Onleesbare tekens i.p.v. gewone letters in MacOS/MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunnaka
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Mijn vraag
In de finder en in mijn mail veranderen de gewone alfabetische tekens in allerlei gekleurde gekke tekens; het scrollen heeft er invloed op want als ik scroll dan gaat het soms weg, maar komt ook heel snel weer terug. Zie screenshots bij deze post voor voorbeelden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro met de nieuwe MacOS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb overal op internet gezocht, maar niets gevonden.

Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeIVr6pMhA47WX0k93AleAHGImg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzY1bRrmEzYhIUdTZ2em3KMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81Xal75gMx5oCfV7y56gVN1Z3QE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtRzWZSamqL8Zimwsqp0xM35.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik had hier van de week ook last van, maar nu niet meer geloof ik na opnieuw starten van Mail. Did you try turning it off and on again?

Heeft misschien te maken met de update van vorige week, je bent in ieder geval niet de enige.

[ Voor 16% gewijzigd door Digital-DNA op 08-04-2020 09:46 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:41
Dit ziet eruit als een probleem met de videokaart of -driver, ik heb dit heel sporadisch wel eens gezien op mijn Mac. Na een reboot is het bij mij altijd opgelost. Ik heb m'n laptop misschien 5x om deze reden opnieuw moeten opstarten in ruim een jaar tijd. Lijkt me een bug, maar als het 1x per 2 maanden voorkomt, vind ik het nog niet zó heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunnaka
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Dank jullie voor jullie reactie. Reboot en off&on uiteraard al geprobeerd, maar het komt telkens terug. Het valt me wel op dat als er in de finder veel bestanden met leestekens staan, of lange bestandsnamen, dit euvel optreed. Alleen een MacBook Pro van 2K zou je zoiets niet verwachten... :) Nu heb ik er even geen last van, maar het treed nogal sporadisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Wunnaka schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:21:
Dank jullie voor jullie reactie. Reboot en off&on uiteraard al geprobeerd, maar het komt telkens terug. Het valt me wel op dat als er in de finder veel bestanden met leestekens staan, of lange bestandsnamen, dit euvel optreed. Alleen een MacBook Pro van 2K zou je zoiets niet verwachten... :) Nu heb ik er even geen last van, maar het treed nogal sporadisch op.
Heb je al contact opgenomen met Apple Support? En de prijs van een product boeit niet zoveel: het kan allemaal stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 14:47
Pram zap al geprobeerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204063

Als de mac daarna is opgestart, weer even rebooten en met de SHIFT toets opstarten (Veilig Opstarten). Mocht de mac tijdens het booten met shift uitvallen, herhaal de stap dan. Dan zijn er ook nog problemen gevonden met het bestandssysteem.
Heb je Full Disk Encryption aan staan? SHIFT indrukken nadat je de eerste keer je wachtwoord hebt ingevuld.

Met deze stappen worden je NVRAM reset, je bestandsysteem gecontroleerd en waarnodig gerepareerd (en bij grote problemen wordt je mac dus uitgezet en moet je de stap opnieuw doen) en je caches worden verwijderd.

[ Voor 22% gewijzigd door debom op 15-04-2020 09:56 ]

Pagina: 1