Beste mensen,
Ik kreeg zojuist mijn rekeningafschrift van flatex.nl (De ultragoedkope broker)
Er is geen enkele cent in rekening gebracht, omdat ik ook geen posities daar heb.
Wel zie ik op het afschrift staan:
De eerste factor vermogenswinstbelasting kan ik inkomen.
Echter wat zijn solidariteitsbijdragen? En wat wordt er bedoeld met kerkbelasting?
Ik heb al zitten Googelen op kerkbelasting flatex en kirchensteuerpflicht.
Nu zie ik dat je kerkbelasting als buitenlander wel moet betalen, als je buitenlander bent woonachtig of met resident in Duitsland (http://www.ristau-und-ris...ilt-auch-fuer-auslaender/).
Echter ben ik gewoon Nederlander, wondende in Nederland, zonder bezittingen in Duitsland, dus die kerkbelasting zou dan toch niet voor mij gelden?
Ik heb ook nog nooit gehoord van e.e.a. kerkbelasting, echter zie ik op wikipedia wel dat het in meerdere Europese landen geldt.
Zie: Wikipedia: Kirchensteuer – Wikipedia of Wikipedia: Kerkbelasting
Kan iemand mij vertellen of ik dan Kerkbelastingplichtig ben als buitenlander?
Alvast bedankt!
Ik kreeg zojuist mijn rekeningafschrift van flatex.nl (De ultragoedkope broker)
Er is geen enkele cent in rekening gebracht, omdat ik ook geen posities daar heb.
Wel zie ik op het afschrift staan:
code:
1
2
| Ingehouden belastingen: 0.00 EUR (Vermogenswinstbelasting incl. solidariteitsbijdragen en evt. kerkbelasting) |
De eerste factor vermogenswinstbelasting kan ik inkomen.
Echter wat zijn solidariteitsbijdragen? En wat wordt er bedoeld met kerkbelasting?
Ik heb al zitten Googelen op kerkbelasting flatex en kirchensteuerpflicht.
Nu zie ik dat je kerkbelasting als buitenlander wel moet betalen, als je buitenlander bent woonachtig of met resident in Duitsland (http://www.ristau-und-ris...ilt-auch-fuer-auslaender/).
Echter ben ik gewoon Nederlander, wondende in Nederland, zonder bezittingen in Duitsland, dus die kerkbelasting zou dan toch niet voor mij gelden?
Ik heb ook nog nooit gehoord van e.e.a. kerkbelasting, echter zie ik op wikipedia wel dat het in meerdere Europese landen geldt.
Zie: Wikipedia: Kirchensteuer – Wikipedia of Wikipedia: Kerkbelasting
Kan iemand mij vertellen of ik dan Kerkbelastingplichtig ben als buitenlander?
Alvast bedankt!
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |