Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget VR PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Donvermicelli
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wil ik gaan gebruiken voor VR gamen en VR development

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer momenteel met een zo laag mogelijk budget uit de voeten te kunnen zonder in te leveren op performance

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem interne storage over van een ouder systeem een 4k LG FreeSync monitor en de PSU: Corsair RM750X

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doel is een budget VR PC te maken die ook te gebruiken valt icm de Oculus Quest (USB-C 3.2 poort nodig dus

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk is kleiner formaat beter.

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek advies voor een juiste balans in prijs performance die toch aan de gestelde eisen kunnen voldoen.
Bij voorkeur wil ik een AMD systeem om gebruik te kunnen maken van de bestaande monitor. Met name zoek ik advies over de keuze van het moederbord of een eventuele PCI kaart voor de USB C 3.2 ondersteuning die nodig is voor Oculus Link

Huidige list:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 95,-€ 95,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 443,99€ 443,99
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 73,89€ 73,89
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 90,88€ 90,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,76

Alle reacties

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
Ik raad je aan om even deze video van Linus te bekijken, daar wordt de Oculus Quest zwaar afgeraden: YouTube: How Much Should You Spend to play Half Life Alyx?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Je zou voor een moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een USB-c poort, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort & LED-verlichting.
(-)Je levert daar een VGA poort, een DVI-D poort, 3 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

*burp*

• Donvermicelli
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
RobbieB schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:13:
Ik raad je aan om even deze video van Linus te bekijken, daar wordt de Oculus Quest zwaar afgeraden: YouTube: How Much Should You Spend to play Half Life Alyx?
Er is meer in VR dan alleen HL:Alyx :P Ik sta nog op de wachtlijst voor een ValveIndex maar de OculusQuest die heb ik al dus die zal ik voorlopig ook goed benutten.
Doopy-X- schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:52:
Je zou voor een moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

(+)Deze heeft een extra m.2 slot, 2 extra USB 3.2 poorten, een USB-c poort, een S/PDIF audio uitgang, een DisplayPort, een parallele poort & LED-verlichting.
(-)Je levert daar een VGA poort, een DVI-D poort, 3 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...
Bedankt voor het advies voor het moederbord, dat is inderdaad een optie om naar te kijken.