Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een deurbel waarbij mijn telefoon gaat rinkelen of een notificatie op mijn telefoon is ook prima. Ik vind echter alleen slimme deurbellen met camera. Camera is voor mij overkill, want ik heb een beveiligingscamera hangen waar ik op kan kijken wanneer de deurbel gaat. Daarnaast valt een deurbel zonder camera ook minder op, waardoor de kans op diefstal kleiner is.

Is er iemand die mij een deurbel kan aanraden? Hartelijk dank alvast.

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 14:31
Ikzelf gebruik een Xiaomi WXKG11LM. Daarbij heb je dan wel ook een Xiaomi Gateway nodig. Samen 30 euro maar dan kun je notificaties op je mobiel krijgen.
Ikzelf heb dat dan weer aan Domoticz gekoppeld en die kan ook 'custom' notificaties sturen naar bijvoorbeeld 'Pushover' of een andere notificatie platform.
Als je een (waterproof) WiFi knopje kunt vinden en je hebt al Domoticz dan heb je de Zigbee gateway van Xiaomi niet nodig.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Sorry voor de late reactie, maar bedankt voor je bericht!

Kan ik het niet direct met Apple Homekit verbinden ipv Domoticz?

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:47 ]

• Huupke
Ik heb zelf geen ervaring met Homekit en weet niet of daar een belgeluid af te spelen is. Je kunt iig de Xiaomi knop niet zonder Zigbee ontvanger/Gateway gebruiken.
Bij Xiaomi zit de speaker in de Gateway en ik gebruik dus de Zigbee knop als drukker.
Heb je al een WiFi knopje gevonden?

• mda85
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 22:11
@Cable_boy Xiaomi WXKG11LM heb je deze druk schakelaar gewoon buiten hangen? Zo ja gaat dat goed met regen etc?

Ik zit zelf naar de Aqara serie te kijken voor een deurbel.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:17
De KaKu deurbel in combinatie met de ICS 2000 kan dit. Wellicht wat prijzig als je het alleen voor de bel gebruikt.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:13
Ik gebruik hetzelfde knopje samen met de Gateway in Home assistant. Hangt er al 2 jaar, nog geen batterij verwisseld en werkt feilloos.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sytrusze schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:05:
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een deurbel waarbij mijn telefoon gaat rinkelen of een notificatie op mijn telefoon is ook prima. Ik vind echter alleen slimme deurbellen met camera. Camera is voor mij overkill, want ik heb een beveiligingscamera hangen waar ik op kan kijken wanneer de deurbel gaat. Daarnaast valt een deurbel zonder camera ook minder op, waardoor de kans op diefstal kleiner is.

Is er iemand die mij een deurbel kan aanraden? Hartelijk dank alvast.
Deze kan het:
https://www.homewizard.nl...ron-draadloze-deurbel-set

Alleen heb je daar ook deze voor nodig:
https://www.homewizard.nl...voor-link/homewizard-link

Dat is wat overkill, is om alles thuis te automatiseren. Dus kost totaal ook direct 110 euro...

Persoonlijk vind ik het heel mooi werken. Je voegt de deur bel en gong apart toe aan de Link. Je kunt dus ook meerdere deurbellen, of meerdere gongs toevoegen.

De gong kan ook als sirene (alarm) fungeren, als je deurcontacten erbij koopt.

De ingestelde melodie op de gong, wordt bij het indrukken van de bel ook op je telefoon afgespeeld, met een push notificatie.

Je kunt meerdere gebruikers toevoegen aan de Link, iedere gebruiker stelt in de app in of hij wel of geen notificaties wil ontvangen bij het indrukken van de bel.

Zo krijgen mijn vrouw en ik een notificatie bij het indrukken van de bel, maar mijn schoonouders hebben de app alleen omdat ze op ons huis passen als wij weg zijn en deze bij hen alleen het alarm (geofence) deactiveert.

De link is veel uitgebreider en is volledige thuis automatisering, daarom ben je wel iets meer kwijt. Toch is het prima te gebruiken voor jouw oplossing.

Voor Tweakers een nadeel, er zit weinig hobby gehalte bij. Het is instellen en het werkt en blijft werken.
Voor mij perfect, ik zit niet op die home assistent te wachten waar je van alles en nog wat aan elkaar kan knopen en als er iets niet werkt moet je het gaan uitpluizen. Veel tweakers vinden dat juist leuk.

Net als Domoticz, even geprobeerd, het werkt een jaar goed en daarna moet je dingen gaan opsporen en fixen. Ik zit daar niet op te wachten en bel tegenwoordig liever een servicedesk. Laat hen het probleem maar fixen.

[ Voor 44% gewijzigd door BlakHawk op 17-06-2020 13:07 ]

Youtube: DashcamNL

• Huupke
De Xiaomi WXKG11LM hangt nog niet zo lang bij mij dus kan niet zeggen of die het vol houdt gedurende de winter en veel regen

• BlakHawk
BlakHawk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Deze kan het:
https://www.homewizard.nl...ron-draadloze-deurbel-set

Alleen heb je daar ook deze voor nodig:
https://www.homewizard.nl...voor-link/homewizard-link

Dat is wat overkill, is om alles thuis te automatiseren. Dus kost totaal ook direct 110 euro...

