Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studio PC tot 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LizzyForTheWin
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een zangeres op Fiverr en mijn huidige studio PC is helemaal op nu. Ik wil graag dus een simpele PC bouwen waarbij ik alleen een beetje op het internet hoef te kunnen browsen, en cubase aankan. Dit is geen moeilijk zwaar programma aangezien ik nooit meer mix dan alleen vocalen, en dit gewoon simpel houd zodat mijn cliënten het zelf helemaal naar hun smaak kunnen mixen. Het zal alleen om een kast gaan, het scherm heb ik al.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo betaalbaar mogelijk natuurlijk! in mijn ervaring hoeft deze build ook helemaal niet duur te zijn. Vandaar een maximale bovenprijs van 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zelf heb ik al genoeg harde schijven en zal ik die sowieso meenemen, daarnaast natuurlijk ook mijn scherm, muis en toetsenboard die ik ook meeneem.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk zelf dat de grootste kostepost de ram zal worden. Daarnaast misschien de processor ook? Verder is het allemaal best basic denk ik..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het hoeft geen mooi ding te worden, puur functioneel.

Ga je overklokken?
lijkt me niet?

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik wat reacties hebben met eventuele builds die jullie in dit geval aanraden. Aangezien jullie toch een beter idee hebben bij het geheel! Belangrijk is dat deze onderdelen zo snel mogelijk geleverd kunnen worden aangezien ik op het moment mijn orders dus niet kan verwerken!

Super bedankt alvast voor jullie bijdrage!
Lieve groetjes,
Lizzy

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:24

Thomg

Aww yiss

Als je schijven extern zijn kan je af met iets als dit.
Je kan nog wat besparen door bijv:
8GB ipv 16GB.
512GB SSD ipv 1TB SSD.

Hoe sluit je de audio apparatuur aan?

• LizzyForTheWin
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-12-2021
Thomg schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:50:
Als je schijven extern zijn kan je af met iets als dit.

[...]

Je kan nog wat besparen door bijv:
8GB ipv 16GB.
512GB SSD ipv 1TB SSD.

Hoe sluit je de audio apparatuur aan?
Dankjewel!

Ik sluit audio aan met een DigiGrid D, die gaat via de internet poort naarbinnen om met zo min mogelijk latency op te kunnen nemen. Internet zelf doe ik met zo een wifi ontvangend USB dingetje aangezien er uberhaupt geen kabel is in mijn studio ruimte.

Mijn schijven kan ik gewoon via SATA aansluiten aan het nieuwe moederboard dus dat zal geen probleem zijn en een goed bespaar punt