imac medio 2011 27 inch ram upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-09 10:21
Beste leden,
ik heb een imac 27 inch 2011 in gebruik genomen en ik wil deze wat sneller maken. Ik laat binnenkort de hdd vervangen voor een ssd 500 gb 560 evo van samsung. Ik twijfel ook nog om de RAM te upgraden. Er zit momenteel 4gb in met 2x 2gb. Ik wil er maximaal 60 euro aan uitgeven en kom hiermee uit op 2x 2gb, 2x 4gb of 1x 8gb ram extra. Er kan maximaal 16 gb in. Op een site gaven ze bij de klantenservice aan dat ik het beste 4 dezelfde slots kon nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat raden jullie me aan? Heeft een Ram upgrade überhaupt wel veel zin?
Groeten,
Julian

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 21:46
Een SSD in combinatie met minimaal 8GB geheugen, ga je evengoed nog veel plezier aan beleven.
Een 27 inch mid 2011 kan overigens tot 32GB hebben, en je kan er gewoon 2x4 of 2x8 bij prikken (niet 1 bankje doen, dan mis je dual channel). Als het maar goed werkt in combinatie met de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om je een tip te geven voor het vervangen van de HDD: Laat de HDD zitten en plaats de SSD er bij, die kan mooi achter de optische drive. Met een kabel zoals deze* hoef je dan niet te klooien met de temperatuursensor die bij dit model IN de SATA connector verwerkt zit.

Het voordeel van zo'n kabel is dat je niet met software de HDD ventilator in bedwang hoeft te houden. Daarnaast kun je de HDD gebruiken als Time Machine schijf omdat die toch al is aangesloten.

*Jep, die kabel heb ik liggen en die advertentie is van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
sypie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:45:
Om je een tip te geven voor het vervangen van de HDD: Laat de HDD zitten en plaats de SSD er bij, die kan mooi achter de optische drive. Met een kabel zoals deze* hoef je dan niet te klooien met de temperatuursensor die bij dit model IN de SATA connector verwerkt zit.

Het voordeel van zo'n kabel is dat je niet met software de HDD ventilator in bedwang hoeft te houden. Daarnaast kun je de HDD gebruiken als Time Machine schijf omdat die toch al is aangesloten.

*Jep, die kabel heb ik liggen en die advertentie is van mij.
Ik belde met een klein computerbedrijfje vlakbij me. Ik zei ook dat ik graag wilde wat jij me voorstelde. Ze zeiden echter dat ze normaal de hdd vervingen voor de SSD. Ik heb zelf 0 ervaring met dit soort dingen. Kan ik dit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een Torx-schroevendraaier vast kunt houden, geduld hebt en de stappen van iFixit doorloopt kun je dit zelf.

Zorg er wel voor dat je ook alles netjes schoonmaakt en voorziet van nieuwe koelpasta en coolpads.

Ik weet niet of je iMac recent nog schoongemaakt is maar een model uit 2011 is inmiddels 9 jaar oud en kan best wat extra inhoud verzameld hebben. Zie bijvoorbeeld de foto's op mijn site: https://sypie.nl/#!/oplossingen (net boven het contactformulier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianj
Ik ben toch bang dat ik het liever laat doen. Ik zie dat u ook dit soort dingen doet, Zwolle is echter wel erg ver rijden. Verzenden is denk ik een beetje lastig met een IMac of heeft u hier een goede manier voor?
Pagina: 1