Zwarte markt geheugen -> Doorgebrand...

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Hey...
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3353]Pr0mpt[/url] heeft net nieuwe geheugen gekocht bij de zwarte markt. Kwam ehm ff bij mij testen. We stoppem erin.. en ja hoor.. Doorgebrand. Het was 256 mb 133 mhz geheugen. Nou wil ik weten hoe dit kan. aangezien mijn mobo nog gewoon op 100 mhz loopt. alles doet het gelukkig nog. we waren alleen erg gescrokken. Mijn vragen:

Hebben jullie ook wel eens problemen gehad met geheugen van de Zwarte markt (beverwijk)?

Kunnen we het weer ruilen? (vast niet)

Wat nu?

TNX

DeX en Pr0mpt

Verwijderd

Ik heb ook wel eens wat van de zwarte markt wat ik moet testen.
Bijna 80% is kapot. :(

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
hoe weet je dat het "doorgebrand" geheugen is want volgens mij kan dat alleen als je der 220V opzet ofzo...

• DeX
Doorgebrand:
Herkenbaar aan de aparte brand geur..
En aan de zwarte scroeiplekken op de plaat.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Vorig jaar kostte 256MB nog zo'n 700 a 800 piek (de belachelijk dure periode die een paar maanden duurde), daarna is het even op zo'n 350 gulden blijven hangen, en nu betaal je een magere 100 piek voor A-Merk geheugen dat op CAS2 draait. Waarom zou je nog troep op de zwarte markt gaan halen? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Waarschijnlijk is je mamaplank dan ook stuk nu, gewoon claimen, geheugen en mamaplank!!!

Meh ...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 augustus 2001 14:22 schreef Exirion het volgende:
Vorig jaar kostte 256MB nog zo'n 700 a 800 piek (de belachelijk dure periode die een paar maanden duurde), daarna is het even op zo'n 350 gulden blijven hangen, en nu betaal je een magere 100 piek voor A-Merk geheugen dat op CAS2 draait. Waarom zou je nog troep op de zwarte markt gaan halen? :?
100% met Exirion eens. vorig jaar droomde ik er echt van om ooit een Kingston geheugen in mijn PC te hebben. ƒ 115,- voor 256MB @ Gistron, en dan gaan jullie rotzooi daro halen. Ik zou echt boos zijn als iemand een reepje test in mijn bakkie en het gaat fikken :(

20*350ZO45°

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 10:04
Op zondag 05 augustus 2001 14:08 schreef DeX het volgende:
Hey...
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3353]Pr0mpt[/url] heeft net nieuwe geheugen gekocht bij de zwarte markt. Kwam ehm ff bij mij testen. We stoppem erin.. en ja hoor.. Doorgebrand. Het was 256 mb 133 mhz geheugen. Nou wil ik weten hoe dit kan. aangezien mijn mobo nog gewoon op 100 mhz loopt. alles doet het gelukkig nog. we waren alleen erg gescrokken. Mijn vragen:

Hebben jullie ook wel eens problemen gehad met geheugen van de Zwarte markt (beverwijk)?

Wat nu?

TNX

DeX en Pr0mpt
wat heb je er voor betaalt ?

• DeX
90,- koste het...
En mijn mobo doet het nog prima... anders kan dit niet he..

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 05 augustus 2001 14:51 schreef DeX het volgende:
90,- koste het...
256MB PC133 SDRAM FL 82,-
www.eurocp.nl

de volgende keer daar maar halen :o

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 05 augustus 2001 14:51 schreef DeX het volgende:
90,- koste het...
110 gulden bij MyCom voor NEC modules :P
Heb nog nooit slechte ervaringen met ze gehad, en ze verkopen altijd goed spul.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Wat nu doen? Eenvoudig, claim je diploma, want volgens mij ben je geslaagd voro de cursus.
Het cursusgeld, 90,- is dus ook geen weggegooid geld. Ook je vriend is geslaagd, want hij heeft de rotzooi in JOUW pc getest!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
net 256mb dane-elec besteld. 109,- bij informatique :9

dat werkt tenminste. kan die gare spectek dim er eindelijk uit.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb gister ook op de Zwarte markt geheugen gekocht 2X 256MB PC133 CAS2 voor FL.93,- de stuk.
Eentje werkte gewoon, de andere was verrot.
Mobo ging pieperdepiep doen bij het booten.
Vanmorgen omgeruild en ik heb weer een nieuwe goeie.

