Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Naam op basis van IP-adres bekend bij website, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Ik kwam zojuist op een website van een marketingbedrijf terecht en op die site stond "Hi {naam}, werkt goed hè!". Het werkt op IP-bases, want ook andere devices in m'n netwerk geven dezelfde naam.

Ik heb het bedrijf gevraagd hoe ze aan mijn naam komen en ze geven aan dat ze dit bij de Kamer van Koophandel vandaan hebben. Uiteraard is dat bullshit, want de KvK combineert geen IP-adressen met KvK-inschrijvingen. Ik stal weliswaar ingeschreven, maar de naam op die site komt ook niet (exact) overeen met mijn bedrijfsnaam.

Nu vraag ik me hoe dit bedrijf (op legale wijze) aan mijn naam kan komen op basis van een IP-adres. Jullie enig idee?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hoe ze er aan komen is soms een raadsel, soms combineren ze de gekste dingen met elkaar.

Zo heb ik een poosje geleden eens een verzoek gedaan bij zo'n marketingbedrijf om er achter te komen wat voor info ze allemaal van mij hebben. En daar achteraan meteen het verzoek om alles te verwijderen.

Maar met vingerprinting van de browser en een doos cookies en scripts komt zo'n site een heel eind.

Kun je de naam van het zogenaamde marketingbedrijf hier eens posten?

• JJerome
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 21:09
Heb je toevallig een zakelijke internetverbinding? Het zou kunnen zijn dat deze naam ook in de RIPE database staat. Het is wel erg simpel gedacht, het zou kunnen zijn dat ze andere bronnen hebben waar ik het bestaan niet van weet :-)

• TheBorg
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-06 12:00

TheBorg

Resistance is futile.

JJerome schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:53:
Heb je toevallig een zakelijke internetverbinding? Het zou kunnen zijn dat deze naam ook in de RIPE database staat. Het is wel erg simpel gedacht, het zou kunnen zijn dat ze andere bronnen hebben waar ik het bestaan niet van weet :-)
Wij hadden een zakelijke internetverbinding van KPN en mijn naam stond daardoor in de RIPE database.

• StephanVierkant
  • Nu online
JJerome schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:53:
Nee, ik heb een particulier abonnement. Als ik m'n IP-adres Google, vind ik ook geen relevante gegevens.

Ik heb ze even gebeld en ze geven aan ook andere "openbare" bronnen te gebruiken. Maar welke dat zijn willen ze niet vertellen en zo openbaar dat ik ze kan vinden zijn ze ook niet.

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:15

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Waar op die pagina zie je jouw naam staan?
Ik zie daar niet direct een naam o.i.d. tevoorschijn komen.

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 10:38
Vanaf mijn werknetwerk, wordt inderdaad de bedrijfsnaam herkend. Echter, vanaf mijn privé verbinding staat er 'Hi, werkt goed he?' - zonder mijn (bedrijfs)naam daarbij te noemen, terwijl ik ook (al voor een jaar of 10) ingeschreven sta bij de KvK.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:15

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Bas170 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:59:
[...]

Waar op die pagina zie je jouw naam staan?
Ik zie daar niet direct een naam o.i.d. tevoorschijn komen.
Aha, ublock hield de pop-up tegen.
Bij mij staat er geen naam vermeld via mijn privé verbinding.
In citrix (dus zakelijke verbinding) zie ik de naam en het logo(!) van mijn werkgever vermeld staan.

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• TheDudez
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21-06 20:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Privé tabblad en dan de website bezoeken? Misschien ergens in je cookies. Andere browser? Wissel eens tussen wifi en 4g.

Ik vraag mij af of dit mag je hebt geen toestemming gegeven of wel? Al zal het zakelijke anders zijn.

[Voor 30% gewijzigd door TheDudez op 08-04-2020 11:09]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:39

edeboeck

mie noow noooothing ...

In het kader van GDPR opvragen welke gegevens ze allemaal over je hebben... wie weet geeft dat meer inzicht?

Edit: er staat expliciet "Herken zakelijke websitebezoekers"... best dus die GDPR-vraag stellen als bedrijf.

[Voor 35% gewijzigd door edeboeck op 08-04-2020 11:11]

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• StephanVierkant
  • Nu online
Ik had net een ingeving dat het mijn thuis-IP is dat aan een domeinnaam is gekoppeld. En toen werd ik gebeld door Leadinfo dat dat inderdaad de reden is dat ze m'n naam hebben gevonden.

Overigens was dat wel een bugje, want de popup had niet moeten worden getoond nu bij die (privé-)domeinnaam geen KvK-inschrijving is gevonden. Die widget staat pas kort online, ze hebben zelfs een flesje wijn aangeboden vanwege het melden van de bug. :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True