Alternatieven voor Forza Horizon 4 (PC)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een alternatieve race game voor FH4, maar dan met meer focus op 'clean racing' en (meer) circuits. Op Steam kom ik ontzettend veel tegen, maar ik ben geen Pro en zou het liefst via een Xbox One Controller willen spelen. Het hoeft voor mij ook niet te spannend/overdreven zoals bij NFS.

FH4 blijft leuk, maar ik speel het al zo lang en ben er een beetje uitgekeken. FH3 heb ik ook uitgespeeld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10/Linux
16GB DDR4 RAM
512GB SSD
Ryzen 3600
AMD 580X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb van een aantal race games de reviews gecheckt, maar ze blijven mixed:

Assetto Corsa Competizione - Schijnt super realistisch te zijn, maar je moet een race seat hebben? Heeft deze nu of niet een goede multiplayer? Story?

Automobilista 2 - Nog in aanbouw.

DiRT Rally 2.0 - User reviews niet positief, schijnt niet super eenvoudig te zijn. Lijkt me wel een leuk genre.

The Crew™ 2 - Slechte user reviews.

Hebben jullie een goed idee? :)
De vorige keer ben ik ook zo de FH-serie ingerold.

Thanks maar weer!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-09 11:18
Forza motorsport 7 misschien?

circuits en gebaseerd op clean racing. Behoorlijk te schalen van makkelijk naar moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mick3112 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:38:
Forza motorsport 7 misschien?

circuits en gebaseerd op clean racing. Behoorlijk te schalen van makkelijk naar moeilijk.
Is deze ook multiplayer/online? Story? :)

Ik lees een beetje mixed reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

HollowGamer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:55:
[...]

Is deze ook multiplayer/online? Story? :)

Ik lees een beetje mixed reviews.
Ik raad FM7 zeker aan, een stuk realistischer en moeilijker dan de Horizon series.
Heeft ook online multiplayer met naar mijn mening een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad en goede playerbase. Een story zit er niet echt in, je doet gewoon een racecarrière met allerlei kampioenschappen en challenges (vergelijkbaar met Gran Turismo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
1)) Dirt Rally 2.0 is goed hoor, maar de negativiteit komt omdat er zoveel DLC is en mensen dat liever als inbegrepen zien. Dus als je rally leuk vind is die heel prima, maar ook WRC. De reviews ervan zijn misschien iets minder, maar daar rij je als het ware in een team seizoenen met de officiële tracks etc.. voor zover ik ervaring met WRC heb.. De banen waren ook krapper dan met Dirt Rally. Ik weet niet hoe het is ten opzichte van Dirt Rally 2.0. Dan ben je wel solo aan het rijden en niet multiplayer...

2)) Assetto Corsa Competizione heeft een career mode en ook prima AI. Dat is niet zo bij Assetto Corsa (de AI is zo slecht dat het waardeloos is), maar je hebt wel veel keuze uit auto's en voor beiden is de multiplayer heel prima. (ACC heeft een online rating system).

3)) F1 2019? Niet speciaal een super goede sim als het om het rijden gaat, maar wel heel compleet als je career wil rijden.

4)) Kort door de bocht hebben de andere simracers geen career mode, wel race weekenden en vaak ook een championship mode.

5)) Als je puur naar het racen gaat kijken, zovel offline als online krijg je betere mogelijkheden. Automobilista 2 zou bijvoorbeeld heel leuk kunnen zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
F T schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:51:
[...]

Ik raad FM7 zeker aan, een stuk realistischer en moeilijker dan de Horizon series.
Heeft ook online multiplayer met naar mijn mening een behoorlijk hoge moeilijkheidsgraad en goede playerbase. Een story zit er niet echt in, je doet gewoon een racecarrière met allerlei kampioenschappen en challenges (vergelijkbaar met Gran Turismo).
Inmiddels heb ik bijna FM7 uitgespeeld en een race-stuur aangeschaft (Trustmaster TMX Pro). :)
Luxicon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:21:
1)) Dirt Rally 2.0 is goed hoor, maar de negativiteit komt omdat er zoveel DLC is en mensen dat liever als inbegrepen zien. Dus als je rally leuk vind is die heel prima, maar ook WRC. De reviews ervan zijn misschien iets minder, maar daar rij je als het ware in een team seizoenen met de officiële tracks etc.. voor zover ik ervaring met WRC heb.. De banen waren ook krapper dan met Dirt Rally. Ik weet niet hoe het is ten opzichte van Dirt Rally 2.0. Dan ben je wel solo aan het rijden en niet multiplayer...

2)) Assetto Corsa Competizione heeft een career mode en ook prima AI. Dat is niet zo bij Assetto Corsa (de AI is zo slecht dat het waardeloos is), maar je hebt wel veel keuze uit auto's en voor beiden is de multiplayer heel prima. (ACC heeft een online rating system).

3)) F1 2019? Niet speciaal een super goede sim als het om het rijden gaat, maar wel heel compleet als je career wil rijden.