BTW. Geheugen heb ik gekocht bij Boerboon.
(Links vooraan in de compjoeterhal.)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Is dat wat die zwarte markt wat computerstuff betreft?? Lijkt me wel interresant. Helemaal geen mogelijkheid tot testen, ofwel??
Geheugen zou ik daar trouwens nooit halen, heb net weer 256mb sdram bij Gistron besteld, spotgoedkoop die lui, heb er al voor errug veel geld besteld en nooit problemen!

Verwijderd

Zwarte markt ===========> Zwart geheugen

Vreemd hè?

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
heheh er is een winkel op de zwartemarkt (ben er gisteren geweest) die had 2e hands proc's liggen, allemaal durons 750 of hoger en 80% van die durons had een gebrokkelde core.. en glashard zeggen dat ze nieuw zijn.. bah das pas oplichten.

maareh wat betrefd het geheugen, gewoon proberen terug te krijgen..

ennuh in pricewatch is het geheugen goedkoper dan de zwartemarkt

Sinlath | Opinions may contain latency

• DeX
Op zondag 05 augustus 2001 17:30 schreef okidokie het volgende:

Vreemd hè?
letterlijk en figuurlijk....

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 17:30 schreef okidokie het volgende:

Vreemd hè?
hahaha >:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
http://www.tweakers.net/pricewatch/2870

Voor 99 gulden heb je het al bij je thuis man met garantie..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
512 mb reepje voor 179 gulden :9~

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:08 schreef DeX het volgende:

[..]

Mijn vragen:

zotezien is het al gebeurd en is het een beetje te laat om erover te discussieren wat hij wel had moeten doen..

ffies ontopic blijven :+

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:51 schreef justin01 het volgende:
512 mb reepje voor 179 gulden :9~
zit erover te denken om 2 van die krengen te kopen voor nieuwe pc...is dat goed spul ?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je het van een "onbetrouwbaar persoon" of zo iets koop in beverwijk heb je geen garantie maar als je gewoon een bon hebt. van die zaak dan kan het meestal gewoon terug brengen hoor maar koop het niet daar goedkoper dan op het internet kan je het niet vinden...

Heb niks tegen buitenlanders daar niet van maar zelf een keer wat gekocht daar van een "onbetrouwbaar Persoon" en toen was het defect zegt ie dat heb je nooit hier gekocht... Maar goed vraag altijd om garantie zo niet koop het dan bij een winkel....

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:00 schreef Padje het volgende:
Als je het van een Turk of zo iets koop in beverwijk heb je geen garantie maar als je gewoon een bon hebt. van die zaak dan kan het meestal gewoon terug brengen hoor maar koop het niet daar goedkoper dan op het internet kan je het niet vinden...
:? euh Mag het ook een Marokaan zijn? Wat heeft het Turk zijn nou met garantie te maken? Of mag je het dan niet Turuk brengen naar de winkel :D?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:56 schreef Vyvre het volgende:

[..]

zit erover te denken om 2 van die krengen te kopen voor nieuwe pc...is dat goed spul ?
Yep, maar het is wel overbodig.... 512 mb is echt wel genoeg voor mensen die niet met photoshop xxxxl posters maken.

• CyberHanz
  • Laatst online: 20:51
Op de zwarte markt heb je gewoon winkels die daar een grotere afzet hebben. Als je dan problemen hebt, kan je gewoon bellen en terug gaan. Ooit ellende gehad met een 6.4 gb hd... zonder probleem omgeruild.

Maar als het geen winkel is die daar staat...dan wordt het rottiger.

Als je een bon hebt, is er nix aan de hand.

my 2 cents.

