnen heel wat hebben en het is veel aannemelijker dat de kaart gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Een kaart met stroomaansluiting zal ook vaak laten weten middels piepjes bij opstarten of een scherm met een waarschuwing wanneer de stekker niet of niet goed is aangesloten. Kans is inderdaad groot dat de kaart gaar is. Zeker als het een kaart is uit een mining rig voor cryptovaluta.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:45
boyette schreef op donderdag 9 april 2020 @ 04:34:
veel is mogelijk..
maar kun je dat?
of moet je dat buitbesteden ?

zon kaart hoeft zo duur niet te zijn dus of het rendable is is dus maar de vraag..
That would be my question too, alleen heb ik geen idee wie het wel zou kunnen doen? Kijk, om een 8 pins-connector (dus de kabel vanaf de voeding) te vervangen, lijkt me op zich nog wel mogelijk met een donorvoeding, maar om de power connector bus op een videokaart zelf te vervangen... lijkt me toch ook wel weer iets anders.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.