Nighthawk R7000 achter online.nl modem (geen bridge)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:22
Mijn vraag
Ik heb volgens handleiding de Nighthawk geïnstalleerd en alles werkte. Ik heb een 100mbt lijntje en ik scoor draadloos op zolder 89mbbit. Echter na een paar uur valt het internet weg. Het beruchte 'wel verbonden maar geen internet' verschijnt dan. Ik heb in het modem niks verandert en als ik verbind met dat netwerk heb ik gewoon internet. Log ik in op de router dan staat er ook in rode letters 'geen internet'. Ik schakel de wifi uit van het online.nl modem omdat ik die niet wil gebruiken, maar bridge modus is mij te technisch aangezien ik ook tv wil blijven kijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- zyxel modem van online.nl
- Netgear Nighthawk R7000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben er in elk geval achter dat het modem op de één of andere manier stopt met doorgeven van internet, maar ik snap echt niet hoe dat kan.
Ik heb op het forum wat topics over bridge modus door gespit en de conclusie getrokken dat als ik wifi uitzet; ik gewoon het netwerk van de Nighthawk moet kunnen gebruiken en dat ik geen onnodig netwerk in onze drukke straat erbij druk die ik toch niet gebruik.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Beste antwoord (via ..Christiaan.. op 09-04-2020 12:13)

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er staat bij mij wel uit, kan best een display foutje zijn. Ik heb dhcp uitgezet in de router modus na een reset naar fabrieksinstellingen en toen ik AP gezet. Zo te lezen gaat dhcp automatisch uit in APmodus.

Hiervoor een zyxel wel in bridge gehad maar dat was nog bij Telfort en zonder tv. Toen had ik de router functies van de R7000.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Christiaan,

Je hebt last van een NAT achter een NAT situatie en is al vaak niet aan te raden.
Er kunnen dus zeer rare situaties ontstaan of conflicten en zou je er kunnen overdenken maar 1 router in netwerk te gebruiken om te zien of het probleem verhelpt.

Tevens kijk of je geen IP conflict hebt en kijk even of je de Nighthawk een statische adres hebt gegeven want dit is wel erg handig. En zit heb wel in de zyxel omdat deze wel functieneert volgens jou dus lijkt mij opzich het eerst een ip conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Arthion-nl schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:43:
Christiaan,

Je hebt last van een NAT achter een NAT situatie en is al vaak niet aan te raden.
Er kunnen dus zeer rare situaties ontstaan of conflicten en zou je er kunnen overdenken maar 1 router in netwerk te gebruiken om te zien of het probleem verhelpt.
Optie is om de Zyxel in bridge te zetten dus. Helaas kan ik niks vinden over iemand die het gelukt is + werkende tv erbij te houden. Bellen heb ik niet van online. Online zelf geeft geen support hierop.

Ik heb weinig kaas gegeten van ip. Ik ga checken of de Nighthawk een statisch ip heeft.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Beste is is dat je de nighthawk een vaste ip geeft via zyxel zelf.

Tevens wat voor lijn heb je? Glasvezel/ dsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Ik heb een vdsl verbinding. Glasvezel ligt er inmiddels maar kpn heeft monopolie positie 1e jaar omdat zij het hebben aangelegd.

Ik zal eens kijken of ik de nighthawk een vast ip kan geven. Zal pas van 't weekend worden....momenteel is de wifi de aorta bij ons thuis met 2 thuiswerkers en 3 kinderen die schoolprogramma volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik heb dezelfde setup en heb de R7000 als accespoint ingesteld en dhcp staat op uit. R7000 heeft vast ip-adres. Wireless van de zyxel heb ik ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Prima maar mocht het niet lukken kun je inderdaad ook de Nighhawk in AP modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Pos2007 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 20:37:
Ik heb dezelfde setup en heb de R7000 als accespoint ingesteld en dhcp staat op uit. R7000 heeft vast ip-adres. Wireless van de zyxel heb ik ook uit.
WiFi op zyxel staat nog niet uit maar verder heb ik jouw adviezen opgevolgd. In de zyxel de R7000 een static ip aangegeven. Ging simpel. Vinkje zetten en done
Dhcp uitzetten lukt niet. Optie is er niet meer in ap mode. Hij blijft aangeven dat dhcp aanstaat. Hier is nog iemand die er last van heeft.

https://community.netgear...AP-Mode-DHCP/td-p/1131985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Christiaan,

Als ik de link zo lees blijkt dhcp wel uit te zijn..
Maar bij twijfel kun je het checken door de netgear in ap mode te zetten en dan een device aan te sluiten op de netgear en kijk welke ip je krijgt.

