Wat is je budget?
Schatting: € 1000,- (exclusief inkomsten door verkopen van oude onderdelen op Vraag & Aanbod).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft de GPU gaat de voorkeur uit naar NVidia i.v.m. Deep Learning-gerelateerde werkzaamheden (heb de CUDA cores nodig).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
Wat is je (beoogde) gebruik?
Mijn (beoogde) gebruik bestaat uit:
Ik heb recentelijk een 1080p 144Hz FreeSync monitor aangeschaft, dus ik zou het fijn vinden als ik consistent 120+FPS kan halen op medium-hoge instellingen. Ik haal momenteel op (erg) lage instellingen +/- 80-90 FPS in bijvoorbeeld CoD: Warzone.
Overige opmerkingen
Schatting: € 1000,- (exclusief inkomsten door verkopen van oude onderdelen op Vraag & Aanbod).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat betreft de GPU gaat de voorkeur uit naar NVidia i.v.m. Deep Learning-gerelateerde werkzaamheden (heb de CUDA cores nodig).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 3770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI Z77A-GD65 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D14 | € 71,17 | € 71,17 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX KHX16C10B1RK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master GX-Lite Black 700W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 119,79 | € 119,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 330,88 |
Wat is je (beoogde) gebruik?
Mijn (beoogde) gebruik bestaat uit:
- Gaming (Minecraft, R6 Siege, CoD: Warzone, PUBG, etc.)
- Entertainment (YouTube, Netflix, etc.)
- Programmeren
- Deep Learning (modellen en scripts testen voordat ik ze op een dure server draai)
- Browsen (Tweakers, Reddit, etc.)
Ik heb recentelijk een 1080p 144Hz FreeSync monitor aangeschaft, dus ik zou het fijn vinden als ik consistent 120+FPS kan halen op medium-hoge instellingen. Ik haal momenteel op (erg) lage instellingen +/- 80-90 FPS in bijvoorbeeld CoD: Warzone.
Overige opmerkingen
- Ik sta open voor het aanschaffen van tweede hands onderdelen.
- Mijn CPU is redelijk oud (mid 2012), maar draait nog op stock snelheid. Wel zit er een dikke Noctua cooler op, dus ik zou deze kunnen overclocken.
- Mijn GPU is ook redelijk oud (voor GPU / gaming standaarden) en ondersteunt helaas geen FreeSync/GSync. Ik zou deze kunnen upgraden voor een enkele GPU (een 1070 Ti of een 1660 Super bijvoorbeeld) of voor een tweede GTX 970 in SLI.
- Ik zou graag willen upgraden naar 32GB DDR4-RAM, maar is geen vereiste.
- Ik zou graag willen upgraden 1-2TB SSD (mogelijk NVMe), maar is geen vereiste.