Persoonlijk vind ik het heel mooi werken. Je voegt de deur bel en gong apart toe aan de Link. Je kunt dus ook meerdere deurbellen, of meerdere gongs toevoegen.

De gong kan ook als sirene (alarm) fungeren, als je deurcontacten erbij koopt.

De ingestelde melodie op de gong, wordt bij het indrukken van de bel ook op je telefoon afgespeeld, met een push notificatie.

Je kunt meerdere gebruikers toevoegen aan de Link, iedere gebruiker stelt in de app in of hij wel of geen notificaties wil ontvangen bij het indrukken van de bel.

Zo krijgen mijn vrouw en ik een notificatie bij het indrukken van de bel, maar mijn schoonouders hebben de app alleen omdat ze op ons huis passen als wij weg zijn en deze bij hen alleen het alarm (geofence) deactiveert.

De link is veel uitgebreider en is volledige thuis automatisering, daarom ben je wel iets meer kwijt. Toch is het prima te gebruiken voor jouw oplossing.

Voor Tweakers een nadeel, er zit weinig hobby gehalte bij. Het is instellen en het werkt en blijft werken.
Voor mij perfect, ik zit niet op die home assistent te wachten waar je van alles en nog wat aan elkaar kan knopen en als er iets niet werkt moet je het gaan uitpluizen. Veel tweakers vinden dat juist leuk.

Net als Domoticz, even geprobeerd, het werkt een jaar goed en daarna moet je dingen gaan opsporen en fixen. Ik zit daar niet op te wachten en bel tegenwoordig liever een servicedesk. Laat hen het probleem maar fixen.
Filmpje van hoe het werkt, let niet op de kansloze melodie die ik gekozen heb :+

ALs je vervolgens ook lampen en deursensoren wil ter uitbreiding, dan kan dat ook allemaal op de Link:

Dat is dezelfde deurbel gong als sirene...

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Als je daadwerkelijk van "tweaken" houd;

Koop de goedkoopste 433Mhz deurbel (ik heb er 1 van grundig via allekabels), ±13 euro.

Om het signaal te ontvangen zijn er meerdere opties, bijv een broadlink RM, sonoff RF bridge, rtl-sdr usb stick of doe gek en neem een wemos d1 mini met een 433Mhz transceiver.

Dan met een fantastisch stuk software zoals node-red kun je dmv mqtt (of dedicated nodes) met het signaal iets doen. Ik heb zelf zo'n deurbel en die zit netjes in homekit, werkt feilloos. Als er word gebeld, dan krijg ik een homekit en telegram notificatie. Nu had ik nog een wyzecam v2 die kan dan ook nog beeld laten zien als de bel gaat, maar goed als niemand thuis is, is het niet zo boeiend om te zien wie er voor de deur staat, dus dat heb ik gedropt.

Kost minder dan 20 euro, wat tijd investeren komt er uiteraard nog bij.

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:37
Overtuigd door @BlakHawk dus ook de Byron DBY-25931HW besteld :P

Iemand enig idee of deze ook te koppelen is met een Google Nest Hub en deze dan als chime te gebruiken?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik lees dit topic, en heb dus ook weer een vraag.
Ik heb al beveiligings camera's hangen dus een bel met camera vind ik niet nodig.
Maar is het mogelijk (en hoe)dat wanneer mijn deurbel gaat ik een notificatie krijg op mijn telefoon en dat ik gelijk beelden van mijn camera's krijg? Of een screenshot?

Be Stronger Than Your Excuses

• BlakHawk
AndyMan8 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:55:
Overtuigd door @BlakHawk dus ook de Byron DBY-25931HW besteld :P

Iemand enig idee of deze ook te koppelen is met een Google Nest Hub en deze dan als chime te gebruiken?
Poe dat weet ik niet...

Denk het eigenlijk niet, je kunt wel extra gongs gebruiken.

Tevens is er ooit een poging gewaagd een sirene te ontwikkelen, alleen is die volgens mij nooit in productie genomen.

Toevallig zit @HomeWizard_NL ook op Tweakers en is heel actief in het HomeWizard Energy topic. Wellicht kunnen zij dit verduidelijken?

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11 11:55

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
BlakHawk schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:58:
[...]

Poe dat weet ik niet...

Denk het eigenlijk niet, je kunt wel extra gongs gebruiken.

Tevens is er ooit een poging gewaagd een sirene te ontwikkelen, alleen is die volgens mij nooit in productie genomen.

Toevallig zit @HomeWizard_NL ook op Tweakers en is heel actief in het HomeWizard Energy topic. Wellicht kunnen zij dit verduidelijken?
Helaas zijn de deurdrukkers via de Link niet aan Google Home te koppelen. Omdat we voor de Link destijds een Google Assistant SmartHome Action hebben geschreven zitten hier limitaties aan en hebben we ervoor gekozen alleen de schakel apparatuur (lampen en sockets) via Google Home te tonen.

Als je dus wilt dat hij ook in huis afgaat en niet alleen op je telefoon, zul je het voor nu moeten doen met een Chime van Byron. Te koop als set op onze website.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17
Ik wil dit uiteindelijk met onze bedraade deurbel gaan doen:
https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 08:30
Interessant topic.
Zijn bovenstaande opties ook mogelijk zonder gong? Met andere woorden, alleen een notificatie op de telefoon?
Pagina: 1