Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn videokaart (denk ik) . Het betreft de AMD R9 Fury X.
op het eerste gezicht is er niks aan de hand. De computer start gewoon op en webbrowsen etc gaat gewoon prima maar als je gaat gamen dan freezed het beeldscherm na 20 minuten en valt het beeld zelfs weg. aan de lichtjes te zien hoe zwaar de kaart beladen is, is dat dan ook maar 1 lampje. na een aantal seconden krijg je weer beeld maar zie je gewoon je bureaublad en niet de game waar je mee bezig was terwijl die gewoon open staat (in taakbeheer zie je dat hij runt want hij gebruikt werkgeheugen en er staat geen ''reageert niet''). de game weer openen lukt niet, hij blijft op het bureaublad staan. Soms als hij ''crashed'' dan krijg ik ook allemaal blokjes op het scherm met felle kleuren en is van beeld niks meer te maken en moet de computer dan ook helemaal uitschakelen.
de driver versie van AMD Adrenalin 2020: 20.4.1
De specs van mijn Pc:
CPU: AMD Ryzen 5 2600 6c/12t op 3,4ghz.
GPU: AMD R9 Fury X
RAM: HyperX fury DDR4 2666mhz
MOBO: MSI B450 Gaming Plus.
PSU: Corsair VS650 650 Watt
HDD: Seagate Barracuda 1TB (2016)
SSD: Corsair Force MP 300 120GB
In de case zit 1 extra fan die was meegeleverd. die blaast koude wind naar binnen en de grote fan van de gpu blaast naar buiten.
Beeldscherm: LG 27MP59G-P. 27 inch 1920x1080. aangesloten met HDMI.
dit heb ik geprobeerd:
- drivers opnieuw installeren... werkte niet.
- 2 keer OS refresh... werkte niet.
- Bios update (laatste versie voor moederbord)... werkte niet.
Weet iemand wat ik nog wel kan proberen?
Alvast bedankt!
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn videokaart (denk ik) . Het betreft de AMD R9 Fury X.
op het eerste gezicht is er niks aan de hand. De computer start gewoon op en webbrowsen etc gaat gewoon prima maar als je gaat gamen dan freezed het beeldscherm na 20 minuten en valt het beeld zelfs weg. aan de lichtjes te zien hoe zwaar de kaart beladen is, is dat dan ook maar 1 lampje. na een aantal seconden krijg je weer beeld maar zie je gewoon je bureaublad en niet de game waar je mee bezig was terwijl die gewoon open staat (in taakbeheer zie je dat hij runt want hij gebruikt werkgeheugen en er staat geen ''reageert niet''). de game weer openen lukt niet, hij blijft op het bureaublad staan. Soms als hij ''crashed'' dan krijg ik ook allemaal blokjes op het scherm met felle kleuren en is van beeld niks meer te maken en moet de computer dan ook helemaal uitschakelen.
de driver versie van AMD Adrenalin 2020: 20.4.1
De specs van mijn Pc:
CPU: AMD Ryzen 5 2600 6c/12t op 3,4ghz.
GPU: AMD R9 Fury X
RAM: HyperX fury DDR4 2666mhz
MOBO: MSI B450 Gaming Plus.
PSU: Corsair VS650 650 Watt
HDD: Seagate Barracuda 1TB (2016)
SSD: Corsair Force MP 300 120GB
In de case zit 1 extra fan die was meegeleverd. die blaast koude wind naar binnen en de grote fan van de gpu blaast naar buiten.
Beeldscherm: LG 27MP59G-P. 27 inch 1920x1080. aangesloten met HDMI.
dit heb ik geprobeerd:
- drivers opnieuw installeren... werkte niet.
- 2 keer OS refresh... werkte niet.
- Bios update (laatste versie voor moederbord)... werkte niet.
Weet iemand wat ik nog wel kan proberen?
Alvast bedankt!