sinds nieuwe monitoren geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Hallo,

Gisteren nieuwe monitoren aangesloten op mijn pc en sindsdien geen geluid meer. Alle diagnostische tools lijken wel geluid als output te geven alleen hoor ik niks. (groene op en neer gaan de balk bij de volume mixer of eenzelfde balk maar dan blij bij geluidsinstellingen).

Ik kan bij geluid kiezen tussen
-BenQ VZ2770 Nvidea High Definition Audio)
-Realtek Digital Output (realtek high definition audio)
-Luidsprekers (USB3-0-to-Multi-Function-Adapter)

Hier geven alle drie een signaal af dat er geluid wordt afgespeeld

Drivers zijn van de laatste versie.
Testen via de windows tools zelf geven geen geluid.

Ik heb echt geen idee waar ik het verder moet zoeken.

Excuus alvast voor de slechte uitleg, ben helemaal niet bekend met de juiste termen.

Monitor 1: BenQ VZ2770H via HDMI
Monitor 2: BenQ VZ2770H via HDMI (via een USB 3.0 splitter)
Monitor 3: iiyama prolite x2483hs via DVI-D

mocht ik relevante informatie dan verneem ik dat graag.

EDIT: Wanneer ik me headset via de lijningang aansluit, op zowel de monitor direct als in de kast dan heb ik via de oortjes wel geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door Dooiedibbes op 08-04-2020 21:49 ]

PSN: Eczeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Ik lees hier dat er een audio jack is... heb je al eens geprobeerd met headset aan te sluiten?

Edit: zie dat je dat net zelf ook hebt toegevoegd... wat gebruikte je vóór de nieuwe monitoren? "Realtek Digital Output (realtek high definition audio)"? Krijg je geluid als je die als standaard instelt?

[ Voor 36% gewijzigd door edeboeck op 08-04-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
En welk apparaat wil je geluid uit krijgen? Monitoren gaat sws niet lukken want die hebben geen speakers of zijn met een connector aangesloten waar geen geluid doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Uszka schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:54:
En welk apparaat wil je geluid uit krijgen? Monitoren gaat sws niet lukken want die hebben geen speakers of zijn met een connector aangesloten waar geen geluid doorheen kan.
HDMI kan toch geluid overdragen, of heb ik dat mis? Blijkbaar lukt dat ook, want:
Dooiedibbes schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:43:
(knip)
EDIT: Wanneer ik me headset via de lijningang aansluit, op zowel de monitor direct als in de kast dan heb ik via de oortjes wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
HDMI kan geluid overdragen, dat klopt maar als je monitor geen speakers heeft dan houdt het op. De BenQ's hebben geen speakers maar wel een audiojack dus stop daar eens een headset in.
De Iiyama heeft wel spreakers dus die zou geluid moeten geven als je die met HDMI aansluit. DVI-D doet niet aan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09 12:41
De BenQ's lijken geen speakers te hebben, maar alleen een audio jack.

de IIyama heeft wel speakers, maar via DVI ga je geen geluid naar je monitor krijgen. Die aansluiten via HDMI zou geluid moeten geven.

hahaha @Uszka is net eerder _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Iruk1981 op 08-04-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:09
Staat je audio uitgang die je wilt gebruiken wel als default? Dit was ook mijn "probleem" zodra ik een monitor met audio uitgang aan mijn pc hing.

Kort door de bocht uitleg: YouTube: How to enable audio/sound for Beats Wireless on Windows 10
(ja ik weet dat de video voor oordopjes is, maar hij laat precies zien wat je zou kunnen proberen ;))

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Het was dat ook dat ik bedoelde: zijn headset werkt als geluid naar de BenQ wordt gestuurd... m.a.w. het lijkt erop dat dat het standaard uitvoerapparaat is, en dat dat enkel aangepast moet geraken (al heb ik hier in mijn setup daar ook al weleens problemen mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Toppers, die Ilyama nu op HDMI gedaan er daar komt wel geluid uit. Maar ga er wel iets anders op verzinnen want proper geluid is anders.

Dank!

PSN: Eczeem

Pagina: 1