RoboCopy Script voor backuppen userprofile data

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Beste mede Tweakers,

sinds Corona in grote delen van ons land huishoudt, en wij een migratie wilde doen. hebben we ervoor gekozen om coputer userprofiles te backuppen. Men is nu niet in de mogelijkheid om hun data te verplaatsen naar de Homedir.

hierom hebben wij als team een klein scriptje gemaakt, die voor ons uiteindelijk onderstaande data wegschrijft naar een netwerkschijf.

omdat wij niet dagelijk in aanraking komen met PowerShell, wilde ik vragen of wij onderstaand script goed gemaakt hebben.

- Wij weten niet geheel hoe we een logfile kunnen stoppen in de bestemmingsmap

- We zoeken eventueel nog een optie om handmatig een ruimtenummer toe te voegen aan de bestemmingsmap. wij dachten een mapnaam: C2015-006 Ver-01: C2015-006 (computernaam) Verg(aderruimte) 01

data waarvan die we gaan backuppen is:

- Desktop
- Downloads
- Documents

Hieronder vindt je de code die we hebben gemaakt;

code:
1
2
3
4
$sourcepath = 'C:\Users'
$destinationpath = 'D:\robocopy'
$logfile = 'D:'
robocopy $sourcepath $destinationpath /E /ZB /R:5 /W:5 /XF '*.DAT' '*.DAT.LOG1' '*.DAT.LOG2' /XD 'Mijn documenten' 'My Documents' 'Menu Start' 'Netwerkprinteromgeving' 'Sjablonen' 'Templates' 'SendTo' 'Recent' 'PrintHood' 'NetHood' 'MicrosoftEdgeBackups' 'Start Menu' 'All Users' 'Local Settings' 'Application Data' 'AppData' 'Pictures' 'Contacts' '3D Objects' 'Favorites' 'Links' 'Music' 'OneDrive' 'OneDrive - CVO-NF' 'Saved Games' 'Videos' 'Searches'

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenhorst1 op 08-04-2020 13:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is niets anders dan een Kan iemand even...? en doen we hier dus niet ;) Als je wil dat iemand je code nakijkt, kijk dan even in Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.