Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 23:32
Ik heb al enige tijd een fotografie lidmaatschap bij Adobe en sinds kort edit ik mijn foto's naast de iMac ook op de iPad. Dit bevalt erg goed.
Er is mij echter één ding opgevallen waar ik me aan stoor en geen oplossing voor kan vinden. Wanneer ik de foto's na het bewerken op de iPad wil exporteren, maakt hij er JPG's van op lage kwaliteit. De files hebben een resolutie van 2560 x 1706 pixels en een omvang tussen de 2 MB en 3,5 MB, terwijl de originele files een resolutie hebben van 6000 x 4000.

Ik gebruik de volgende settings binnen Ligtroom op de iPad:

-Ik heb onder instellingen > cloudopslag en synchronisatie > de optie alleen slimme voorvertoning uitgeschakeld. Ik wil namelijk met de originele RAW files werken.
-Als export settings gebruik ik: 1. bestandstype: JPG, 2. Afmetingen: Grootst beschikbare afmetingen, 3 Afbeeldingskwaliteit: 100%

Iemand enig idee hoe het kan dat Lightroom op de iPad er toch zo'n kleine JPG's van maakt en wat ik er aan kan doen om dit te veranderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je na die instellingen LR op je iMac wel een keer opnieuw gestart? Als de hele raws niet in de cloud staan krijg je dit namelijk :Y) Je moet hem wel even de kans geven die grote bestanden te uploaden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 23:32
Ventieldopje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:24:
Heb je na die instellingen LR op je iMac wel een keer opnieuw gestart? Als de hele raws niet in de cloud staan krijg je dit namelijk :Y) Je moet hem wel even de kans geven die grote bestanden te uploaden.
Ik heb de instellingen enkele dagen geleden gewijzigd en in de tussentijd is Ligtroom op de iMac al meermaals opnieuw gestart.

Nog iets wat me zojuist opvalt; Ik open een foto in Ligthroom op de iPad, klik vervolgens op het wolkje (cloud icoon), hier staat Lokaal: Slimme voorvertoning en Back-up in Cloud: Slimme voorvertoning.

Ik krijg het vermoeden dat hij ondanks de door mij aangegeven instellingen in Lightroom op de iPad enkel de Smart Previews synct. Enig idee hoe ik alsnog kan forceren dat hij de RAW files gaat syncen naar de cloud?