Audio splitsen per kanaal in windows?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-01 08:34
Hallo,

Ik ben slechtziend en maak daarom gebruik van schermleessoftware. In deze thuiswerk tijd moet ik veel online bellen en is het vervelend als ik het geluid van de belmeeting en het geluid van mijn spraaksoftware over beide kanalen van mijn koptelefoon gaat.

Door het gebruik van deze software (op een dell xps 13) gebruik ik geen realtek audio maar het stuurprogramma van microsoft 'high definition audio apparaat'. Is er een mogelijkheid om het geluid van mijn spraaksoftware over het linkerkanaal van mijn koptelefoon te krijgen en het geluid van de belmeeting over mijn rechterkanaal?

Ik heb de instellingen van windows al uitgezocht maar ik kan het nergens vinden?

Groeten Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:07

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:37:
Hallo,

Ik ben slechtziend en maak daarom gebruik van schermleessoftware. In deze thuiswerk tijd moet ik veel online bellen en is het vervelend als ik het geluid van de belmeeting en het geluid van mijn spraaksoftware over beide kanalen van mijn koptelefoon gaat.

Door het gebruik van deze software (op een dell xps 13) gebruik ik geen realtek audio maar het stuurprogramma van microsoft 'high definition audio apparaat'. Is er een mogelijkheid om het geluid van mijn spraaksoftware over het linkerkanaal van mijn koptelefoon te krijgen en het geluid van de belmeeting over mijn rechterkanaal?

Ik heb de instellingen van windows al uitgezocht maar ik kan het nergens vinden?

Groeten Bram
Kan je dat niet toevallig instellen in de software dat je gebruikt?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Nee helaas, daar zit geen optie in om geluid te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:45:
Nee helaas, daar zit geen optie in om geluid te splitsen.
Geen balans opties? Dus geluid alleen links of rechts afspelen?

Welke software gebruik je? En via welke uitgang gaat het geluid dat uit Windows High Definition Audio komt? Wel gewoon uit de geluidsuitgangen van het moederbord?

[ Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 08-04-2020 11:54 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Nee geen balans optie dus, kan dat wel in windows voor het gehele geluid doen maar dan heb ik het nog altijd niet gesplitst.

Ik gebruik voorleessoftware, NVDA heet dat.
Windows geeft aan dat het geluid via mijn hoofdtelefoon wordt gestuurd.
Ik kan wel de optie voor mono geluid vinden in mijn instellingen maar niet om de kanalen te splitsen. Misschien moet dit met andere software?

[ Voor 19% gewijzigd door Jasje39 op 08-04-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Misschien heb je hier wat aan:
https://answers.microsoft...6a-4b52-844b-2a0ea9673282 (zie laatste reactie)

Of misschien deze:
https://downloads.tomsgui...dio-Cable,0301-31100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Hmm jammer als echt blijkt dat je dit niet zomaar kan splitsen...

Ik ga even met die tweede link aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:21
Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:02:
Hmm jammer als echt blijkt dat je dit niet zomaar kan splitsen...

Ik ga even met die tweede link aan de gang.
Bij de microsoft link zitten ook ingeklapte reacties ;) Daar zit er wel 1 bij die een suggestie doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
jbdeiman schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:03:
[...]

Bij de microsoft link zitten ook ingeklapte reacties ;) Daar zit er wel 1 bij die een suggestie doet :)
Oh ja ik zie het nu, maar is het betrouwbaar is de volgende vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:06:
[...]

Oh ja ik zie het nu, maar is het betrouwbaar is de volgende vraag.
Ja, ik had er niet aan gedacht maar heb het ooit zelf geinstalleerd. Als ik me goed herinner werkt dat wel goed. Helaas is mijn evaluatie periode is verlopen dus ik kan het niet meer checken

Hier de link die werkt: https://www.actualsolution.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Dwarlorf schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:09:
[...]

Ja, ik had er niet aan gedacht maar heb het ooit zelf geinstalleerd. Als ik me goed herinner werkt dat wel goed. Helaas is mijn evaluatie periode is verlopen dus ik kan het niet meer checken

Hier de link die werkt: https://www.actualsolution.com/download/
Bedankt! Wel een betaald programma zie ik na de trial.
Ik kwam ook ergens virtual audio cable tegen als optie. Ken je dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:12:
[...]

