ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Vraag
Alle reacties
Het ziet er uit als bruin, zwart, goud, goud, zilver? Bij mijn weten is goud geen geldige kleur voor de middelste ring (5 banden), dus ik ben ook benieuwd...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Voor de mee-lezers: In het service manual staat dat het een 1K/2W weerstand is. Met daarachter een zener naar aarde en daar weer achter een 0-ohm weerstand als zekering.
Mijn suggestie is het om die even los te halen als je een nieuwe weerstand er in zet, om te kijken of hij heel blijft. Na het vastmaken van die 0-ohm weerstand weet je of het daarachter mis is. Tip 2: de verse weerstand van de print af monteren zodat de print niet beschadigd als hij weer doorfikt.
[ Voor 79% gewijzigd door Houtenklaas op 07-04-2020 23:06 ]
Dank je, heb hem ontvangen, ga het eens doornemen.Houtenklaas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:52:
'k Heb hier het service manual, ik stuur je even een PM ....
True.. ben ik mij van bewust,popie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:46:
Wellicht een 1 ohm weerstand, Maar een weerstand die verbrand is meestal een gevolg, niet de oorzaak...
Maar voor die euro die een weerstand kost, en mijn beperkte kennis wat betreft doormeten van andere componenten, ga ik het eerst proberen door alleen de weerstand te vervangen.
Ook weer stukje tijdverdrijf in de corona situatie
De persoon welke hetzelfde probleem had heeft schijnbaar ook alleen de weerstand vervangen
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Hou ons op de hoogte :-). En wat was nu de correcte weerstandswaarde?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De voeding in kwestie is deze, is net iets anders dan in het eerdere manual.
Beide komen overigens bij deze site vandaan, een topper!
In de 37 inch variant een 0 ohm "fusable", erachter zit een stuk geschakelde voeding. Die weerstand is dan ook met zekerheid een gevolg, nu de oorzaak nog!
[ Voor 72% gewijzigd door Houtenklaas op 07-04-2020 23:52 ]
Ik ga morgen eens verder kijken of ik ietswijkends kan vinden als oorzaak.
Ik houd jullie zeker op de hoogte over de afloop
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken, en toch maar alleen de weerstanden (1 ohm) gehaald, aangezien ik geen andere schade zag.
Voeding eruit, soldeerbout aan, en gaan met die banaan.
Klusje van 2 minuten en de nieuwe zat erin.
Zover als nodig weer ik elkaar gezet, stekker erin...
Et voila.....
Kosten: €0.20
:strip_exif()/f/image/xnrImXGPPjCXepmaQXAdMIT7.jpg?f=fotoalbum_large)
Om het te vieren maar meteen ballonnen opgehangen
Bedankt allemaal voor het meedenken,
Heb ook metern onderdelen gekocht voor de defecte droger die al 4 jaar in de schuur staat met doorgebrande IC en bijbehorend prut.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Hier wordt electronica pas weggegooid wanneer of de kosten te hoog zijn om het te maken, of ik het ook echt niet kan maken.MsG schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:54:
Super! Mooi dat je het hebt gerepareerd in plaats van weggesmeten!
Tot spijt van mijn vrouw, waardoor er overal door huis halve projecten liggen te wachten (herkenbaar mede-tweakers?
inderdaad, you win some, you lose some.ElMacaroni schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:06:
No guts, no glory!
In het verleden ook wel eens onze magnetron gemaakt, was een haakje van de deur afgebroken die een schakelaar triggerde.
Schakelaar doorverbonden, en hij werkte weer.
Sidenote: wel alleen met de deur open

Pech? slechte serie weerstanden? slecht ontwerp van de voeding?memphis schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:14:
Blijft natuurlijk de vraag waarom die weerstand eruit gefikt is, niet dat die superheet is geworden maar wel een brandplek, alsof er een klap gebeurd is.
Aangezien ik exact hetzelfde probleem al een aantal keer voorbij zag komen, met dezelfde weerstand, lijkt het mij een structurele "ontwerpfout" die zomaar ineens optreedt, of misschien als component X verouderd en hierdoor de weerstand extra belast wellicht?
We zullen het niet weten, allang blij dat de TV werkt
Got the same t-shirt...MaD_co schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:36:
[...]
Tot spijt van mijn vrouw, waardoor er overal door huis halve projecten liggen te wachten (herkenbaar mede-tweakers?)
SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375
Ik twijfel nog steeds of ik deze quote aan de vrouw hier in huis laat lezen. Het gewenste: "Zie je wel dat ik de enige niet ben" wordt vast overschaduwd door allerhande argumenten die ik nog niet aan zag komenMaD_co schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:36:
[...]
Hier wordt electronica pas weggegooid wanneer of de kosten te hoog zijn om het te maken, of ik het ook echt niet kan maken.
Tot spijt van mijn vrouw, waardoor er overal door huis halve projecten liggen te wachten (herkenbaar mede-tweakers?)

Gewoon maar niks zeggen denk ik

Maar fijn dat het weer werkt!