Professioneel Heftruck Syndroom
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Version 80.0.3987.163 (Official Build) (64-bit) draai ik op Windows 10 10.0.17763.
Websites prove their identity via certificates. Firefox does not trust this site because it uses a certificate that is not valid for twk.rs. The certificate is only valid for the following names: *.elect.tweakers.net, *.intermediair-elect.com, *.intermediair-elect.nl, *.intermediairelect.com, *.intermediairelect.nl, *.sorry-elect.tweakers.net, *.static-elect.tweakers.net, *.tweakers-elect.com, *.tweakers-elect.net, *.tweakers-elect.nl, *.tweakerselect.com, *.tweakerselect.net, *.tweakerselect.nl, elect.tweakers.net, intermediair-elect.com, intermediair-elect.nl, intermediairelect.com, intermediairelect.nl, sorry-elect.tweakers.net, static-elect.tweakers.net, tweakers-elect.com, tweakers-elect.net, tweakers-elect.nl, tweakerselect.com, tweakerselect.net, tweakerselect.nl
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Waarom zit je nog op op een preview build van Windows 10 Version 1809 (October 2018 Update)? Even updaten?NeFoRcE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:02:
Even browserstack geprobeerd, maar daar werkt het wel gewoon, ook op mijn telefoon. Vreemd. Dacht eerst dat het aan m'n AdGuard (soort pi-hole) lag, maar ook niet. Wellicht iets anders in m'n browser dan.
Version 80.0.3987.163 (Official Build) (64-bit) draai ik op Windows 10 10.0.17763.
Hier geen problemen met Safari 13.1 en Chrome 80.0.3987.149 op macOS 10.15.4
[ Voor 7% gewijzigd door oohh op 08-04-2020 14:11 ]
hij wil niet updaten hier, probeert het steeds, en dan mislukt ie. Moet 'm ff een keer vers herinstalleren. Maar met dat thuiswerken nu, kom ik daar niet echt aan toeoohh schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:05:
[...]
Waarom zit je nog op op een preview build van Windows 10 Version 1809 (October 2018 Update)? Even updaten?
Hier geen problemen met Safari 13.1 en Chrome 80.0.3987.149 op macOS 10.15.4
-----
en inderdaad, dat tweakers Elect krijg ik ook ja!
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Kees schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:27:
Op welk ip adres probeert hij dan te verbinden als je de fout krijgt?
1
2
3
4
5
| Pinging twk.rs [2a00:1188:8:0:1337:0:80:2] with 32 bytes of data: Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:2: time=5ms Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:2: time=5ms Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:2: time=5ms Reply from 2a00:1188:8:0:1337:0:80:2: time=5ms |
nice 1337 in ipv6 adres voor Tweakers. What are the odds.
[ Voor 6% gewijzigd door NeFoRcE op 08-04-2020 14:28 ]
Stond inderdaad een verkeerd ip adres wat naar een klein aantal gebruikers gestuurd werd
[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 08-04-2020 14:32 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Top!Kees schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:32:
Opgelost (maar dns: dus kan even duren)![]()
Stond inderdaad een verkeerd ip adres wat naar een klein aantal gebruikers gestuurd werd
En euh, een kleine schadevergoeding zit er wel in zeker? Ik kon nu namelijk niet in de baas z'n tijd op Tweakers zitten...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thanks voor de tip!Kees schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:43:
Overigens verloopt die domeinnaam op 16 december van dit jaar en wij zijn niet van plan hem te verlengen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wat?! Je bedoeld twk.rs ?Kees schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:35:
Goed, krijg je bij deze een duimpje omhoog voor je post
Dat is een verlaat 1 april grapje zeker? Een domeinnaam kost een paar euro per jaar, het is een superfijne domeinnaam...
