MacOS herkent extern USB-C toetsenbord niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09-2023
Hey,

Ik heb vandaag mijn Ducky One 2 Mini binnengekregen. Op Linux doet ie het gewoon prima, maar wanneer ik 'm via Usb-C op mijn MacBook Pro 13" aansluit, licht hij niet eens op...

Nu is mijn vraag, doe ik daadwerkelijk iets fout, of heb ik specifieke drivers nodig?

Ik gebruik een MBP 2019 13" & een Ducky One 2 Mini.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:07

g0tanks

Moderator CSA
Met 'op linux' bedoel je een linux-installatie op dezelfde MacBook? Dus we kunnen uitsluiten dat het aan de USB-poort of kabel ligt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast
g0tanks schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:26:
Met 'op linux' bedoel je een linux-installatie op dezelfde MacBook? Dus we kunnen uitsluiten dat het aan de USB-poort of kabel ligt?
Ik draai Linux op mijn main pc. Ik denk ook niet dat er wat mis is met die USB-poort, sinds mijn HDMI adapter daar wel op werkt. Ik weet echter niet of het aan de kabel ligt, ik gebruik namelijk mijn oplaadkabel en ik weet niet of ie genoeg stroom leverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
met de chaos van USB-C zou het me niet verbazen als er kabels zijn die geen data overdragen.

- Heb je verschillende poorten op je MacBook geprobeerd?
- Werkt de kabel wel op de andere pc?
- Werkt de kabel wel met andere devices?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast
SirLenncelot schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:54:
met de chaos van USB-C zou het me niet verbazen als er kabels zijn die geen data overdragen.

- Heb je verschillende poorten op je MacBook geprobeerd?
- Werkt de kabel wel op de andere pc?
- Werkt de kabel wel met andere devices?
1. Ja, ik heb toch maar 2 Usb-C poorten.
2. Dat kan ik niet echt testen. Mijn Mac laad wel van deze kabel op.

Een USB-C naar gewoon USB kabel zat bij dit toetsenbord, is het een idee om een USB-C -> USB kabel te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:07

g0tanks

Moderator CSA
Kleerkast schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:28:
[...]

Ik draai Linux op mijn main pc. Ik denk ook niet dat er wat mis is met die USB-poort, sinds mijn HDMI adapter daar wel op werkt. Ik weet echter niet of het aan de kabel ligt, ik gebruik namelijk mijn oplaadkabel en ik weet niet of ie genoeg stroom leverd...
Welke oplaadkabel heb je het nu over? Die van je MacBook? Lijkt me sterk dat ie wel een laptop van stroom kan voorzien maar een toetsenbord niet. Daarnaast zijn de USB-C oplaadkabels van Apple volgens mij gewoon geschikt voor dataoverdracht, bijvoorbeeld: https://www.apple.com/sho.../A/usb-c-charge-cable-2-m

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast
g0tanks schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:37:
[...]

Welke oplaadkabel heb je het nu over? Die van je MacBook? Lijkt me sterk dat ie wel een laptop van stroom kan voorzien maar een toetsenbord niet. Daarnaast zijn de USB-C oplaadkabels van Apple volgens mij gewoon geschikt voor dataoverdracht, bijvoorbeeld: https://www.apple.com/sho.../A/usb-c-charge-cable-2-m
De standaard oplaadkabel die bij de MacBook zit ja. Vind het dan wel erg gek dat mijn toetsenbord het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
Draai je toevallig Catalina ?
Dan misschien de laatste aanvullende update installeren, daar is een USB-C Fix.
https://www.iculture.nl/n...-15-4-aanvullende-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleerkast
Andre_J schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:16:
Draai je toevallig Catalina ?
Dan misschien de laatste aanvullende update installeren, daar is een USB-C Fix.
https://www.iculture.nl/n...-15-4-aanvullende-update/
Ik heb net de update geinstalleerd. Helaas werkt het niet. Ik denk eigenlijk dat het eerder een issue is met mijn toetsenbord, ipv met mijn Mac. Mijn toetsenbord komt namelijk met een Usb-C naar Usb-A adapter, en ik denk dat het gewoon een protocol dingetje is.
Pagina: 1