Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij aankoop en samen stellen alleskunner max 3500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen, Videobewerken, photoshop, blender, zbrush, vieze filmpjes kijken :9

Wat mag het systeem gaan kosten?
3500? minder mag natuurlijk ook, moet nog een monitor, toetsenbord etc kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ik neem helemaal niets mee, ja enkel 2 creative speakers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb nu 8 jaar een iMac, en ben beetje uit de computer en componenten wereld geraakt. wil sowieso wel de and ryzen 9 uit mijn lijstje.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur, moet gewoon goed zijn en kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
future proof, laatste generatie wifi, goed geluid, willigt een capture card, en soundcard
los van de computer build, goed toetsenbord mechanisch Rgb, goede fasefans, en wat denken jullie nog meer?

Ga je overklokken?
misschien wel, alleen begrijp dat de ryzens niet echt overclock monsters zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
De kosten willigt omlaag brengen, advies in componenten. een goede voeding liefst met pre sleeved kabels 100% modulair, mooi, laten we 3500 max aanhouden lager altijd beter. wellicht een 5700xt and kaart?

Help mij een prachtige setup te bouwen, future proof, lekker gamen, editen etc.
tja misschien als bonus kunnen jullie mij nog een goed beeldscherm aanbevelen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 789,-€ 789,-
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 313,03€ 313,03
1VideokaartenAsus Dual GeForce RTX 2080 Ti Advanced edition€ 1.245,-€ 1.245,-
1Behuizingenbe quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart/Oranje€ 229,90€ 229,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X63€ 144,95€ 144,95
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K16G36C16U4BL€ 209,72€ 209,72
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.106,51

[ Voor 0% gewijzigd door Dutchzilla op 07-04-2020 22:13 . Reden: Kraken x62 aangepast naar x63 vanwege logo issue ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Alle reacties

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Vergeet de voeding niet :-) Verder een gave build.

Wat betreft de cpu koeler: de kraken x62 is van bekend dat het logo soms scheef kan komen te staan afhankelijk van de plaatsing van het blok wat op de cpu gaat. De x63 heeft een draaibaar schermpje waardoor je het altijd recht kan zetten.

• Dutchzilla
Ndrenth schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:49:
Vergeet de voeding niet :-) Verder een gave build.

Wat betreft de cpu koeler: de kraken x62 is van bekend dat het logo soms scheef kan komen te staan afhankelijk van de plaatsing van het blok wat op de cpu gaat. De x63 heeft een draaibaar schermpje waardoor je het altijd recht kan zetten.
De voeding is 1 van mijn vragen, ik ga de kraken wel aanpassen naar de nieuwe versie.

• Canelo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11-2023

Canelo

BT61.

3900x is echt meer dan genoeg voor de dingen dat jij wil gaan doen..

AMD Ryzen 5900X Boxed - Asus Rog Strix B550-F Gaming (WI-FI) - Powercolor Radeon 5700 XT - Scythe Mugen 5 PCGH - Samsung 970 EVO 1TB - Seasonic GX-650 - Corsair Vengeance 16GB 3600Mhz - Fractal Design Meshify C -

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 20:55
Nog 400 euro voor een monitor, toetsenbord en muis is niet zo veel...

Zou je niet een dik 32 - 35 inch scherm kopen en dan beter wat inleveren op je build?

[ Voor 39% gewijzigd door Brik op 08-04-2020 09:26 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36

Croga

The Unreasonable Man

@Verwijderd Je bent hier op alle gebieden voor de zwaarste producten gegaan. Is daar een reden voor?

Realiseer je goed dat je in dit geval heel erg dik aan het betalen bent. De vraag is of je dat terug gaat zien in performance. Ik zie twee dingen die performance vereisen: Videobewerking en blender. Die hebben beiden behoorlijk voordeel van snelle hardware. Ik verwacht alleen dat je voor een euro of 2000 geen verschil gaat merken in performance.

- In tegenstelling tot anderen zou ik zeker wél voor de 3950X gaan. De 33% meer cores gaan je 30% extra performance opleveren. Dat is zinnig.
- Waarom voor een moederbord van €315 gaan? Wat kun je daar mee wat je niet met pricewatch: Biostar X570GT kunt?
- Waarom voor een GPU van €1250 gaan? Het performance verschil met een RTX2080 Super is minimaal. Prijsverschil is een dikke €500. pricewatch: PNY GeForce RTX 2080 SUPER Triple Fan Standard Clock
- Waarom die €150 cooler als een goede airkoeling minstens zo goed koelt maar €100+ goedkoper is?
- Waarom een 1TB 970? Is het niet beter voor een kleinere 970 te gaan en er dan een grote QLC bij te zetten? Zelfde geld, meer opslag.

