Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies Laptop 14 inch Solid Works etc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klaas_ram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo Tweakers,

Binnenkort ga ik naar het HBO, daar ga ik Werktuigbouwkunde studeren. Hier werken ze met Solid Works en dit zou ik graag willen gebruiken op mijn nieuwe/toekomstige laptop. Ook game ik wel eens, denk aan Simulator games als Euro truck/Farming Simulator. Voor de rest is het voornamelijk op internet surfen/mailen.

Ik heb geen idee van het budget. In eerste instantie dacht ik aan €1500. Dat vindt ik al een heel bedrag. Dit bedrag is dus een schatting.

Ik ben van plan om de laptop veel mee te nemen, uiteraard naar mijn school toe. De laptop moet dan ook niet al te zwaar zijn. Ik wil graag een 14 inch laptop, dus geen 13/15/17 inch. De accuduur maakt niet heel veel uit, er is meestal wel stroom aanwezig. Graag een Intel Core van de nieuwste generatie, minimaal 256 GB SSD, maar het liefst 512 GB SSD.

In eerste instantie zat ik te denken aan een Asus laptop, hiervan vind ik het design bijvoorbeeld heel mooi. Maar een HP of MSI is natuurlijk ook niks mis mee! Hier heb ik verder geen verstand van.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor jullie. :)

Mvg Klaas

[ Voor 4% gewijzigd door klaas_ram op 08-04-2020 13:33 ]

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:57
Voor Solidworks moet je een workstation-laptop hebben. Iets met een i7 CPU en een Quadro/FirePro videokaart. Die laptops zijn meestal 15 inch.

Ga alstjeblieft niet voor een Asus of MSI. Dat is erg leuk voor als je een spelletje wil doen en de laptop vooral thuis staat maar als de laptop elke dag mee moet is de behuizing gewoon niet stevig genoeg. Het is niet voor niets dat de technische universiteiten een laptopproject hebben waarbij ze professionele laptops aanbieden. HP ZBooks, Dell Precisions en Lenovo ThinkPads. Die dingen gaan je hele studie mee.

HP, Dell en Lenovo hebben ook thin&light versies van hun workstations. Bij HP is dat de ZBook Studio-lijn, bij Dell de Precision 5500-reeks en bij Lenovo de ThinkPad P1-reeks

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:04
klaas_ram schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:23:
Hallo Tweakers,

Binnenkort ga ik naar het HBO, daar ga ik Werktuigbouwkunde studeren. Hier werken ze met Solid Works en dit zou ik graag willen gebruiken op mijn nieuwe/toekomstige laptop. Ook game ik wel eens, denk aan Simulator games als Euro truck/Farming Simulator. Voor de rest is het voornamelijk op internet surfen/mailen.

Ik heb geen idee van het budget. In eerste instantie dacht ik aan €1500. Dat vindt ik al een heel bedrag. Dit bedrag is dus een schatting.

Ik ben van plan om de laptop veel mee te nemen, uiteraard naar mijn school toe. De laptop moet dan ook niet al te zwaar zijn. Ik wil graag een 14 inch laptop, dus geen 13/15/17 inch. De accuduur maakt niet heel veel uit, er is meestal wel stroom aanwezig. Graag een Intel Core van de nieuwste generatie, minimaal 256 GB SSD, maar het liefst 512 GB SSD.

In eerste instantie zat ik te denken aan een Asus laptop, hiervan vind ik het design bijvoorbeeld heel mooi. Maar een HP of MSI is natuurlijk ook niks mis mee! Hier heb ik verder geen verstand van.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor jullie. :)

Mvg Klaas
Heeft je toekomstige school geen laptopregeling?

HP Zbook met Quadro kaart is wel een populaire keuze.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• klaas_ram
Hallo,

Ik heb geen idee of de school een laptopregeling heeft. Hebben de meeste instellingen dat?

• klaas_ram
hjkv schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:41:
Voor Solidworks moet je een workstation-laptop hebben. Iets met een i7 CPU en een Quadro/FirePro videokaart. Die laptops zijn meestal 15 inch.

Ga alstjeblieft niet voor een Asus of MSI. Dat is erg leuk voor als je een spelletje wil doen en de laptop vooral thuis staat maar als de laptop elke dag mee moet is de behuizing gewoon niet stevig genoeg. Het is niet voor niets dat de technische universiteiten een laptopproject hebben waarbij ze professionele laptops aanbieden. HP ZBooks, Dell Precisions en Lenovo ThinkPads. Die dingen gaan je hele studie mee.

HP, Dell en Lenovo hebben ook thin&light versies van hun workstations. Bij HP is dat de ZBook Studio-lijn, bij Dell de Precision 5500-reeks en bij Lenovo de ThinkPad P1-reeks
Ja dat snap ik, maar dat gaat wel heel ver over mijn budget heen.

• DeTaart
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 14:16
Hallo,

Ik ben nu ook bezig met HBO werktuigbouwkunde (deeltijd, werk fulltime op een engineering afdeling en werk dus fulltime met solidworks) en ik kan je zeggen dat de onderdelen samenstellingen die je tekent zo licht zijn, dat je niet eens een heel goede laptop nodig hebt (lees met quadro kaart). Ik zou persoonlijk een laptop kopen waar je zelf meer mee hebt, zoals je al noemde gamen. Maar neem ook mee gewicht en de grootte van de laptop, omdat je deze regelmatig mee neemt naar school. (en school advies voor laptops komen vaak rechtstreeks uit solidworks aanbevelingen, waarbij rekening word gehouden met grootte samenstellingen en waarbij je er fulltime mee werkt)

Ik heb zelf toen ik begon een "goede" laptop gekocht https://tweakers.net/pric...0-59446213/specificaties/
gewicht van 2,4 kilo en 15.6", dit dagelijks mee nemen was ik snel beu, en had er redelijk snel spijt van dat ik geen lichte laptop had gekocht. Deze laptop kon solidworks zeer makkelijk aan voor schooldoeleinde. (nog een tip, wacht tot school is begonnen voordat je laptop koopt. vaak leukere aanbiedingen via school)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Misschien kijken naar laptops met de nieuwe Ryzen 4000 serie CPU's? Die zijn een stuk sneller dan de Intel CPU's en een stuk efficiënter (lees: minder hitte en langer mee op de accu).

Laptops met deze CPU's komen nu net mondjesmaat beschikbaar. De "game" modellen zijn beschikbaar met Nvidia GPU's en 120Hz displays.

categorie: Laptops

https://www.lenovo.com/nl...m-7-14ARE05/p/88YGS701397

Reviews van de nieuwe CPU's zijn erg lovend.

Maar zoals hierboven ook al vermeld; wacht even tot school begint. Vaak zijn er wel interessante aanbiedingen via school / speciale instellingen te krijgen. Je hebt dan wel een stuk minder keuze.

www.ping-win.nl

• Dilbert55
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-11-2024
al eens gedacht aan BTO?
https://bto.eu/product/bt...3G2wplEAkYASABEgKkTPD_BwE
kun je zelf samenstellen binnen jouw budget
Pagina: 1