4)) Kort door de bocht hebben de andere simracers geen career mode, wel race weekenden en vaak ook een championship mode.

5)) Als je puur naar het racen gaat kijken, zovel offline als online krijg je betere mogelijkheden. Automobilista 2 zou bijvoorbeeld heel leuk kunnen zijn.
1) Dirt 2.0 beviel mij helaas niet zo, ik houd meer van het circuit en straten.

2) Deze ben ik nu aan het spelen, wel erg moeilijk met het stuurwiel, maar die moet ik waarschijnlijk tweaken en aan wennen?

3) Ik vind F1 2019 niet super leuk, vooral de story over een rivaal, etc. FM7/FH4 houden het gewoon lekker luchtig. :)

4) Daar kwam ik ook achter, die laat ik inmiddels achterwegen. :)

5) Automobilista 2 is net als ACC in aanbouw, klopt het dat ACC hierin de betere is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
HollowGamer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Inmiddels heb ik bijna FM7 uitgespeeld en een race-stuur aangeschaft (Trustmaster TMX Pro). :)

[...]

1) Dirt 2.0 beviel mij helaas niet zo, ik houd meer van het circuit en straten.

2) Deze ben ik nu aan het spelen, wel erg moeilijk met het stuurwiel, maar die moet ik waarschijnlijk tweaken en aan wennen?

3) Ik vind F1 2019 niet super leuk, vooral de story over een rivaal, etc. FM7/FH4 houden het gewoon lekker luchtig. :)

4) Daar kwam ik ook achter, die laat ik inmiddels achterwegen. :)

5) Automobilista 2 is net als ACC in aanbouw, klopt het dat ACC hierin de betere is?
Oke, ik dacht dat het jouw leuk leek om rally te rijden.. maar goed, als je de carriere achterwege laat heb je veel mogelijkheden :)

• ACC is een compleet spel (om het zo even te noemen). Goed verzorgd en je kan hier zowel offline als online goed mee racen. Je kunt momenteel enkel in GT3 auto's rijden en hebt een beperkt aantal tracks.

• Automobilista 2 heeft allerlei auto's en tracks. Vooral wat meer onbekendere auto's en tracks. Waarvan bv. meerdere tracks wel bekend zijn onder simracers, omdat ze ook voorkomen in andere race sims (zoals Oulton Park, Snetterton, etc), maar alsnog minder bekend zijn. Automobilista 2 is erg leuk om mee te racen, ook tegen de AI. Het spel is nog in beta (dus nog niet versie 1.0)

Andere opties die er zijn:
• Automobilista
• Assetto Corsa (kijk voor de ultimate versie)
• rFactor 2

Of als je helemaal richting online wil, etc heb je ook nog:
• iRacing
• Raceroom

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grid is denk ik ook wel iets voor jou.

https://store.steampowered.com/app/703860/GRID/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks, echter krijgt GRID enorm veel mixed reviews. :|

Ik heb GRID op de Switch een tijd terug geprobeerd, maar dan vind ik iets als FH4 of FM7 toch iets beter. Jammer dat GT niet op de PC/Xbox is, maar dat begrijp ik ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

HollowGamer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb GRID op de Switch een tijd terug geprobeerd, maar dan vind ik iets als FH4 of FM7 toch iets beter. Jammer dat GT niet op de PC/Xbox is, maar dat begrijp ik ook wel. ;)
Of je moet heel oldschool gaan;

Test Drive Unlimited (2!)

Overigens is Forza Horizon 3, eventueels zelfs 2, nog prima speelbaar ook :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd102
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 09:06
Raceroom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

HollowGamer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Probeer is zelf een mening te hebben ;)
Misschien vindt jij het namelijk wel gewoon leuk

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Misschien de F1 2019? Is heel goedkoop geworden en heeft een leuke "story" mode.
Je kan zelfs beginnen bij F2 om dan later te doorstromen naar F1.
Is prima te doen voor casual rijder, je kan gewoon met assist rijden.
Multiplayer zit ook in, leuk om tegen echte speler te rijden - alhoewel als beginner de AI harder zetten is ook al een uitdaging. En ja, met controller is het ook prima te doen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SirLct schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:39:
Misschien de F1 2019? Is heel goedkoop geworden en heeft een leuke "story" mode.
Je kan zelfs beginnen bij F2 om dan later te doorstromen naar F1.
Is prima te doen voor casual rijder, je kan gewoon met assist rijden.
Multiplayer zit ook in, leuk om tegen echte speler te rijden - alhoewel als beginner de AI harder zetten is ook al een uitdaging. En ja, met controller is het ook prima te doen.
Ik heb F1 2019 even geprobeerd, maar ik vind de story mode niet erg leuk. Als ik die scènes en interviews zou kunnen skippen, dan vond ik het opzicht nog wel te doen.

Het spel is zeker niet slecht, enkel door de story mode ben ik afgehaakt.
Pagina: 1