Toon posts:

popup venstertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dit script om een popup te laten zien van een plaatje

<script language="JavaScript">
function newwin(url) {
info = open(url,"info","width=363,height=508,status=no,toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,top=0px,left=0px");
}
</script>
<a href="javascript:newwin('plaatje.jpg')">[img]"plaatje_klein.jpg"[/img]</a>

De popup werkt wel, maar ik krijg toch nog witte randen om het plaatje heen en het plaatje heeft niet de juiste grootte (Het maximize knopje van IE6 staat er wel bij waarmee je het plaatje kan veranderen naar z'n juiste grootte, dan krijg je schuifbalken door (door die witte randen))
Iemand enig idee?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script language="javascript">

<!--//

function openwin()
  {
  blaat=window.open('blaat.html','blaatpopup','scrollbars=no,resizable=no,menubar=no,toolbar=no,status=no,left=0,top=0,width=138,height=193');
  }

//-->

</script>

en in het document waar je het plaatje inzet, zet je dit in de body tag "
code:
1
leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">

volldeig
SIM-PEL

edit:

IE 6 is nog niet af, dat kan betekenen dat de javascript nog niet volledig is geimplementeerd, IE 5.0 had het zelfde probleem en negeerde resizable=no volledig.

Verwijderd

Topicstarter
thnx

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:24 schreef mrjooper het volgende:
Ik gebruik dit script om een popup te laten zien van een plaatje

<script language="JavaScript">
function newwin(url) {
info = open(url,"info","width=363,height=508,status=no,toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scrollbars=no,top=0px,left=0px");
}
</script>
<a href="javascript:newwin('plaatje.jpg')">[img]"plaatje_klein.jpg"[/img]</a>
Vraagje hoor, maar hoe kom je aan dat script ?! Toevallig ook van GoT ??

En je kunt beter eerst ff een nieuw object maken van die image zodat je er de sizes (properties) van af kunt halen..
Die sizes geef je dan mee aan de newwin functie...

SIM-pel.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, scriptje heb ik van GOT, ik ben niet goed bekend met js, maar het werkt nu,
Toch nog een vraagje, is het ook mogelijk om de windowsbalk bovenin het venster weg te krijgen zodat je alleen nog maar één rand hebt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 05 augustus 2001 15:43 schreef mrjooper het volgende:
klopt, scriptje heb ik van GOT, ik ben niet goed bekend met js, maar het werkt nu,
Toch nog een vraagje, is het ook mogelijk om de windowsbalk bovenin het venster weg te krijgen zodat je alleen nog maar één rand hebt?
Ja, dat kan dmv fullscreen openen en dan resizen.

Margins op 0 zetten kan trouwens ook dmv CSS

Ik ben trouwens wel voorstander van het meegeven van de width en height als parameter (desnoods via een array van alle plaatjes) omdat je dan het plaatje niet hoeft te preloaden voordat de window verschijnt.

Intentionally left blank

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
thanx crisp, ik heb dit ook op een paar sites gezien en vroeg me af hoe ze dat deden, heb er nooit een topic aan geweid, maar nu zie ik het hier opeens staan. iig bedankt!

en voorstander ben ik ook!

goh wat ben ik eensgezint vandaag >:)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 15:43 schreef mrjooper het volgende:
Het was dus toch een script van mij... :7

Verwijderd

|:( Ja en? "Overbodig , of flame dank u"

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Maar waarom trap je deze omhoog is dan de volgende vraag |:(
Pagina: 1