Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeno123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-08 10:13
Beste Tweakers,

Ik heb een Foscam FI9900EP die ik van de een op de andere dag niet meer kan bereiken.
De camera is met een UTP kabel aangesloten op de router.

De Foscam Equipment Search Tool kan de camera wel vinden, deze krijgt na reset het volgende ip-adres:
192.168.178.197:88
Echter kan ik via dit ip-adres niet in de web-interface komen, ook de beelden rechtstreeks via een app met deze netwerk instellingen bekijken werkt niet.

Met de Foscam Tool kan ik wel het adres en de poort van de camera wijzigen maar ook dit geeft geen resultaat.

Wat kan ik nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Het niet kunnen bereiken kan te maken hebben met dat je pc/laptop in een ander netwerksegment zit en daardoor niet juist gerouteerd wordt. Wat gebeurt er als je je pc/latop (tijdelijk) een 192.168.178.x (waarbij deze niet 197 staat), kan je hem dan wel bereiken?

Nog beter, is de camera op DHCP in te stellen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:47
Als de tip hierboven niet werkt:
De :88 betekent dat de camera op poort 88 te bereiken is, niet de standaard 80 die je browser gebruikt. Kun je de URL geven waar jij verbinding mee probeert te maken?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Mikeno123,

Op pagina 13 van de handleiding staat in het rood:

IP Address: Set this in the same subnet
as your computer , or keep it as default. Subnet Mask: Keep it as default. Gateway and DNS Server: Set it to the
IP address of your router

Zoals lier al zei mogelijk staat de ipcamera in de verkeerde subnet waardoor de router de camera niet meer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeno123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-08 10:13
Bedankt voor jullie reacties.
Wat gebeurt er als je je pc/latop (tijdelijk) een 192.168.178.x (waarbij deze niet 197 staat), kan je hem dan wel bereiken?
Nog beter, is de camera op DHCP in te stellen?
De laptop zit in hetzelfde subnet, heb ook geprobeerd de camera rechtstreeks aan de laptop te koppelen en de laptop een ip-adres gegeven in dit subnet maar dat werkt ook niet.
Via de tool kan ik de camera inderdaad op DHCP instellen, hij krijgt dan netjes een ip adres toegewezen van het modem. Ook in het modem is dit ip-adres en het MAC-adres van de camera gewoon te vinden in de DHCP lijst.
De :88 betekent dat de camera op poort 88 te bereiken is, niet de standaard 80 die je browser gebruikt. Kun je de URL geven waar jij verbinding mee probeert te maken?
Klopt, ik probeer hem daarom ook via http://192.168.178.197:88 te benaderen. Aanpassen naar poort 80 gaf helaas ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
Aangenomen dat je in het zelfde subnet/IP range zit, is poort 88 wel de juiste poort om de camera te benaderen? Ik heb namelijk een IP camera die ik via de browser moet benaderen met poort 8012. Dus wellicht zijn er andere poorten waarop het wel werkt?
Pagina: 1