Windows 7 installeren nieuwe PC -> Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGKristen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-03 13:38

DGKristen

Historicus in spé

Topicstarter
Beste leden,

(Ik hoop dat ik op het goede forum zit, mijn eerste topic op Tweakers)
Ik ga binnenkort een nieuwe pc bouwen en wil hier Windows 10 op installeren, echter moet ik deze kopen zoals het hoort kost dit zoals u weet meer dan 100 euro ;) . Wel, ik heb nog meerdere (ongebruikte) Win7 Volumelicenties (Van het werk) van jaren geleden. Ik ben dus benieuwd of ik deze licenties kan gebruiken voor Win10 door eerst Win7 te installeren en activeren, en deze met de Media Creation Tool van Microsoft te upgraden.

Zie: dit artikel.

Natuurlijk zullen de specs van mijn nieuwe pc voldoen aan de vereisten voor Win10.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groet, Danny.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Met een volumelicentie van Windows 7 (aka Windows 7 Enterprise) kan je niet upgraden naar Windows 10.
Media Creation Tool werkt niet voor Enterprise!!

Misschien toch wel
TIP: Naar het schijnt is bij Windows 7 Enterprise de upgrade-procedure om de tuin te leiden door met de register-editor in de registersleutel HKLM\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows NT\ CurrentVersion de registerwaarde EditionID te wijzigen in Professional en de registerwaarde ProductName in Windows 7 Professional. Hierna kan de gratis upgrade direct vanaf de website van Microsoft worden uitgevoerd (zie hieronder). Met dank aan dhr. Toenders.

[ Voor 81% gewijzigd door MedionAkoya op 08-04-2020 11:21 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGKristen

DGKristen

Historicus in spé

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord! Ik heb inderdaad gelezen dat Enterprise niet geüpgraded kan worden. Dan nog een vraag: Is een Win7 MAK dan altijd Enterprise?

[ Voor 34% gewijzigd door DGKristen op 08-04-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Ja, maar misschien hebben ze op je werk ook win 10 mak licenties?

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGKristen

DGKristen

Historicus in spé

Topicstarter
Die hebben ze, maar mag ik niet gebruiken voor thuisgebruik. De Win7 licenties zijn van een bedrijf dat niet meer bestaat, maar ik heb een aantal licenties kunnen 'redden'.

[ Voor 42% gewijzigd door DGKristen op 08-04-2020 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit mag dus niet, de VLK licenties zijn immers uitgegeven aan een bedrijf wat niet meer bestaat en derhalve niet meer geldig. Je kunt ze ook niet meer beheren via de Volume License Service Center, neem ik aan.

Bespaar jezelf de ellende. Als je het hebt over ongebruikte Windows 7 Pro keys wordt het een ander verhaal, die zijn vaak nog wel te gebruiken. Of indien de nieuwe PC de oude gaat vervangen kun je vaak ook nog wel de licentie overzetten/opnieuw activeren.

Geen idee waarom er vaak wel flink de portemonnee wordt getrokken om met zelfbouw nieuwe hardware te kopen waarbij de afzonderlijke onderdelen vaak duurder zijn dan een compleet systeem, maar men moeilijk doet over een relatief klein bedrag voor een besturingssysteem wat men dan toch ook elke dag gebruikt.
Gratis is met Linux ook mogelijk en er zijn legio OEM's die je een compleet systeem verkopen met Windows 10 Pro er bijna gratis bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zoek ergens nog een OEM Windows 7 licentie. Staat vast nog weel ergens op een oude PC of Laptop. Daarmee kan je Windows 10 gewoon activeren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:33
Laatst nog een artikel op HW info geweest. Koop een Windows 10 key voor een paar euro online en gebruik die... Blijkt uiteindelijk wel dat je een Windows 7 key hebt gekocht, maar merk je niets van tijdens de installatie en gebruik..

https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan op nieuwe hardware geen W7 meer installeren. Installeer gewoon 10 en vul bij de productcode tijdens de installatie je W7 key in.

Voor W7 moet je een AMD Ryzen 1000 serie processor, Intel 7e generatie Core processor of ouder hebben. Heb je wat nieuwers, dan kan het meestal niet meer, dan krijg je een ACPI gerelateerde bluescreen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGKristen

DGKristen

Historicus in spé

Topicstarter
Oké, dan weet ik wat ik ga doen heren! Bedankt.
Pagina: 1