Toon posts:

vage foutmeldingen bij het compileren vd kernel

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een router aan het maken op een 486 :Z met Redhat 6.1. Omdat er een pci modem in gaat moet er een nieuwe kernel op, aangezien ik 2.4.5 had ligge had ik die geinstalled en geconfigureerd. Maar als ik de boel compileer :z krijg ik deze foutmeldingen:
code:
1
"Clock skew detected, your build may be incomplete"

en
code:
1
"File Rules.make had modification time in the future (983935861 > 96001253)"

Iemand een idee hoe dat komt?

Verwijderd

Je hebt hem al een keer gecompiled. Een bepaald bestand gaat pas werken naar een bepaalde tijd. dus moet je wachten tot die tijd verstreken is

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Op zondag 05 augustus 2001 13:54 schreef Markiedam het volgende:
[..] Een bepaald bestand gaat pas werken naar een bepaalde tijd. dus moet je wachten tot die tijd verstreken is
Dat is echt de grootste crap die ik ooit gehoord heb.

Het kan aan 2 dingen liggen:
  • De Tijd van je server is veranderd tijdens het compilen van je kernel
  • Je hebt al ooit een kernel gecompiled, de Cfg files staan er nog, en sinds dien is de tijd veranderd
Hoe dan ook, waarschijnlijk is er nix mis met je build. En indien punt 2 van toepassing is, heb je wel make dep; make clean gedaan voor make (bz)Image :?

Verwijderd

idd, gewoon de tijd weer goed zetten en mocht het dan nog zijn, dan tijd van de kernelsource goed zetten, of opnieuw kernelsource uitpakken zodat het ook goed zit..

btw, waarom anti redhat? linux=linux
en sorry als ik weer pagina's vol reactie uitlok. Ps je compu specs bevallen me, kennelijk iemand die WEL wat uit z'n compu wil halen ;-) heb bijna zelfde alleen veel minder geheugen, maar 256mb zo hips.. en nu ff bijkomen van gister..

• Mior
Red-Hat ivm dat ze de moeite niet nemen om alle bugs eruit te halen voordat een nieuwe distro gereleased wordt (denk aan de brakke compiler). Maar laten we hier verder niet op in gaan :)
Slackware Linux en RedHat Linux zit echt een wereld van verschil tussen...

Verwijderd

Heel simpel. De bestanden die je wil compileren hebben een tijd die in de toekomst ligt, zoals de foutmelding ook al aan geeft.

Oorzaak: Tijd op je linux-bak staat niet goed. Ga maar eens lekker met het "date" commando liggen spelen, om dit te verhelpen.

Ennuh Markiedam..... Klopt niet helemaal wat je zegt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat vind ik ook. Redhat is misschien niet geweldig, maar het is linux. En van welke distro je kiest is heel persoonlijk. Mandrake vind ik bv weer nix. Liever had ik suse 7.1 op m'n eigen bak gehad, maar die kun je nergens op iso downloaden. (nee wijsneuzen, ook niet op linuxiso.com of zo)

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Waarschijnlijk staat inderdaad je datum en tijd niet goed..
Ik heb hier ook last van op mijn 486, elke keer als ik linux reboot (eigenlijk alleen bij een kernel-upgrade :) ) dan wordt de datum en tijd terug gezet naar 1994 en als ik dan iets probeer te compilen geeft ie ook deze foutmelding, datum en tijd weer goed zetten en alles werkt weer..

• Mior
Op zondag 05 augustus 2001 14:13 schreef AsBest het volgende:
Ik heb hier ook last van op mijn 486, elke keer als ik linux reboot (eigenlijk alleen bij een kernel-upgrade :) ) dan wordt de datum en tijd terug gezet naar 1994 en als ik dan iets probeer te compilen geeft ie ook deze foutmelding, datum en tijd weer goed zetten en alles werkt weer..
Whoa, das ranzig..

maare, kun je beter door /etc/rc.d/rc.local laten doen.. b.v. met rdate, heb je gelijk de goede tijd :)

Verwijderd

offtopic:
Tja, de discussie RedHat is al vaker gevoerd hier.
Ik blijf erbij dat het grote onzin is.
Ik heb hier naast debian/LFS systemen ook 2 RH systemen staan.

