Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 08:59
Goedenavond,

Enig tijd geleden heb ik een Asus GeForce RTX 2070 SUPER DUAL-RTX2070S-O8G-EVO gekocht. Prima kaart. Echter ik heb een kast met glazen zij paneel. Deze videokaart heeft een enorm felle LED aan de zijkant en kreeg deze niet uitschakelt of veranderd van kleur. Asus gemaild en deze gaven aan dat de LED niet uit gezet kon worden. Tot op de dag van vandaag irriteerde ik mij aan het LED op deze kaart.
Gezocht naar diverse oplossing en ben tot een oplossing gekomen, namelijk de LED connector loskoppelen van de LED connector die op een aansluiting zit waarop ook de FANS aangesloten zitten.

Mijn vraag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx4ky3Yf3skxYXJUzRbaP7-VoXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WkavV32ZIDvVkVnmwXse1qn.jpg?f=fotoalbum_large

Zie deze afbeelding.

Op de PCB zitten 2 connectoren voor de 2 aangesloten FANS. Deze bevatten Zwart,Blauw,Geel en groene draadjes die als 1 kabel naar 1 van de 2 fans gaan. Echter op 1 van de connectoren op de PCB zit er naast de 4 kleuren in 2 van de 4 gaatjes waar de kabeltjes ingaan ook een rood en zwarte met daarop een connector. Deze was aangesloten op een zwarte connector die gaat naar een Zwart en bruin kabeltje en als 1 kabel naar de LED gaan. Deze heb ik van elkaar losgekoppeld. Aangezien de connector met Zwart en rood met daarop de witte connector, waarop de LED connector zat aangesloten nog in 1 van de 2 FAN connectors zit op de PCB van de kaart, vraag ik mij of het wel verantwoord is deze te laten zitten. Gaat dit geen problemen opleveren. Ik heb de kaart in de pc gezet en deze weer aangezet en deze werkt naar behoren. Fans werken en geen rare fratsen. Echter voor mijn geruststelling vraag ik mij dus af moet ik deze loze connector die nog wel met 2 draadjes(rood en zwart) vast zit aan 1 van de 2 FAN connectoren op de PCB van de kaart loskoppelen??

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit als ik het goed zeg elektrisch verantwoord is en dit geen problemen of defecten kan veroorzaken op kort of lange termijn. Ik kan het gemakkelijk weer terug bouwen maar liever niet gezien de LED.

Uit veiligheid heb ik 2 tal isolatie tapjes om beide connectoren gedaan.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jornzor op 09-04-2020 15:51 ]

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-08 09:17
Is het niet makkelijker om de led af te plakken met zwarte ducktape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
Vond ik niet zo netjes en bovendien zit het in een soort inkeping waardoor het lastig is om deze netjes af te tapen. De LED werkt nu niet meer dus het gewenste resultaat is bereikt echter vraag ik mij dus af of dit wel handig is :)

AMD Ryzen 3900X, ASUS X570 ROG TRIX, 32GB Corsair RGB 3200MHZ, AMD RX6800XT 16GB, 1,5 TB M2 SSD, NZXT Kraken X62, NZXT H510 Elite Black, Corsair RM750x PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het heel lastig te volgen wat nou aan wat zat, en wat je hebt losgemaakt. Heb je nu dan een connector met rood + zwarte kabel die naar de LEDs gaat, maar waar je verderop wat los hebt getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornzor
Sorry als ik wat onduidelijk ben geweest. Het bruin en zwart kabeltje loopt naar de LED. Deze draadjes zaten vast met een connector aan de Rood, zwarte kabel (zie foto het kabeltje dat ik vasthoud). Het Rood zwarte kabeltje gaat in de Fan connector op de PCB.