Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc ex. randapparatuur en windows voor +/- 850 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BPuff
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-12-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen gamen. Eventueel wat thuiswerken nu, maar dat zou alleen office zijn.

Games die ik speel/zou willen spelen:

City Skylines, Transport fever (2 zou fijn zijn), Total war Rome (three kingdoms zou fijn zijn), Crusader kings II en Heart of iron iv, Mount and blade Bannerlord, Skyrim SE, Assasins Creed Origins/odyssey.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 850,- max. exclusief randapparatuur en windows. ik zit nu op 840,-. Iets meer zou kunnen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet voor in de pc zelf, maar wel een scherm, muis en toetsenbord.
Het scherm is een AOC 1440p van een of twee jaar oud. Daar ben ik voor nu blij genoeg mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit aan het standaard pakket te denken. Zie tabel en daaronder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet zo veeleisend qua grafische presaties, medium voor het meeste zou al een aanzienlijke upgrade zijn, maar beter is altijd beter.
Vooral voor de city skylines, ck ii e.d. zou het wel fijn zijn als ik ze volle snelheid zou kunnen draaien.

Wel wil ik voor Micro-Atx gaan, want ik zet liever electronica niet op de grond i.v.m. stoffig huis en heb liever geen grote kast op mijn bureau.

Ga je overklokken?
Nee, of in ieder geval niet binnenkort

Wat verwacht je van ons?
Ik hoopte dat jullie een blik zouden willen werpen op het lijstje dat ik heb samengesteld en mij behoeden voor misstappen. Ik denk dat de CPU en grafische kaart goed voldoen, en de mobo ook, maar van de PSU en het geheugen weet ik niet zoveel dus ik heb geprobeerd een geinformeerde keuze te maken, maar misschien is het niet gelukt.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 102,-€ 102,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 255,98€ 255,98
1BehuizingenChieftec CI-01B-OP€ 55,06€ 55,06
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 76,90€ 76,90
1VoedingenCorsair CX550M€ 79,86€ 79,86
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 829,70

Ik zag geen plek, maar wel de vraag om aan te geven waarom ik aan deze onderdelen dacht.
Ryzen 5 3600 - Dit is zover ik heb begrepen nu de gedoodverfde beste optie voor gamen.

MSI B450M Mortar Max - ALs ik filterde op de wensen Mirco-ATX en B450 zag ik deze en een Asrock. De asrock had iets verdeeldere reviews, ik kon geen zekerheid vinden of die uit de doos met Ryzen 3000 werkte en schijnt soms niet met al het geheugen samen te werken. De MSI is 25 euro duurder, maar voor het gemak ben ik bereid dat te betalen. werd op een ander topic ook als aternatief aangeraden.

GTX 1660 super - ik zat eerst naar een rx 5500 te kijken, maar bij een review raden ze aan om naar deze te kijken omdat die niet veel duurder is en betere prestaties levert. Toen wat vergelijkingen gekeken op Youtube, i.c.m. de Ryzen 5, en die framerates zagen er goed uit.

Crucial Ballistix sport - Ik zat eerst bij corsair te kijken, maar las in een van de topics hier dat die soms niet leuk samenwerkte met Ryzen, en dit was het voorgestelde alternatief.

Corsair PSU - Leek te zijn wat ik nodig had, en met goede reviews. Eerst keek ik bij een lager wattage, maar in sommige topics hier zag ik het advies om deze te nemen, hoewel dat vaak i.c.m. een iets grotere grafische kaart was. Maar beter naar boven afronden dacht ik. Gezien ik mijn pc altijd uit zet as ik hem niet gebruik of het huis uit ga dacht ik dat brons wel genoeg was.

Samsung SSD - Ik begreep dat dat er voor gamen weinig voordeel is bij een m.2 (?) ssd en samsung is een vertrouwd merk, met goede reviews en die ik als ik upgrade toch nog wel kan inzetten.

Chieftec - Ik hou van wat minder upsmuk, dus zocht iets micro-atx, in het zwart, en zo mogelijk een beetje vierkant, zonder doorzichtige zijpanelen. Hier kwam ik op uit, maar als jullie iets nog onopvallenders weten rond dezelfde afmetingen hoor ik het graag.

Ik hoop hiermee aan de informatieplicht te hebben voldaan, en alvast heel erg dank voor de hulp.

Alle reacties

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Eigenlijk weinig op aan te merken, prima build en goed nagedacht over de componenten!

Als ik toch 1 dingetje mag noemen, ik zou deze voeding nemen:
pricewatch: Corsair TX550M V2

[ Voor 7% gewijzigd door Doopy-X- op 08-04-2020 16:43 ]

*burp*

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Is dit misschien iets pricewatch: Ultron ULTRAFORCE Monster M2 , dan worden er ook 2 fans en een fan controller meegeleverd. Bij de behuizing die jij hebt gekozen zitten nog geen fans. Ook kunnen er maar maximaal 2 in.

Ps: Deze vind ik zelf erg mooi, maar die kost ook wat meer. pricewatch: Raijintek Styx Classic Zwart

[ Voor 31% gewijzigd door Glamourt op 08-04-2020 16:57 ]

• BPuff
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-12-2020
Dank voor de supersnelle reacties.

Voor die 4 cent lijkt mij die voeding een redelijk kostenefficiente upgrade.
Over de inbegrepen fans had ik eigenlijk nog niet na gedacht, dus dank.
Ik ga dus in ieder voor een van de twee cases die je voorstelt.

Die raijintek is inderdaad schitterend.