Na wat aanpassingen werkene die zeker zo fijn, als alle andere distros.
Linux == Linux... Je kan elke distro gewoon precies naar je eigen wensen aan passen.

Wel ben ik het ermee eens, dat dit voor newbies wel een groot nadeel is. Die hebben meestal nog niet de kennis om ervoor te zorgen, dat alles goed ingesteld/aangepast wordt.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:13 schreef AsBest het volgende:

Zie het antwoord van Phantom_ voor een goede oplossing.

Overigens is de oorzaak hiervan gewoon een dooie batterij op je mammaplank.
Als hij niet gesoldeerd zit, gewoon verwisselen.
En als hij wel gesoldeerd zit, ook verwisselen >:) (alleen iets lastiger ;) )

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Op zondag 05 augustus 2001 14:14 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Whoa, das ranzig..

maare, kun je beter door /etc/rc.d/rc.local laten doen.. b.v. met rdate, heb je gelijk de goede tijd :)
Thnx, ik zal er eens naar kijken.. hoewel het me niet zo heel veel kan schelen, die 1 of 2 keer per jaar dat ie een reboot nodig heeft kan ik het ook wel met de hand doen..
maar toch! als het goed kan, dan moet het ook goed :)
Op zondag 05 augustus 2001 14:16 schreef nelske het volgende:
Zie het antwoord van Phantom_ voor een goede oplossing.
Overigens is de oorzaak hiervan gewoon een dooie batterij op je mammaplank.
Als hij niet gesoldeerd zit, gewoon verwisselen.
En als hij wel gesoldeerd zit, ook verwisselen (alleen iets lastiger )
Die batterij is idd dood, een tijdje geleden had ik die hele computer uit gezet, maar toen ik em weer aan wilde zetten gaf hij bij het booten een cmos checksum error.. Toen heb ik em een nachtje uit laten staan en de volgende ochtend werkte alles weer :)
oh en die batterij zat idd vastgesoldeerd, want ik kreeg em er toen niet af :)

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op zondag 05 augustus 2001 14:05 schreef Phantom_ het volgende:
Red-Hat ivm dat ze de moeite niet nemen om alle bugs eruit te halen voordat een nieuwe distro gereleased wordt (denk aan de brakke compiler). Maar laten we hier verder niet op in gaan :)
Slackware Linux en RedHat Linux zit echt een wereld van verschil tussen...
en heb je slack 8.0 al geprobeerd, daar zitten absoluuuuut geen foutjes in, alleen maar in de compiler qt en diverse andere dingen waardoor bepaalde paketten niet goed compilen ed. Update festijn van hier tot gunter :o

Verwijderd

je kan ook nog ntpdate -b -s ntp.een.server doen... Hoef je die batterij niet eruit te solderen...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

[
Je hebt hem al een keer gecompiled. Een bepaald bestand gaat pas werken naar een bepaalde tijd. dus moet je wachten tot die tijd verstreken is
Wat heb jij gerookt ?? :?

Clock scew betekend dat de huidige klok voor ligt op de datum van de bestanden in de directory. make kan hier erg slecht tegen en raakt dan totaal van de wijs.

hwclock == huidige CMOS clock
date == Systeem datum

en ja, die kunnen verschillend wezen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

[quote]
Clock scew betekend dat de huidige klok voor ligt op de datum van de bestanden in de directory.
Dit is dus precies omgekeerd.. De huidige datum is jonger dan de datum van de bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost, gewoon ff in de bios tijd aangepast en voila, klaar :)
Pagina: 1