Ik heb een aantal Django applicaties gemaakt (3 stuks). Deze apps worden gemiddeld door 50 gebruikers per dag gebruiken maar er zijn ook momenten waarop het er veeel meer zijn. Op dit moment draai ik alle apps als docker containers op een simpele VPS met Portainer voor het beheer en auto update via Ouroboros. De containers worden gebouwd via docker hub die ze bouwt vanaf een github repo. Als ik wil upscalen moet ik de container meer resources geven en is alles een minuutje uit de lucht.
Nu komt er nog een app bij en wil ik toch graag naar een andere oplossing. Dus ik dacht ik ga maar eens naar die "magische" cloud kijken. Dus ik heb een account aangemaakt bij Google cloud, AWS en Azure(keuzes enzo). Maar ik allemaal heb ik nog niks voor elkaar kunnen krijgen.
Wat ik verwacht van het platform
Als ik google geloof moet ik "App engine" gebruiken voor mijn app maar dit moet ik zelf via een gcloud deploy doen en ik moet handmatig de migrations doen via de SQLproxie. Verre van ideaal als je mij vraagt.
AWS
Ik heb auto build een soort van werkend gekregen vanaf mijn github repo. En de container met EC2 gehost maar dit is eigenlijk gewoon weer een VPS volgens mij.
Azure
Sorry Microsoft maar ik snap er helemaal niks van
Ik wil geen discussie starten over welk cloud platform het best is. Maar kunnen mensen die bekend zijn met deze platforms mij naar de goede onderdelen van deze platforms leiden. Of mij uitleggen dat de cloud niet voor mij is.
Nu komt er nog een app bij en wil ik toch graag naar een andere oplossing. Dus ik dacht ik ga maar eens naar die "magische" cloud kijken. Dus ik heb een account aangemaakt bij Google cloud, AWS en Azure(keuzes enzo). Maar ik allemaal heb ik nog niks voor elkaar kunnen krijgen.
Wat ik verwacht van het platform
- Ik betaal meer of minde afhankelijk van het gebruik
- Update automatisch van een github repo (inc het uitvoeren van de migrations)
- Simpelen auto scaling met limmits
- Het liefst gebaseerd op docker(snap na 6 maanden eindelijk hoe het werkt)
- Kan het liefst ook overweg met Celery workers
Als ik google geloof moet ik "App engine" gebruiken voor mijn app maar dit moet ik zelf via een gcloud deploy doen en ik moet handmatig de migrations doen via de SQLproxie. Verre van ideaal als je mij vraagt.
AWS
Ik heb auto build een soort van werkend gekregen vanaf mijn github repo. En de container met EC2 gehost maar dit is eigenlijk gewoon weer een VPS volgens mij.
Azure
Sorry Microsoft maar ik snap er helemaal niks van
Ik wil geen discussie starten over welk cloud platform het best is. Maar kunnen mensen die bekend zijn met deze platforms mij naar de goede onderdelen van deze platforms leiden. Of mij uitleggen dat de cloud niet voor mij is.