Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik heb een xbox 360 controller en die wil ik gebruiken met mijn PC. Hier heb ik een wireless receiver voor gekocht welke niet wordt herkend als usb apparaat, maar dit is te verhelpen via de volgende methode om de drivers voor dit apparaat handmatig te installeren:

a. Right click on Computer
b. Go to Properties
c. Click on Device Manager
d. Right click on the Unidentified Device
e. Go to Properties
f. Go to the Drive tab
g. Click on Update Driver…
h. Browse my computer for driver software
i. Let me pick from a list of device drivers on my computer
j. Windows Common Controller for Window Class
k. Xbox 360 Wireless Receiver for Windows Version.
l. Update Driver Warning
m. Click Yes

Het probleem is nu, dat ik in de lijst van drivers geen windows common controller for windows class kan vinden, ook niet als ik de knop "compatibele hardware weergeven" uitvink en zoek onder de microsoft directory.
Hoe kan ik in hemelsnaam de goede drivers vinden?

Graag een reactie op dit probleem, elke reactie is welkom!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had hetzelfde bij mijn compleet verse installatie met mijn Xbox One controller. Waar Microsoft lekker van zegt dat alles automatisch installeert, niet dus...

Ik heb het met deze handleiding opgelost: https://www.reddit.com/r/...able_or_how_i_learned_to/. Jij moet dan even zorgen dat je wel de juiste VID/PID pakt, die zal anders zijn (die was bij mij ook anders dan wat daar genoemd wordt). En niet vergeten dat je de .cab die gedownload wordt erg uitpakt met bijvoorbeeld winrar, anders pakt hij hem niet. Voor mij was dat dus de oplossing, allicht een poging waard of dat ook lukt met jouw 360 controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het uitschrijven van alle stappen is meer werk, dus heb ik een filmpje gemaakt hoe ik hem toevoeg:
https://i.imgur.com/zmVPzYC.mp4

Het staat dus onder Xbox 360 Peripherals, niet Windows Common Controller for Window Class oid

[ Voor 27% gewijzigd door michiel_ op 08-04-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Het probleem heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je een merkloze receiver hebt gekocht (van Microsoft zelf zijn ze niet meer te krijgen) en die Chinezen hadden geen zin/tijd/geld om signed drivers te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Het gaat inderdaad om een ongetwijfeld Chinees hoogstandje, maar wil 'm toch graag aan de praat krijgen :-)

@michiel_
Ik krijg echter na het klikken op 'Xbox peripherals' niet het scherm wat jij krijgt, maar deze:

https://imgur.com/a/FxhCOUQ

dus moet eerst een fabrikant kiezen & dan een soort driver. Ik zie daar de xbox 360 wireless receiver driver niet tussen staan.

Any Ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zie in je titel staan "verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt". Wellicht is meer aan de hand dan verkeerde drivers? Kan je een andere USB poort of PC proberen?
Anders weet ik het ook niet zo goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:50
[Wat ~Sissors] zegt heb ik ook gehad met een originele stickje en xbone controller. Zou dat eens proberen mijn oplossing was ook de zelfde topic op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze geprobeerd

https://www.reddit.com/r/...able_or_how_i_learned_to/.

maar krijg bij de hardwareIDs de volgende beschrijving ipv een normale code:

USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE

denk toch dat deze dan echt stuk is en handig is om een nieuwe unit te kopen.

dank voor het meedenken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 19:30

The Zep Man

🏴‍☠️

FrankRicard schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:15:
Het probleem heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je een merkloze receiver hebt gekocht (van Microsoft zelf zijn ze niet meer te krijgen) en die Chinezen hadden geen zin/tijd/geld om signed drivers te regelen.
De Chinezen hoeven ook geen signed drivers te regelen. Ze hoeven alleen maar de USB parameters van de originele adapter te gebruiken, en ervoor te zorgen dat de adapter zich voldoende gedraagt zoals de originele adapter.
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:54:
maar krijg bij de hardwareIDs de volgende beschrijving ipv een normale code:

USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE

denk toch dat deze dan echt stuk is en handig is om een nieuwe unit te kopen.
Dat houdt in dat het apparaat incorrecte USB parameters stuurt naar je computer. Duidt op het falen van de hardware, of een geheel verkeerd ontwerp. Je conclusie is correct.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 12-04-2020 19:58 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Het kan ook nog een probleem zijn met de usb poort. Heb een tijdje geleden er ook last van gehad, en een andere usb poort was toen de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:17
Heb toevallig hetzelfde probleem.

Originele 360 controller maar de usb receiver is jaren geleden stuk gegaan.
Toen vervangend exemplaar via ebay gescoord omdat de originele niet meer leverbaar was.
Bleeek een chinees modelletje te zijn (USB\VID_045E&PID_0291&REV_0114)
Ging altijd goed op windows 7 door de chinese hwid toe te voegen in XUSB21.INF

Helaas is het volgens mij niet meer mogelijk met een recente windows 10 om zo'n chineese kloon te installeren zonder driver integrity check uit te zetten.

Als ik driver integrity check uitzet willen sommige games niet meer starten, anti cheat engine doet moeilijk dat die driver check uitstaat...

https://www.s-config.com/...-china-xbox-360-receiver/
Pagina: 1