Als hij goed in ap modus staat krijg je een ip in the range die zyxel uitdeelt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Er staat bij mij wel uit, kan best een display foutje zijn. Ik heb dhcp uitgezet in de router modus na een reset naar fabrieksinstellingen en toen ik AP gezet. Zo te lezen gaat dhcp automatisch uit in APmodus.

Hiervoor een zyxel wel in bridge gehad maar dat was nog bij Telfort en zonder tv. Toen had ik de router functies van de R7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Ik heb de boel weer werkend. Eens zien of het morgenvroeg nog steeds werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Moeten we niet eens een stap terugnemen?

Is dit met meerdere laptops/computers of slechtst een enkele?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Spierenburg schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:45:
Moeten we niet eens een stap terugnemen?

Is dit met meerdere laptops/computers of slechtst een enkele?
Geen enkele laptop, (heb er 2) tablet, (1) of smartphone (6) had nog verbinding. Na bovenstaande aanpassingen werkt alles. Ik doe nu nog geen stap terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Mooi dat het is opgelost. Vermoedelijk een probleem met 2 DHCP servers?

Heeft iemand een technische uitleg waarom de verbinding zou kunnen wegvallen na enkele uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Spierenburg schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:55:
Mooi dat het is opgelost. Vermoedelijk een probleem met 2 DHCP servers?
Daar ga ik ook vanuit. Blijft natuurlijk bijzonder dat ik een paar uur >75% van de theoretische snelheden haal via de wifi in het hele huis en dat dan opeens de verbinding wegvalt.
Ik heb nog even contact gehad met Online en het schijnt dat zij bij een nieuwe modem ook support gaat leveren om het makkelijker in bridge te krijgen.
Eigenlijk wel raar dat de meeste isp's een modem met matige router leveren. Ik had er best iets voor willen betalen dat ik een betere router kan gebruiken, maar goed. Dat is een ander onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Toch niet opgelost. Net de wifi van het zyxel modem uitgeschakeld en dan geeft het modem gewoon geen internet meer door. Via het admin menu wifi op disable gezet en binnen 5 minuten werkt niks meer.
Sinds gisteravond een goede verbinding gehad op de Nighthawk. Het wifinetwerk van de zyxel draaide ook nog ivm het vele thuiswerken. Iedereen op nighthawk gewerkt vandaag zonder problemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
..Christiaan.. schreef op donderdag 9 april 2020 @ 18:33:
Toch niet opgelost. Net de wifi van het zyxel modem uitgeschakeld en dan geeft het modem gewoon geen internet meer door. Via het admin menu wifi op disable gezet en binnen 5 minuten werkt niks meer.
Sinds gisteravond een goede verbinding gehad op de Nighthawk. Het wifinetwerk van de zyxel draaide ook nog ivm het vele thuiswerken. Iedereen op nighthawk gewerkt vandaag zonder problemen.....
Daarom was ik ook benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
Spierenburg schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:51:
[...]

Daarom was ik ook benieuwd. :)
Firmware issues i.c.m Netgear zijn vrij bekend, de snelste oplossing is de router vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
Spierenburg schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:57:
[...]

Firmware issues i.c.m Netgear zijn vrij bekend, de snelste oplossing is de router vervangen.
Haha, die heb ik net gekocht. Toch maar even aan de slag gegaan en Nighthawk staat in AP mode; wifi op Zyxel is uit en jaja, alles werkt. :).

Pagina: 1