Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 16:37
Mijn vraag
Het lukt mij niet om 'Mijn huis' in Apple Home (Woning App) te delen met een andere telefoon (met een ander Apple ID).

Bij het uitnodigen gaat alles goed. De ander ontvangt netjes een melding en kan accepteren. Zodrá er is geaccepteerd komt er bij de uitnodigende telefoon de bevestiging in beeld dat er is geaccepteerd. De persoon kan vanaf dat moment worden verwerkt in automatiseringen, etc.

Op de telefoon van de uitgenodigde loopt het niet zo soepel. Hij probeert circa 2 minuten 'te verbinden met de woning'. In kleine letters staat daaronder dat het Apple ID dan met de woning wordt gekoppeld. Na 2 minuten komt er een foutmelding in de trend van: 'De uitnodiging kan niet worden geaccepteerd.' De woning-app in de telefoon is nog leeg dus het koppelen is blijkbaar niet gelukt.

In de uitnodigende telefoon staat de persoon er echter gewoon bij, vanaf dat toestel lijkt er dus niets aan de hand te zijn.

De situatie die ik probeer te creëren heeft tot enkele dagen terug gewoon gewerkt, overigens.

Mijn hardware
Mijn telefoon: iPhone Xs
Andere telefoon: iPhone X
Woning hub: Apple TV

Ik heb het volgende al geprobeerd
Woning op uitnodigende telefoon verwijderen en opnieuw aanmaken: zelfde resultaat.
Woning-hub ontkoppelen en opnieuw proberen: zelfde resultaat.
Woning-hub opnieuw koppelen en opnieuw proberen: zelfde resultaat.
Woning aanmaken op de uitgenodigde telefoon en die delen met de uitnodigende telefoon (hele proces, andersom testen): zelfde resultaat.
Alle apparaten wissen en opnieuw installeren op basis van een iCloud back-up uit de tijd dat alles nog gewoon werkte: zelfde resultaat.

De adviezen van de Apple site, incl diens stappenplannen voor het delen van Woning zijn volledig opgevolgd (Woning aanzetten in iCloud bijvoorbeeld.).

Vanzelfsprekend zijn ook netwerk instellingen en connectiviteit gecontroleerd. Alle apparaten zitten in hetzelfde subnet/VLAN en hebben een werkende netwerk-/internetverbinding.

Wat wil ik van jullie
Ik hoop dat een medetweaker iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en toevallig weet hoe ik dit kan oplossen. Aangezien ik alle 'boerenverstand opties' en handleidingen/stappenplannen doorlopen heb, verwacht ik ook niet dat de Apple servicedesk me hierin goed kan assisteren..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 10:44
Aantal keer gehad bij mijn vrouw en mij en de reden was altijd (bij ons) een verschil in iOS versie dus: Draaien jullie exact dezelfde iOS versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
Bedankt voor je reactie, ex87.

Alle apparaten draaien de laatst beschikbare iOS versie. In het geval van de iPhone-toestellen zijn die dus gelijk inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:56
Ik heb het niet zelf voorgehad maar is de optie er om die andere Appel-iD in je ‘gezin’ te steken?
Hier thuis doen wij het ook zo en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
Hey AppleFan2007, bedankt voor je reactie.

Ik had gister al gereageerd maar het lijkt erop dat mijn post niet goed is geplaatst.

Ik heb de andere telefoon/account gekoppeld aan het gezin. Dit heeft echter geen verbetering opgeleverd.

Toch bedankt voor het meedenken!

[ Voor 53% gewijzigd door blurryilluzion op 08-04-2020 22:08 . Reden: Printscreens verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
De oplossing heb ik elders gevonden inmiddels.

Ik heb aan het Apple-account van de uitgenodigde een ander e-mailadres gekoppeld.
Vervolgens heb ik de uitnodiging voor de woning naar dát e-mailadres gestuurd.

De telefoon maakte vervolgens probleemloos verbinding met de Woning.

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp.
Pagina: 1