sytrusze schreef op woensdag 8 april 2020 @ 01:05:
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een deurbel waarbij mijn telefoon gaat rinkelen of een notificatie op mijn telefoon is ook prima. Ik vind echter alleen slimme deurbellen met camera. Camera is voor mij overkill, want ik heb een beveiligingscamera hangen waar ik op kan kijken wanneer de deurbel gaat. Daarnaast valt een deurbel zonder camera ook minder op, waardoor de kans op diefstal kleiner is.
Is er iemand die mij een deurbel kan aanraden? Hartelijk dank alvast.
Deze kan het:
https://www.homewizard.nl...ron-draadloze-deurbel-set
Alleen heb je daar ook deze voor nodig:
https://www.homewizard.nl...voor-link/homewizard-link
Dat is wat overkill, is om alles thuis te automatiseren. Dus kost totaal ook direct 110 euro...
Persoonlijk vind ik het heel mooi werken. Je voegt de deur bel en gong apart toe aan de Link. Je kunt dus ook meerdere deurbellen, of meerdere gongs toevoegen.
De gong kan ook als sirene (alarm) fungeren, als je deurcontacten erbij koopt.
De ingestelde melodie op de gong, wordt bij het indrukken van de bel ook op je telefoon afgespeeld, met een push notificatie.
Je kunt meerdere gebruikers toevoegen aan de Link, iedere gebruiker stelt in de app in of hij wel of geen notificaties wil ontvangen bij het indrukken van de bel.
Zo krijgen mijn vrouw en ik een notificatie bij het indrukken van de bel, maar mijn schoonouders hebben de app alleen omdat ze op ons huis passen als wij weg zijn en deze bij hen alleen het alarm (geofence) deactiveert.
De link is veel uitgebreider en is volledige thuis automatisering, daarom ben je wel iets meer kwijt. Toch is het prima te gebruiken voor jouw oplossing.
Voor Tweakers een nadeel, er zit weinig hobby gehalte bij. Het is instellen en het werkt en blijft werken.
Voor mij perfect, ik zit niet op die home assistent te wachten waar je van alles en nog wat aan elkaar kan knopen en als er iets niet werkt moet je het gaan uitpluizen. Veel tweakers vinden dat juist leuk.
Net als Domoticz, even geprobeerd, het werkt een jaar goed en daarna moet je dingen gaan opsporen en fixen. Ik zit daar niet op te wachten en bel tegenwoordig liever een servicedesk. Laat hen het probleem maar fixen.
[
Voor 44% gewijzigd door
BlakHawk op 17-06-2020 13:07
]