Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Beste mensen,

Ik kreeg zojuist mijn rekeningafschrift van flatex.nl (De ultragoedkope broker)
Er is geen enkele cent in rekening gebracht, omdat ik ook geen posities daar heb.
Wel zie ik op het afschrift staan:

code:
1
2
Ingehouden belastingen:    0.00 EUR
(Vermogenswinstbelasting incl. solidariteitsbijdragen en evt. kerkbelasting)

De eerste factor vermogenswinstbelasting kan ik inkomen.
Echter wat zijn solidariteitsbijdragen? En wat wordt er bedoeld met kerkbelasting?

Ik heb al zitten Googelen op kerkbelasting flatex en kirchensteuerpflicht.
Nu zie ik dat je kerkbelasting als buitenlander wel moet betalen, als je buitenlander bent woonachtig of met resident in Duitsland (http://www.ristau-und-ris...ilt-auch-fuer-auslaender/).
Echter ben ik gewoon Nederlander, wondende in Nederland, zonder bezittingen in Duitsland, dus die kerkbelasting zou dan toch niet voor mij gelden?

Ik heb ook nog nooit gehoord van e.e.a. kerkbelasting, echter zie ik op wikipedia wel dat het in meerdere Europese landen geldt.
Zie: Wikipedia: Kirchensteuer – Wikipedia of Wikipedia: Kerkbelasting

Kan iemand mij vertellen of ik dan Kerkbelastingplichtig ben als buitenlander?
Alvast bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Afgesplitst omdat dit niet met beleggen te maken heeft.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:10
Er staat toch eventueel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
PeaceFreak schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:49:
Beste mensen,

Er is geen enkele cent in rekening gebracht, omdat ik ook geen posities daar heb.

code:
1
2

Echter wat zijn solidariteitsbijdragen? En wat wordt er bedoeld met kerkbelasting?

Nu zie ik dat je kerkbelasting als buitenlander wel moet betalen, als je buitenlander bent woonachtig of met resident in Duitsland (http://www.ristau-und-ris...ilt-auch-fuer-auslaender/).
Echter ben ik gewoon Nederlander, wondende in Nederland, zonder bezittingen in Duitsland, dus die kerkbelasting zou dan toch niet voor mij gelden?

Ik heb ook nog nooit gehoord van e.e.a. kerkbelasting, echter zie ik op wikipedia wel dat het in meerdere Europese landen geldt.

Alvast bedankt!
Gezien het feit dat er staat “evt.” en er niks ingehouden is, lijkt me dat je dit niet betaald?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03

g0tanks

Moderator CSA
Neem contact op met de klantenservice, zij kunnen dat vast goed uitleggen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dit, geen bezittingen, inkomen of residentie in Duitsland en je bent sowieso geen Duits belastingplichtige.

Verder betaal je enkel Kirchensteuer als je daadwerkelijk ingeschreven bent bij een erkende stroming. Als je dat niet bent en ook zo aangeeft betaal je ook als Duits belastingplichtige geen Kirchensteuer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
In duitsland is de kerkbelasting nog van toepassing, waarschijnlijk zitten zij dus ook op de duitse markt en hebben het slechts vertaald naar het nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Kerkbelasting is afaik een optionele belasting voor Duitse belastingplichtigen die kiezen om bij een kerk ingeschreven te staan.

Bij jou staat er 0.00 omdat geen van de Duitse vermogenswinstbelastingen kennelijk van toepassing staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
0.00 EUR was geen clue voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben officieel in Duitsland ingeschreven (primair adres en secondair adres in België) en daar vroegen ze mij of ik een religie had. Als je daar ja op antwoord moet je die belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Alvast bedankt!
als je ergens belastingplichtig bent, gelden alle regels gewoon voor jou, los van of je er woont of niet, en of je de nationaliteit hebt.

Kerkbelasting is overigens gewoon een vrijwillige belasting... je moet die enkel betalen als je je ook als aangehorige van een kerkgemeenschap hebt laten registreren.
In duitsland is het bv ook gekoppeld aan een plicht voor deze kerkgemeenschappen toe te laten dat hun gelovigen ook mogen 'uittreden' (om die reden zijn er veel islamistische geloofgemeenschappen die niet kwalificeren voor kerkbelasting, aangezien ze 'uittreden' niet accepteren).