• Crest
  • Laatst online: 04-07 20:34
Als je met Zwarte Markt de computermarkt in Beverwijk bedoeld:
Daar zijn de meeste kraampjes van bedrijven die elders een winkel hebben. En zij verkopen meestal A-kwaliteit geheugen met garantie.
Op geheugen zit meestal 10 jaar garantie. Dus gewoon teruggaan naar die kraam of naar de winkel en het defect claimen.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op zondag 05 augustus 2001 16:50 schreef weareborg het volgende:
net 256mb dane-elec besteld. 109,- bij informatique :9

dat werkt tenminste. kan die gare spectek dim er eindelijk uit.
Mmmmm, ik heb es gekeken op de site van ze.
Dit is goed geheugen, maar 3 tientjes meer heb je Kingston geheugen.
Zal dit die 3 tientjes waard zijn, of niet.

Ps, mag aannemen dat ze het ook op sturen.

And The Only One

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 06 augustus 2001 00:46 schreef Diamon het volgende:

[..]

Mmmmm, ik heb es gekeken op de site van ze.
Dit is goed geheugen, maar 3 tientjes meer heb je Kingston geheugen.
Zal dit die 3 tientjes waard zijn, of niet.

Ps, mag aannemen dat ze het ook op sturen.
Kingston kost ondertussen ook nof maar ƒ 115,- @ gistron.. 3 tientjes verschil tussen Dane-elec is het niet echt waard, is beiden top geheugen. Kijk als ik moet kiezen tussen Dane-elec of Kingston voor 6,- verschil, dan zou ik dat wel doen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Goeie shoarma ! 8-)
Da's ook het enigste wat ik haal daar. Enne geen garantie...dus je houdt ut binnen offe. :r ....

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Snap zo wie zo dit berichtje niet. De zwarte markt is een smeltkroes van nationaliteiten. De nationaliteit van de verkoper doet niet ter zake. Veel standhouders zijn mensen die vaak elders ook nog een winkel hebben.

Verders moet je voor jezelf uitmaken of een winkel/stand een betrouwbare indruk maakt. Dat doe je in gewone winkels toch ook?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op zondag 05 augustus 2001 20:56 schreef Vyvre het volgende:
Waar koop je het dan? Kunnen zo niet zien dat het kwallie is.... De mijne beiden gekocht bij Funprice; Fl 199,00 p/s, perfect op cas2... :9

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Op maandag 06 augustus 2001 08:36 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Kingston kost ondertussen ook nof maar ƒ 115,- @ gistron.. 3 tientjes verschil tussen Dane-elec is het niet echt waard, is beiden top geheugen. Kijk als ik moet kiezen tussen Dane-elec of Kingston voor 6,- verschil, dan zou ik dat wel doen.
En welke winkel berekend er verzendkosten bij, en is Informatique beter dan Gistron (mbt garantie) en vice versa.

And The Only One

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 06 augustus 2001 11:04 schreef Diamon het volgende:

[..]

En welke winkel berekend er verzendkosten bij, en is Informatique beter dan Gistron (mbt garantie) en vice versa.
Voor verzendkosten kan je ook in de Pricewatch terecht.

Gistron is denk ik wel iets slechter met garantie, terwijl ik met Informatique géén ervaringen heb.

20*350ZO45°

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op maandag 06 augustus 2001 11:40 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Voor verzendkosten kan je ook in de Pricewatch terecht.

Gistron is denk ik wel iets slechter met garantie, terwijl ik met Informatique géén ervaringen heb.
informatique is best wel ok qua garantie, ze doen alleen een beetje moeilijk als je een proc wil laten testen.... das vervelend.

collega van mij, had probs met mobo+proc.. spulletje omgeruild.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 08:41 schreef BigRonnyV het volgende:
Goeie shoarma ! 8-)
Klopt, met knoflooksaus :9

Heb je gelijk de enige reden om er uberhaupt naar toe te gaan 8-)

Welke halve zool koopt daar nu geheugen |:(
Pagina: 1