Alles bij elkaar zie ik hier een configuratie die weliswaar maximale prestatie haalt maar ook tegen maximale prijs. Ik denk dat je met minder geld dezelfde ervaring zult gaan hebben. En dan niet zomaar minder geld, behoorlijk veel minder geld.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01

Prx

Heb je specifiek voor dat geheugen gekozen vanwege de RGB? Als je namelijk voor een RGB build wil gaan, dan zijn er wat andere zaken waar je op moet letten. O.a. de compatibiliteit tussen de verschillende RGB onderdelen en een eventuele controller. Daarnaast is dan een andere AIO koeler met RGB misschien weer mooier om te gebruiken. Just asking. :)
Croga schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:26:
- Waarom die €150 cooler als een goede airkoeling minstens zo goed koelt maar €100+ goedkoper is?
Die AIO koeler in plaats van een normale airkoeling kan ik wel begrijpen. Die AIO koelers hebben grote fans die een stuk rustiger/stiller kunnen draaien. Had zelf niet verwacht dat het zo'n verschil zou geven, maar deze week toevallig iemand geholpen met een build in elkaar te zetten die ook zo'n koeler had, het heeft mij wel overtuigd om de volgende build er ook één te gebruiken.

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 23:42
Beetje wat @Croga zegt, heel veel top of the blik componenten die prijs/prestatie dubieus zijn.
Is 32Gb geheugen genoeg voor jouw programma's? Of heb je meer naar bij ietsje trager (3200Mhz) maar 64Gb geheugen? Ligt echt aan je programma's.
Is 1Tb opslag genoeg voor courante data + OS? Of heb je met video bewerken meer scratch ruimte nodig? (Ietsje goedkoper per Gb)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Ik zou echt veel minder geld uitgeven, je kunt op diverse componenten flink besparen, waaronder de videokaart. Ook twijfel ik of je zo'n CPU nodig hebt. Op die manier kun je misschien wel met half geld af en koop je over 3/4/5 jaar weer iets nieuws.

Verder: mijn 9 jaar oude PC had ik meteen 120 GB SSD en 2 TB HDD in gezet, deze stonden in no-time vol. Ik speel zero spellen en doe zero met video. Ik vermoed dat een 1 TB SSD op zich wel okay is voor jou, maar ik zou er of nog een dikke SSD bij zetten of nog een 4 TB of meer HDD bij prikken.

• Dutchzilla
Ik zal de build verduidelijken, de and processor is een blijvertje.
het moederbord: ik heb de prijsbatch gestart, en wat keuzes gemaakt en toen kwam deze naar voren.
zoals ik al zij, ik ben 8 jaar niet bezig geweest met hardware.
ik zal vandaag nog eens een build samenstellen, willigt heb ik wat te enthousiast geweest.

De processor en de kraken staan vast.
ik zal de moederborden een door struinen en het geheugen nog eens tegen het licht houden. willigt toch 64 gb en dan wat langzamer.

alvast bedankt voor de reacties.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Er zijn hier zo veel dingen die anders kunnen, maar ik focus mij op het belangrijkste.

De videokaart, RTX 2080 Ti is echt een monster van een kaart maar AMD en Nvidia gaan naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nieuwe videokaarten aankondigen en dan is 1200+ euro neersmijten voor een RTX 2080 Ti verspild geld.

Als je niet kan of wilt wachten zou ik persoonlijk het bij een RTX 2070 Super houden, die is prijs vs performance meer z'n geld waard (hij is ruim de helft goedkoper dan de 2080 Ti, maar zeker niet 2x zo zwak de verschillen zijn kleiner dan je zou denken)

Echter again als je echt het beste van het beste wilt zou ik gewoon afwachten.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 23:33
Mizgala28 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:13:
Er zijn hier zo veel dingen die anders kunnen, maar ik focus mij op het belangrijkste.

De videokaart, RTX 2080 Ti is echt een monster van een kaart maar AMD en Nvidia gaan naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nieuwe videokaarten aankondigen en dan is 1200+ euro neersmijten voor een RTX 2080 Ti verspild geld.

Als je niet kan of wilt wachten zou ik persoonlijk het bij een RTX 2070 Super houden, die is prijs vs performance meer z'n geld waard (hij is ruim de helft goedkoper dan de 2080 Ti, maar zeker niet 2x zo zwak de verschillen zijn kleiner dan je zou denken)

Echter again als je echt het beste van het beste wilt zou ik gewoon afwachten.
Dit. Als je kan wachten, doe het. De RTX 2080 Ti is straks alweer twee jaar oud en vermoedelijk aanzienlijk langzamer dan het nieuwe vlaggenschip.

• Dutchzilla
Ik heb naar aanleiding van jullie berichten inderdaad besloten even te wachten tot later dit jaar, mocht de noodzaak er toch zijn. dan koop ik sowieso een ryzen cpu systeem, alleen met budget videokaart tot er een nieuw bakbeest wordt aangekondigd :)

Pagina: 1