Wil je geen kerkbelasting betalen, treed gewon uit de kerk uit en je hoeft dat ook niet.
Ik zou willen dat alle inkomstenbelasting zo makkelijk legaal te ontwijken viel....

Wat mij betreft, ik ben als nederlandse staatsburger woonachtig in duitsland, maar er niet (inkomens)belastingplichtig, dat ben ik in Luxemburg. Ik betaal geen kerkbelasting op mijn inkomen, maar wel op mn vermogensbelasting, maar dat is niet zo heel veel , een paar euro over een heel jaar... Dus zie ik verder ook geen grond uit te treden (ik woon in een erg oer-katholiek del van duitsland)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
Beste mensen,

code:
1
2

Alvast bedankt!
Even serieus je geeft zelf antwoord op je vraag :S

Ingehouden belastingen: 0.00 EUR

kortom: nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

code:
1
2

Alvast bedankt!
als je buitenlander bent woonachtig of met resident in Duitsland

Ben je dat? Je antwoord staat letterlijk in je vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

T-Forever schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:26:
In duitsland is de kerkbelasting nog van toepassing, waarschijnlijk zitten zij dus ook op de duitse markt en hebben het slechts vertaald naar het nederlands.
Niet alleen zitten zij op de Duitse markt, dat is hun thuismarkt. Flatex is een Duitse fintech onderneming die brokerdiensten aanbiedt aan grote partijen en daardoor (zeggen ze zelf) ook goedkoop brokerdiensten kunnen aanbieden aan particulieren. Sinds kort hebben ze overigens ook de Nederlandse broker DeGiro in handen. Geen kleine jongen dus.

MacNerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Jongens, bedankt voor de uitleg.
Er ging na de 0,00 euro geen lichtje branden, omdat ik maar 41 cent op die rekening heb staan.
Ook heb ik daar nog geen posities aangekocht.

Het was meer van "wat als".
Maar nu is het duidelijk.

Nogmaals dank.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Sorry hoor, maar ik zit dit topic door te lezen. Hebben de mensen die reageren nu al last van warmte? TS stelt een vraag in, vermoedelijk, een algemeen discussie topic over beleggen. Post wordt opgesplitst in een apart topic en we geven allemaal verschillende antwoorden met daarbij de boodschap dat TS al het antwoord heeft gegeven. Zelfs een mod die aangeeft om een klantenservice te bellen. Als we hier over niet meer kunnen hebben dan kunnen alle topics wel dicht waarbij een klantenservice is.

TS geeft duidelijk aan dat hij niks heeft staan bij Flatex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac27
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:05
Dit is inderdaad voor de duitse klant. Solidariteitsbelasting wordt door duitsers betaald om het voormaals DDR gebied economisch te steunen. Hiermee is dit dus een typisch duitse kostenpost. Meer info voor de mensen die Duits spreken onder ons:
Wikipedia: Solidaritätszuschlag – Wikipedia

Of meer info in het nederlands:
https://duitslandinstituu...itstoeslag-grotendeels-af

Vind het persoonlijk interessant dat ze dit doen. Kerkbelasting hebben ze in Duitsland, zoals reeds besproken, ook.Belasting betalen kunnen ze wel, die Duitsers. Blijft daar weinig over van je loon.

[ Voor 12% gewijzigd door Imac27 op 08-04-2020 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03

g0tanks

Moderator CSA
grote_oever schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:02:
Zelfs een mod die aangeeft om een klantenservice te bellen. Als we hier over niet meer kunnen hebben dan kunnen alle topics wel dicht waarbij een klantenservice is.
Ik geef nergens aan dat we het er niet over kunnen hebben. Vaak is direct contact opnemen met een partij de snelste manier om een duidelijk antwoord te krijgen dus daarom zeg ik het.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Sorry mensen, ik merk wat wrijving tussen elkaar.
Dat was en is niet mijn bedoeling, ik was alleen niet bekend met een bepaalde term.
Daar wilde ik wat uitleg, informatie en ervaringen over horen.

Alleen mijn excuses ervoor, wilde niet zoveel stof doen opwaaien... :N
Wel hartelijk dank voor alle reacties! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

inhico

pw

@PeaceFreak Tja, zo gaat het heel vaak op dit forum. Mensen met teveel tijd en/of een zeer sterke drang ergens wat van te vinden en dat te melden....

...

Pagina: 1