Siemens volautomaat druppelschaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Tijd genoeg om boeiende dingen te onderzoeken dus hier komt ie.

We hebben enkele weken een Siemens EQ500 volautomaat. Hiervan moet gemiddeld elke twee dagen de druppelschaal legen nav een displaymelding.

Het viel me op dat deze beweegbare wip in de druppelschaal zit:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/3FzQ80F

Als je de druppelschaal handmatig vult met water gaat de wip omhoog en komt er door het rooster een lipje omhoog. De deur sluit hierboven.

Mijn aanname was dat deze een sensor triggert dat de schaal vol zit. NEEN! FOUT!

Vanochtend moest de druppelschaal weer geleegd worden maar was de wip nog in neutraalstand. Ook zit er geen sensor of opening onder in de deur.

Mysterieus....

De handleiding noemt het een 'mechanische vulindicator'. Van wat. Niet van het water en ook niet van de bonen.

Wie weet hier meer van, anders gaan we gezellig met Siemens babbelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
Misschien omdat die koffie zooi na een tijd anders gaat schimmelen? Dus geeft hij de melding als hij of vol is of na een x tijd.

Geen idee verder. Ik verbaas me namelijk wel vaak hoe ranzig dat druppelbakje wordt.. xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18

Sabbi

je denkt aan mij.

Na een x aantal kopjes moet je altijd de schalen legen. Dat doet hij door te tellen hoeveel keer je koffie hebt gezet. Het palletje wat door het rooster omhoog komt is puur dat je als gebruiker kan zien dat hij extra geleegd moet worden (bv doordat je het kopje niet goed eronder hebt gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zit volgens mij in de schaal een doorzichtig stukje en in het apparaat zit er een sensor die daar iets in meet.

Als je bak dus vies is op dat stukje, zal de sensor denken dat ie vol is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 08-04-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Sabbi schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:29:
Na een x aantal kopjes moet je altijd de schalen legen. Dat doet hij door te tellen hoeveel keer je koffie hebt gezet. Het palletje wat door het rooster omhoog komt is puur dat je als gebruiker kan zien dat hij extra geleegd moet worden (bv doordat je het kopje niet goed eronder hebt gezet)
Dit lijkt het meest aannemelijke denk ik ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Vorkie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:31:
Er zit volgens mij in de schaal een doorzichtig stukje en in het apparaat zit er een sensor die daar iets in meet.

Als je bak dus vies is op dat stukje, zal de sensor denken dat ie vol is :)
Nope, ding is schoongemaakt en niks is transparant. Zwart plastic en that's it. Ook geen electronica oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:58
Laat maar eens een paar bakkies koffie doorlopen zonder kopje.
Waarschijnlijk heeft hij geen sensor en komt dan dat wipje van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Meestal hebben ze 2 tellers, aantal bakjes sinds legen en aantal keer aan/uit sinds legen.

Als je over een bepaalde threshold heen gaat krijg je de melding. Niet heel erg bijzonder :)

(Bij mijn Philips staat dat zelfs expliciet in de handleiding: als je hem leegt terwijl hij uit staat registreert hij de leging niet en zal hij te vroeg aangeven dat ie vol is)

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 08-04-2020 20:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1