AVR 2600DAB, DAB en hdmi bug?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbergra
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoi,

Deze receiver heb ik sinds en aantal maanden. Er vallen me twee dingen op

1) de hdmi audio out via arc/hdmi tv: ik kan dit instellen maar dan gaat het na een tijdje mis, geen audiospoor komt binnen. De TV ziet dan geen home cinema set en dit kan ik niet meer activeren en ik moet via de denon settings, tv audio out opnieuw voor hdmi kiezen. En dan gaat het weer goed en dan herhaalt het zich. Panasonic TV uit 2016. Lijkt een bug of softwarematig iets.
Weet iemand meer? Sinds ik weer de optical out heb aangesloten en in settings dit heb aangegeven ipv hdmi geen problemen..

2) de DAB tuner: antenne is buitengewoon fragiel. Wat mij opvalt is dat na een switch van sources de tuner blijft hangen ineens, ook na uitzetten vanuit tv out en dan aanzetten en drukker op tuner. Stekker uit stopcontact wil wel eens helpen of even apparaat 10 minuten uitlaten. Volgt ook na switch vanuit andere sources zoals game en bluray.

Zijn dit issues die met firmware update een keer weggaan of is er meer aan de hand.

Verder topapparaat!

Bas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als oude firmware op zit kan updaten nooit kwaad. Is zo te doen via het menu. Enige wat je nodig hebt is en internet verbinding. Kan zelfs via WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denon Support
  • Laatst online: 21-08-2020

Denon Support

Bedrijfsaccount Denon
Beste @vdbergra ,

Zoals @Verwijderd , al aangaf is het aan te raden om ervoor te zorgen dat je de meest recente firmware hebt geïnstalleerd. Zorg dat de AVR is verbonden met jouw thuisnetwerk en check even of er nog updates beschikbaar zijn: setup > algemeen > firmware > controleren op update.

Mochten de problemen hierna nog niet zijn verholpen, probeer dan even het onderstaande.

HDMI ARC probleem

1) Check of ARC en CEC zijn ingeschakeld in de instellingen van de tv. Zorg er ook voor dat de tv de meest recente firmware heeft i.v.m. het ARC protocol.

2) Doorloop de setup assistent (tv-verbinding) in het setup menu van de AVR en kies voor HDMI ARC. Setup > setup assistent > tv-verbinding.

3) Werkt het nog steeds niet naar behoren? Probeer eens een andere HDMI-kabel of ga voor een optische aansluiting voor het geluid van de tv.

Switchen tussen bronnen

1) Blijft dit probleem na de update bestaan, voer dan een fabrieksreset (http://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/GFNFSYvyalrwrt.php) uit. Let op, alle huidige instellingen zullen worden gewist. Mocht je de huidige instellingen willen behouden, sla deze dan van tevoren op een USB-stick op (http://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/RQIFSYstlslsuk.php)

Laat maar even weten of het is gelukt.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Denon Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbergra
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoi,

Lijkt erop dat ik nu met de audio geen problemen heb (ook bij switchen sources) in deze instelling
hdmi out avr
hdmi doorgeven aan
bron doorgeven laatste
rc bron alleen bron selecteren
hdmi bediening aan
arc aan
tv audio switching tm smart menu uit

Verder: de audio hangt ook wel eens na streamen of bluetooth zenden functie gebruikt te hebben.
Dit ga ik nog testen. Reset of firmware, alles al geprobeerd/gedaan. Wellicht is een logfile oid iets om een keer aan te maken en door te sturen als dat kan? Hoe?

DAB: Antenneversterker help niet, met moeite krijg ik signaal (4-5) met de meegeleverde sprietantenne. Ook ontvangt apparaat het signaal maar komt er soms geen geluid. Heel vreemd. Lijkt iets in circuit softwarematig te zitten. Internetradio is alternatief natuurlijk maar ja dat vraagt weer data.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoi, ik hoop dat eea inmiddels werkt. Ik lees goede reviews over de avr2600 en ben voornemens om er zelf ook een te kopen. Ik lees hierboven iets over 'arc' en 'cec' instellingen op de tv. Mijn tv is van 2008, ik hoop dat dat nog samengaat.

Maar ik heb nog een vraag over de dabfunctie. Dat heeft te maken met digitale radio begrijp ik. Heeft de receiver daar een bekabelde aansluiting voor nodig of via de ' spriet' of kan het ook via wifi? Zou mooi zijn als eea via wifi kan namelijk. Ben niet zo van de sprieten :-) En werkt dab inmiddels bij jou?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
benjamin1970 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 01:32:
Maar ik heb nog een vraag over de dabfunctie. Dat heeft te maken met digitale radio begrijp ik. Heeft de receiver daar een bekabelde aansluiting voor nodig of via de ' spriet' of kan het ook via wifi? Zou mooi zijn als eea via wifi kan namelijk. Ben niet zo van de sprieten :-)
Misschien is het handig om eerst te lezen wat DAB nu precies is.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
vdbergra schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:57:
Hoi,

DAB: Antenneversterker help niet, met moeite krijg ik signaal (4-5) met de meegeleverde sprietantenne. Ook ontvangt apparaat het signaal maar komt er soms geen geluid. Heel vreemd. Lijkt iets in circuit softwarematig te zitten. Internetradio is alternatief natuurlijk maar ja dat vraagt weer data.

Bas
ik heb een heel goedkope USB DAB+ ontvanger om mee te testen.
Die deed bijna niks op vorige locatie (binnen) en nu met een simpele Kaiser sprietantenne achter het venster vangt ie alle kanalen met ruim 8~9dB uit België Waals en Vlaams en de Nederlandse mux.

Met een binnenantenne en vooral de bijgeleverde spriet wordt het vaak sukkelen. (bijna altijd of je woont echt onder de zendmast) Heb je de mogelijkheid je Antenne buiten op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb inmiddels begrepen dat internetradio de oplossing kan bieden. Ga dat binnenkort maar eens proberen.

Groet,
Benjamin
Pagina: 1