Daar heb ik ook mee zitten klooien, ik weet bij god niet meer waarom, maar ik geloof niet dat ik daar veel aan had.

Ik zou dat power mixer zeker uitproberen want je kunt er veel meer mee en 17 dollar is niet zoveel toch als het echt functioneel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:12:
[...]

Voicemeeter van de makers van virtual audio cable kan dit denk ik wel.

Of VBAN

[ Voor 8% gewijzigd door MerijnB op 08-04-2020 12:19 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Dwarlorf schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:17:
[...]

Daar heb ik ook mee zitten klooien, ik weet bij god niet meer waarom, maar ik geloof niet dat ik daar veel aan had.

Ik zou dat power mixer zeker uitproberen want je kunt er veel meer mee en 17 dollar is niet zoveel toch als het echt functioneel is?
Virtual audio cable is vooral veel te veel en veel te onoverzichtelijk. Ik ga die trail wel proberen en dan eens zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
MerijnB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:17:
[...]

Bedankt! ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:19:
[...]

Virtual audio cable is vooral veel te veel en veel te onoverzichtelijk. Ik ga die trail wel proberen en dan eens zien denk ik.
Hier nog een nederlands filmpje waarhet in de 2e helft van het filmpje over powermixer gaat.

YouTube: KORG NANOKONTROL 2 + POWERMIXER - Tech Zondag #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
MerijnB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:17:
[...]

Of VBAN
Ik heb voicemeter geinstalleerd, maar dan zou ik alsnog niet weten hoe ik het geluid goed kan splitsen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb voicemeter geinstalleerd, maar dan zou ik alsnog niet weten hoe ik het geluid goed kan splitsen helaas.
Ik denk me te herinneren (tijdje geleden dat ik hiermee bezig was) dat het mogelijk een combinatie van virtual audio cable en Voicemeeter is. Met virtual audio cable maak je dan virtuele audio devices aan, dan laat je je spraak software gebruik maken van de ene virtuele audio device, en je bel software van de andere.

Met voicemeeter kun je dan die verschillende virtuele audio devices (en dus verschillende apps) pannen.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
Het probleem met deze programma's is ook dat het allemaal niet zo goed toegankelijk is en ik er daardoor ivm slechtziendheid ook niet zo goed mee overweg kan denk ik.

Met powermixer is het me inderdaad wel gelukt om het geluid te splitsen, maar ga ik even nadenken of ik 17 euro als student het waard vind...

Maar in ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:12:
Het probleem met deze programma's is ook dat het allemaal niet zo goed toegankelijk is en ik er daardoor ivm slechtziendheid ook niet zo goed mee overweg kan denk ik.

Met powermixer is het me inderdaad wel gelukt om het geluid te splitsen, maar ga ik even nadenken of ik 17 euro als student het waard vind...

Ik zal later vandaag proberen het eens bij mij te doen, als dat lukt zal ik hier de stappen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasje39 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:12:

Misschien zit hier wat tussen wat helpt:
https://www.vb-audio.com/Cable/index.htm

Ik gebruik Voicemeeter om 2 digitale outputs te hebben, maar ze hebben ook een hoop andere software die mogelijk doet wat jij wil.

edit: ik ben spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasje39
MerijnB schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:33:
[...]

Ik zal later vandaag proberen het eens bij mij te doen, als dat lukt zal ik hier de stappen laten weten.
Fijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
Het lijkt te kunnen met alleen VoiceMeeter Banana (nee, ik snap de naamgeving ook niet).

Dan krijg je twee 'geluidskaarten' erbij, "Voicemeeter input" en "Voicemeeter aux input".

Je stelt je belsoftware in op de ene en je spraak software op de andere, vervolgens kun je in Voicemeeter de twee faders onder "virtual inputs" gebruiken (en pannen).

Let ook op dat de output goed staat. Als je er niet uit komt hoor ik het wel, kijk ik of ik je verder kan helpen.

Pagina: 1