Tenzij iemand transip weet te overtuigen om .rs te ondersteunen
Lol.. De Registrant adres van twk.rs is nog best wel oud:
1
2
| Registrant: Tweakers.net BV Address: Utrechtseweg 31A, Amersfoort, Netherlands |
[ Voor 62% gewijzigd door AW_Bos op 08-04-2020 15:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Een paar euro, 119,- om precies te zijn. Niet echt rendabel voor Tweakers denk ik.NeFoRcE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:55:
[...]
Wat?! Je bedoeld twk.rs ?
Dat is een verlaat 1 april grapje zeker? Een domeinnaam kost een paar euro per jaar, het is een superfijne domeinnaam...
time is infinite, but each week is ten hours short..
Mocht ie komen te vervallen, dan zal ik hier intern wel iets regelen dat ik doorgestuurd wordt met twk.rs
Kunnen we niet ergens een tweaktitie starten?
Verwijderd
Koop je hem zelf toch wanneer hij vrij komt en maar je er een redirect opNeFoRcE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:23:
Hmm, balen!
Mocht ie komen te vervallen, dan zal ik hier intern wel iets regelen dat ik doorgestuurd wordt met twk.rs
Als er meerdere mensen zijn die deze domein gaan missen kan iemand er prima een crowdfunctie ervoor opstartenVerwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:12:
[...]
Koop je hem zelf toch wanneer hij vrij komt en maar je er een redirect op![]()
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 08-04-2020 16:49 ]
Domeinen in het algemeen zijn niet duur. Een .nl-domein kost je een tientje per jaar. Dit soort 'speciale' TLD's (Wikipedia: .rs) kosten echter vaak wel meer.AW_Bos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:48:
[...] Maar waarom zijn domeinen nou eigenlijk soms zo duur
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 08-04-2020 17:25 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Daar doelde ik ook op. Want domeinnamen met exotische tld's kosten gewoon klauwen vol geld.Room42 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:24:
[...]
Domeinen in het algemeen zijn niet duur. Een .nl-domein kost je een tientje per jaar. Dit soort 'speciale' TLD's kosten echter vaak wel meer.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 08-04-2020 17:25 ]
De eigenaar van het tld kan de prijzen en voorwaarden bepalen. Vroeger vond de SIDN dat je een KvK-inschrijving had om recht te hebben op een .nl domeinnaam. De economie van Tuvalu draait op de inkomsten van .tv. De prijzen kunnen ook 'tijdens de rit' wijzigen, vandaar dat niet iedereen stond te springen toen .org werd verkocht aan een commerciële partij.AW_Bos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:25:
[...]
Daar doelde ik ook op. Want domeinnamen met exotische tld's kosten gewoon klauwen vol geld.
Reminder, hij is 2 dagen geleden vervallenNeFoRcE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:23:
Hmm, balen!
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Jammer! twk.rs was ook mijn goto url.
Dus in dat geval kunnen alle tweakers toch zelf twk.rs in hun eigen DNS, /etc/hosts of hosts-file plaatsen en die verwijzen naar het IP-adres 213.239.154.31. Bij onbekende domeinnamen krijg je volgens mij een Bad Request 400.
[ Voor 46% gewijzigd door AW_Bos op 23-12-2020 16:44 ]
Correct, we hebben de achterliggende configuratie is (nog) in tact gelaten. Als we weten dat er mensen zijn die dit in hun eigen hosts (of DNS server/piHole) hebben staan en dit gebruiken, kunnen we dat gewoon zo laten staan natuurlijkAW_Bos schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:34:
Zo te zien is intern op de Tweakers webservers twk.rs gewoon bekend.
Dus in dat geval kunnen alle tweakers toch zelf twk.rs in hun eigen DNS, /etc/hosts of hosts-file plaatsen en die verwijzen naar het IP-adres 213.239.154.31. Bij onbekende domeinnamen krijg je volgens mij een Bad Request 400.
**edit**: Beter gebruik je 213.239.154.20, die redirect je altijd naar tweakers.net, ook al is het een onbekende hostname. Kun je alle domeinen gebruiken die je zou willen
[ Voor 11% gewijzigd door DaFeliX op 24-12-2020 07:30 ]
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet