Het lijkt me dat de werkgever probeert mee te denken, en je vertelt wat misschien de opties zijn. Je reactie lijkt me dus wel een beetje vreemd, om met gestrekt been er in te gaan. Een houding als: Ik wil weten hoeveel meer ik ga verdienen en als het me niet zint dan zeg ik mijn baan op levert toch vaak niet veel op.
Als je zoals jij aan het begin van je carriere staat gaat het vooral om ervaring opdoen. Meer verdienen komt later wel. Kijk gewoon wat de werkgever te bieden heeft, en begin niet over geld. Als je een paar jaar verder bent en in je nieuwe functie zit kan je er eens over beginnen, maar dat zou ik nu nog niet doen. Ik ben er tot nu toe altijd het meeste op vooruit gegaan bij verwisseling van werkgever. Dat heeft pas zin als je iets ook echt goed kan. Als je een paar jaar op een management positie werkt kan je eens gaan kijken bij een ander, als je oprecht vind dat je niet genoeg verdient. Zo bouw je ook iets op.
Besef goed dat je carriere niet een sprint is, maar een marathon tot aan je pensioen. Die kan je niet winnen door in het begin als een dolle proberen te rennen, je moet rustig aan beginnen.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.