Toon posts:

CD text wordt verkeerd weergegeven op display (CD30) Corsa C

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 21:12
Hi iedereen,

Ik gebruikte tot nu toe een FM transmitter voor de muziek aangezien een AUX niet mogelijk is bij mijn CD30 originele radio. Maar ik ben het zat dat de muziekkwaliteit zo beroerd is en daarom wil ik al mijn muziek op CD’s gaan branden.

Het probleem is echter dat de titels van de nummers soms niet goed weergeven worden. Soms vallen karakters weg bij langere titels. Maar ik kan geen patroon ontdekken van een bepaald aantal karakters wat het display aankan. Weet iemand waar dit door komt? Als ik de CD als audio CD afspeel in Windows Media Player of VLC player worden de titels wel goed weergegeven.

Ik gebruik CDBurnerXP voor het branden van de CD’s. Ik heb ondertussen al flink wat tijd besteed aan googlelen, maar ik kom nergens iets tegen wat mij hierbij helpt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Handleiding van het nieuwere model CD 30 uit de Corsa D. Helaas staat daar ook geen bruikbare informatie in: https://www.gebruikershan...ew-handleiding-59710.html

Opel Corsa C 1.2 Twinport Silverline (2005) CD 30 autoradio:

[Voor 21% gewijzigd door Floris112 op 08-04-2020 14:42. Reden: Foto + link naar handleiding toegevoegd]

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me goed herinner zit er bij de standaard CD redbook codering een max aan het aantal karakters, en dat was niet bijster veel. Ik denk dat je je verwachtingen bij moet stellen en al lang blij moet zijn dat je uberhaupt text weergegeven krijgt.
Staat me bij dat Nero Burning Rom hier wel iets mee kon qua instelling, maar het is echt al jaren geleden dat ik daar iets mee gedaan heb.

Having said that: die CD30 zou als het goed is ook MP3 cd's moeten snappen. Ik denk dat je daarmee nog de meeste kans hebt. Ik weet nog dat ik in 2007 een vergelijkbare Astra reed, en die snapte ook MP3. Dat was een kwestie van gewoon een mappenindeling (max 1 map diep, bijvoorbeeld per album) en dan draaien. MP3 tags werden meestal wel goed weergegeven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Floris112
The Eagle schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:43:
Als ik me goed herinner zit er bij de standaard CD redbook codering een max aan het aantal karakters, en dat was niet bijster veel. Ik denk dat je je verwachtingen bij moet stellen en al lang blij moet zijn dat je uberhaupt text weergegeven krijgt.
Staat me bij dat Nero Burning Rom hier wel iets mee kon qua instelling, maar het is echt al jaren geleden dat ik daar iets mee gedaan heb.

Having said that: die CD30 zou als het goed is ook MP3 cd's moeten snappen. Ik denk dat je daarmee nog de meeste kans hebt. Ik weet nog dat ik in 2007 een vergelijkbare Astra reed, en die snapte ook MP3. Dat was een kwestie van gewoon een mappenindeling (max 1 map diep, bijvoorbeeld per album) en dan draaien. MP3 tags werden meestal wel goed weergegeven.
Als ik weet wat het maximaal aantal karakters is dan zorg ik gewoon dat ik de titel inkort tot bijvoorbeeld 10. Dan zal in ieder geval het eerste deel van de titel te zien zijn. Ik ga Nero eens bekijken.

Helaas is dit niet de CD30 MP3. Die van mij kan geen MP3 lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht helpt dit:
Wikipedia: CD-Text
https://www.gnu.org/software/libcdio/cd-text-format.html

Er lijkt geen vaste of max lengte te zijn perse, maar wel charachter encoding die mogelijk roet in het eten kan gooien .Dus ook geen tabs of vreemde tekens ofzo gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 16:11

Hier een Line in kabel aan maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floris112
@tafkaw De CD 30 (de radio die er bij mij inzit) heeft die uitgang niet. Een ander model, de CD 30 MP3 heeft soms wel die ingang. Alleen is dat model erg zeldzaam of schandalig duur op eBay.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:01

Touchdomex

Meisje!

Floris112 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:41:
@tafkaw De CD 30 (de radio die er bij mij inzit) heeft die uitgang niet. Een ander model, de CD 30 MP3 heeft soms wel die ingang. Alleen is dat model erg zeldzaam of schandalig duur op eBay.
En gekoppeld aan het ECU. Dus als die niet geleegd is en daarna weer opnieuw gekoppeld wordt kun je er ook nog eens niets mee.

Ik heb het destijds goed gekregen via K3b. Wel onder linux dus maar daar heb ik niets vreemds moeten doen. Brasero zelfde verhaal overigens. Werkteook direct.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Floris112
Touchdomex schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:02:
[...]

En gekoppeld aan het ECU. Dus als die niet geleegd is en daarna weer opnieuw gekoppeld wordt kun je er ook nog eens niets mee.

Ik heb het destijds goed gekregen via K3b. Wel onder linux dus maar daar heb ik niets vreemds moeten doen. Brasero zelfde verhaal overigens. Werkteook direct.
Als ik het goed begrijp heb/had jij dus dezelfde radio met de kleine display? Dus het is het proberen waard om een VM te installeren en het met K3b te proberen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:01

Touchdomex

Meisje!

Floris112 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:13:
[...]

Als ik het goed begrijp heb/had jij dus dezelfde radio met de kleine display? Dus het is het proberen waard om een VM te installeren en het met K3b te proberen?
Ja, anders brasero. Beide zijn een optie.

Had dezelfde radio in een Corsa C.

Was overigens er zo klaar mee telkens branden en wisselen van CD dat ik een Alpine-headunit erin heb geplaatst daarna :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee